- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
No.: 2010/8
Kurum: Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
Kabul Tarihi: 10.11.2010
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 10.11.2010
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
DAYANAK, AMAÇ VE KAPSAM
Dayanak
(1) Bu Uygulama Usul ve Esasları, 27/12/1994 tarihli ve 94/6401 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kararı” ile Para Kredi ve Koordinasyon Kurulu’na ait 23/09/2010 tarih ve 27708 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2010/8 sayılı “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” çerçevesinde hazırlanmıştır.
(1) Bu Uygulama Usul ve Esasları’nın amacı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğe ilişkin esasların belirlenmesidir.
Kapsam
(1) Bu Genelge, 2010/8 sayılı “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” kapsamında verilen desteklerin uygulanmasına yönelik başvuru, değerlendirme ve sonuçlandırma işlemlerine dair süreçlerle ilgili kuralları kapsar.
Tanımlar
(1) 2010/8 sayılı “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ”de geçen tanımlara ek olarak, bu Uygulama Usul ve Esasları’nda geçen;
a) Hizmet sağlayıcı: UR-GE Projeleri kapsamında gerçekleştirilecek ihtiyaç analizi, eğitim ve danışmanlık faaliyetlerinde hizmet veren tüzel ve gerçek kişileri
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
URGE PROJELERİNİN DESTEKLENMESİ URGE PROJE BAŞVURUSU
URGE PROJE BAŞVURUSU
(1) İşbirliği Kuruluşu, proje başvurusu için UR-GE Projesi Başvuru Formu (EK I), UR-GE Projesi Katılımcı Şirketler Bilgi Formu (EK I-B), UR-GE Projesi Katılımcı Şirketler Talep Yazısı (EK I-C), Beyanname (EK I-D) ve Taahhütnameyi (EK I-E) içeren proje başvuru dosyasını Bakanlığa gönderir. Proje başvuru dosyası aynı zamanda taşınabilir veri saklama araçlarıyla veya elektronik ortamda Bakanlığa ulaştırılır.
(2) Proje uzmanı, proje başvurusunu içerik, şekil ve bütünlük açısından inceler. Proje Değerlendirme Komisyonu, incelemenin ardından İşbirliği Kuruluşunu projeyi anlatmak üzere çağırabilir, projeyi olduğu gibi onaylayabilir, projeye ilişkin değişiklik ve geliştirme önerilerinde bulunabilir veya projeyi reddedebilir.
(3) Proje Değerlendirme Komisyonu, İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanı ve proje uzmanından oluşur. İlgili Genel Müdür Yardımcısı gerekli görmesi halinde Komisyon toplantısına başkanlık eder.
(4) Projenin onaylamasını müteakip İşbirliği Kuruluşu projeye başlayabilir. Projenin başlangıç tarihi ilk faaliyetin onaylanıp İşbirliği Kuruluşuna bildirim yapıldığı tarihtir.
(5) Mer’i “Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkındaki Karar”ın “Ek-1: Yatırım Teşvik Uygulamalarında Bölgeler” listesinde 4., 5. ve 6. Bölge illerinde bulunan İşbirliği Kuruluşlarının projelerinde en az 5 (beş) şirketin, diğer illerde bulunan işbirliği kuruluşlarının projelerinde ise en az 10 (on) şirketin yer alması gerekir.
(6) İşbirliği Kuruluşunun aynı anda en fazla 10 (on) projesi destek kapsamına alınır.
(7) İşbirliği Kuruluşu, diğer bir İşbirliği Kuruluşu ile birlikte ortak proje başvurusunda bulunabilir. Projede başvuru sahibi İşbirliği Kuruluşunun ve varsa projede ortak olarak yer alan İşbirliği Kuruluşunun üyeleri yer alabilir.
(8) (Ek: 06/03/2017) Bir firma aynı anda sadece bir UR-GE projesinde katılımcı olarak yer alabilir.
İHTİYAÇ ANALİZİ
(1) Proje onayını müteakip İşbirliği Kuruluşu projeye katılacak şirketler için ihtiyaç analizi yaptırmak üzere İhtiyaç Analizi Faaliyeti Başvuru Formu’nu (EK II-1) doldurarak ekinde yer alan belgelerle birlikte Bakanlığa başvurur.
(2) İşbirliği Kuruluşu, ihtiyaç analizi faaliyeti kapsamında yapacağı hizmet alımlarında “Yatırım Teşvik Uygulamalarında Bölgeler” listesinde 4., 5. ve 6. Bölge illerinde en az 2, diğer illerde en az 3 adet, yapılacak çalışmaların ayrıntılı planını ve bütçesini içeren teklif alır. İşbirliği Kuruluşu, en kaliteli hizmet en uygun fiyat prensibi doğrultusunda seçimini yapar ve seçtiği teklifi diğer tekliflere ilişkin belgelerle birlikte başvuru esnasında Bakanlığa sunar.
(3) İhtiyaç analizi faaliyeti çerçevesinde
• İhtiyaç analizi raporu bedeli
• Faaliyet organizasyonuna ilişkin giderler (Salon kirası, afiş-broşür bedeli, tercümanlık hizmeti)
desteklenir.
(4) İhtiyaç analizi faaliyetinin tamamlanmasını müteakip ihtiyaç analizi raporu ve proje yol haritası İşbirliği Kuruluşu tarafından, projenin onaylanmasını takip eden en geç 6 aylık süre içerisinde Bakanlığa iletilir. Belirtilen sürede ihtiyaç analizi raporunun iletilmemesi durumunda proje iptal edilir.
(5) Proje Değerlendirme Komisyonu, incelemenin ardından İşbirliği Kuruluşunu raporu sunmak üzere çağırabilir, raporu olduğu gibi onaylayabilir, rapora ilişkin değişiklik ve geliştirme önerilerinde bulunabilir veya raporu reddedebilir. İhtiyaç analizine ilişkin değişiklik taleplerini içeren revize ihtiyaç analizinin, değişiklik bildirim tarihinden itibaren en geç 3 ay içerisinde tekemmül ettirilememesi durumunda proje iptal edilir.