Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2307223
Kurum:
Sosyal Güvenlik Kurumu
Kabul Tarihi:
05.04.2018
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
05.04.2018
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Sayı: 96597630-204-E.2307223
Konu: Kısa Vadeli Sigorta Uygulamaları
GENEL YAZI
Kısa vadeli sigorta uygulamaları konusunda aşağıda yer alan program düzenlemeleri yapılarak uygulamaya açılmıştır.
1- İş kazası ve meslek hastalığı bildirimleri
2016/21 sayılı Genelgenin “2.1.1.İş Kazasının Tespiti” başlıklı bölümünde belirtildiği üzere, sosyal güvenlik il/merkez müdürlüklerinde kısa vadeli sigorta servisi veya iş kazası tespit komisyonu tarafından ya da denetim vasıtası ile iş kazası tespiti yapılabilmektedir.
Resen tespit edilen ve işveren tarafından iş kazası bildirimi yapılmamış olan vakaların da istatistiklere yansıması amacıyla “iş kazası bildirim girişi” menüsüne, bildirim tipi olarak “resen tespit” seçeneği eklenmiştir.
İşveren bildirimi olmaksızın iş kazası tespiti yapılan vakalar, söz konusu menü üzerinde "resen tespit" seçimi yapılarak kaydedilecek ve bu sayede istatistiklere yansıması sağlanacaktır.
Benzer şekilde, işten ayrıldıktan sonra meslek hastalığı tespiti için başvuran ve meslek hastalığı tespiti yapılanlar için daha önceki işverenleri tarafından kağıt veya elektronik ortamda bildirim yapılamaması halinde, Kurum sağlık kurulu kararı esas alınarak "meslek hastalığı bildirim girişi" menüsünde yer alan "resen tespit" seçimi yapılarak kaydedilecek ve meslek hastalığı vakasının istatistiklere yansıması sağlanacaktır.
2- İş kazası bildirimlerin silinerek güncellenmesi
Meydana gelen iş kazası ve meslek hastalığı vakalarında işveren tarafından yapılan bildirimlerin silinmesi işlemi Kısa Vadeli Sigortalar Daire Başkanlığınca yapılmakta idi. Söz konusu yetki sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezlerine devredilmiştir. Buna göre, işverenlerin hatalı iş kazası bildirimi yapıldığına dair yazılı talebi olması halinde, gerekli incelemeler yapıldıktan sonra, hatalı yapılan iş kazası bildirimlerinin silme işlemleri sosyal güvenlik il/merkez müdürlüğü personeli tarafından yapılacaktır.
3- E-Ödenek risk uygulaması
E-Ödenek uygulamasında doğabilecek riskli alanlarının incelenmesi ve yersiz ödemelerin tespiti amacıyla yapılan program çalışmaları tamamlanmış ve uygulamada “incelenecek kayıtlar” adında bir menü açılmıştır. Oluşturulan listeler bir kez de kısa vadeli sigorta servisi personelince incelendikten sonra yapılan işlem doğrultusunda menüde yer alan “detay” butonu ile işlem türü seçilecek ve gerekli açıklama girilerek kayıt sağlanacaktır.
Listelerin oluşturulması sırasında hangi kuralların işletildiği ve yapılacak işlemlere yönelik e-Ödenek uygulamasın ana sayfasında kullanım kılavuzu yer almaktadır.
Bilgi edinilmesini ve gereğini rica ederim.