TR
EN
TR
Giriş
Yeni Üye
Giriş
Yeni Üye
Literatür
BATİDER
Son arama sonucu
Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği Bağlamında Öngörülen Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâm Yasağı
İçindekiler
Metin
Referans kopyala
Git
:
Git
Sayfaya Git
Favorilere ekle veya çıkar
Görüntüleme Ayarları:
A⇡
Yazı karakterini büyüt
ᴀ⇣
Yazı karakterini küçült
Sayfa numarasını gizle
Bağlantılar
İçindekiler
ÖZET
s. 151
I. DOĞRUDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLÂMIN TANIMI
s. 152
II. DOĞRUDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLÂMIN İŞLEVLERİ
s. 154
1. Bilgilendirme
s. 154
2. İkna Etme
s. 155
3. Hatırlatma
s. 156
4. Rekabeti Teşvik Etme
s. 156
III. DOĞRUDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLÂM İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER
s. 157
1. AB Hukukunda
s. 157
2. Türk Hukukunda
s. 158
A- 2015 Tarihli Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği Öncesi Dönem
s. 158
B- 2015 Tarihli Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği Dönemi
s. 160
a- 2015 Tarihli Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği Düzenlemesi
s. 160
aa- Türk Ticaret Kanunu Düzenlemesi
s. 161
bb- Sınai Mülkiyet Kanunu Düzenlemesi
s. 163
IV. DOĞRUDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLÂM YASAĞININ YERİNDELİĞİNE İLİŞKİN İDDİALAR
s. 163
1. Çatışan Menfaatlere Sahip Serbest Piyasa Katılımcılarını Olumsuz Etkileme İhtimalinin Bulunması
s. 163
A- Genel Olarak
s. 163
B- Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâm Bakımından Değerlendirme
s. 165
2. Yapısı Gereği Rakibi Gereksiz Yere Kötülemeye Elverişli Olması
s. 165
A- Gereksiz Yere Kötülemenin Tespiti
s. 165
a- Genel Olarak
s. 165
b- Ölçülülük İlkesi
s. 166
c- Yargıtay Görüşü: Teamülün Gerektirdiği Tolerans Aşılmış Olmalı
s. 168
B- Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâm Bakımından Değerlendirme
s. 168
3. Gereksiz Yere Rakibin Tanınmışlığından Yararlanmaya Elverişli Olması
s. 169
A- Gereksiz Yere Yararlanmanın Tespiti
s. 169
a- Genel Olarak
s. 169
b- Ölçülülük İlkesi
s. 170
B- Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâm Bakımından Değerlendirme
s. 171
V. DOĞRUDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLÂM YASAĞININ KALDIRILMASINI GEREKTİREN NEDENLER
s. 171
1. Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâmların İşlevleri Bağlamında Reklâm Verenlerin Artan İlgisi
s. 171
2. Bazı Piyasalar Bakımından Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâmı Engelleme İhtimalinin Olmaması
s. 172
3. Doğrudan Karşılaştırmalı Reklâmların İfade Özgürlüğünün Kapsamında Olması
s. 172
4. Hukuka Aykırı Reklâmlarla Etkin Mücadeleyi Sağlayacak Düzenlemelerin Yeterli Olması
s. 175
SONUÇ
s. 176
KISALTMALAR
s. 178
KAYNAKÇA
s. 180
Bottom Search Toolbar Highlight Text
Yükleniyor...