Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Konu: 2011-2012-2013 Yılları Döner Sermaye Bütçe Çağrısı
Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi ve 106 sayılı Yönetmeliğin 34. Maddesi gereği döner sermayeli işletmelerimiz bütçesini gerekçesi ile birlikte hazırlayarak Bakanlığımızın inceleme ve onayına sunması gerekmektedir. Bakanlığımızca bütçeler incelendikten ve gerektiğinde kurumla görüşülerek gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra onaylanarak malî yılın başlamasından önce kuruma gönderilecektir.
Bilindiği üzere; Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca 10.10.2010 tarih ve 27725 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Orta Vadeli Program (2011-2013) da sağlık hizmet sunumuyla ilgili olarak “Sağlık politikasının temel amacı, vatandaşların ekonomik ve sosyal hayata sağlıklı bireyler olarak katılımını sağlamak ve yaşam kalitesini yükseltmektir. Bu çerçevede;
I. Sağlık hizmetlerinin erişilebilirliği, kalitesi ve etkinliği artırılacaktır.
II. Koruyucu sağlık hizmetleri güçlendirilerek yaygınlaştırılacaktır.
III. Akılcı ilaç kullanımı ve teşhise dayalı fiyatlandırma gibi uygulamalarla başta ilaç olmak üzere, sağlık harcamalarında etkinliğin artırılması sağlanacaktır.”
İfadesine yer verilmiştir. Bakanlığımıza bağlı kurum ve kuruluşların bütçelerini bu doğrultuda hazırlamaları gerekmektedir.
Bütçenin Hazırlanmasında ve Uygulanmasında aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir;
1- Döner Sermayeli İşletmelerin bütçeleri, www.saglik.gov.tr sitesinde, web uygulamaları altında Döner Sermaye Bütçe programında e-ortamda düzenlenmekte olup, 2011 yılında da bütçe işlemleri sistem üzerinden uygulanmaya devam edilecektir.
2- 2011 yılı bütçe tahminleri, 2010 yılı bütçe gerçekleşme rakamları dikkate alınarak hazırlanacaktır. 2010 yılının ilk 9 aylık verileri TDMS programından alınarak, yılsonu gerçekleşmesi ekteki bütçe hazırlama açıklamaları çerçevesinde tahmin edilecektir. Kurumlarımız bütçelerini hazırlarken gelirlerini aşmayacak şekilde gider tahmininde bulunacaktır.
3- Kurumlarımız; global bütçeleme anlayışı çerçevesinde, 2011-2012-2013 yılı “Gelir Bütçesini, Yatırım Gideri, Hizmet Üretim Gideri, Tıbbi Laboratuvar Sarf Malzemeleri Gideri, Personel Gideri, Kanuni Yükümlülükler, Diğer İşletme Gideri, Tenkis Edilecek Ödenek Gideri” bütçe tahminlerini, ekteki bütçe hazırlama açıklamalarında belirtilen oranları aşmayacak şekilde hazırlayacaklardır. 2010 yılı bütçe gerçekleşmelerini belirlenen kurallar çerçevesinde tahmin etmeyen kurumlarımızın, 2011-2012-2013 yılı bütçeleri Bakanlığımızca re’sen düzeltilerek kuruma gönderilecektir.
4- Önceki yıllardan farklı olarak; Bakanlığımızca yürütülen kurum mali analiz çalışmaları ve raporlamaları ile örtüşmesi bakımından 2011-2012-2013 bütçelemesinde bütçe formları yeniden düzenlenmiştir.
5- Bütçe hazırlanırken deflatör (bütçe artışı) oranı 2011 yılı için 5,8 olarak, 2012 yılında 5,3 olarak, 2013 yılında ise 4,8 olarak uygulanacaktır. Bunun yanında gider bütçesini oluştururken 5,8 deflatör (bütçe artışı) oranı maksimum sınır olup, gelir bütçesi dikkate alınarak gider bütçesi oranı daha aşağı belirlenebilecektir. Böylelikle gelir ve gider bütçesi denk hale getirilmiş olacaktır.
6- Aile Hekimliği uygulamasına geçen İllerde, Sağlık Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmeleri 2011-2012-2013 yılları bütçelemesinde, Aile Hekimliği uygulaması süresinde elde ettiği gelirlerinin aylık ortalamasını yıla oranlayarak bulunan gelir bütçesi üzerine 5,8 deflatör oranı eklenerek 2011 yılı bütçe tahmini oluşturacaktır.
7- Aile Hekimliği uygulamasına Aralık 2010 da geçecek olan İl Sağlık Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmeleri ise 2011-2012-2013 yılları bütçelemesinde 2010 yılı gerçekleşen gelirlerinin % 25 ini alıp üzerine deflatör oranı 5,8 eklenerek 2011 yılı bütçe tahmini oluşturacaktır.
8- Bakanlık ekte gönderilen parametreleri, hizmet sunumun gerekliliği doğrultusunda değiştirebilecek ve kurum bütçelerinde de bu doğrultuda düzenleme yapabilecektir.
9- Yatırım Gideri olan; 253 (Tesis Makine ve Cihazlar), 254 (Taşıtlar Grubu), 255 (Demirbaşlar Grubu), 260 (Haklar Hesabı), 267 (Diğer Maddi Olmayan Duran Varlıklar), 740 (Hizmet Üretim Giderleri) -12-13-111-112-114-115-117-118 ve 770 (Genel Yönetim Giderleri)-10 kalemlerinde ödenek belirlenirken; TDMS programında yayımlanacak “2010 yılı Eylül ayı sonu borçluluk oranı” dikkate alınacaktır.
10- 2010 döneminde uygulandığı gibi 2011 döneminde de bütçenin Gider kısmında 659-99 (Tenkis Edilecek Ödenek) bölümü kullanılmaya devam edileceğinden anılan kaleme İl Sağlık Müdürlükleri toplam bütçesinin en az % 10’u, Hastaneler ve Hıfzıssıhha Merkezleri % 12’si ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri % 25’i kadar ödenek koyacaklardır.
11- 2010/49 sıra nolu Genelge hükmü çerçevesinde bir tedarikçi kuruma bağlanan kuramlarımız tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, aşı ortez, protez gibi teşhis ve tedaviye yönelik mal ihtiyaçlarını tedarikçi kurumdan temin edeceğinden, tedarikçi kurumlarımız 740-03 kaleminde (Tıbbi ve Laboratuvar Sarf Malzemeleri Grubu) bağlı kurumların ihtiyaçları kadar ödenek bulundurulacak ve bütçe taslağı metin kısmında bu durum yazılı olarak bildirilecektir.