Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2010/14
Kurum:
Hazine Müsteşarlığı
Kabul Tarihi:
02.04.2010
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
02.04.2010
Son Değişiklik Tarihi:
28.11.2015
Bu Sürümün Yürürlük Tarihi:
28.11.2015 - 28.11.2015
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Bilindiği üzere, 2010/8 sayılı Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketlerinin Hizmet Alımlarının Raporlanmasına İlişkin Sektör Duyurusunda hizmet alımına ilişkin sektördeki mevcut uygulamaların tespit edilmesini ve şirketlerin hizmet alımı nedeniyle maruz kaldıkları risklerin (işlem riski, sözleşme yönetimi riski, strateji riski, itibar riski, bağımlılık riski, yoğunlaşma riski) değerlendirilebilmesini teminen 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun 28 inci maddesinin sekizinci fıkrasına istinaden Müsteşarlığımıza düzenli aralıklarla raporlama yapılmasının uygun görüldüğü belirtilmiş ve bu kapsamda yapılacak raporlamanın detayları açıklanmıştır.
Diğer taraftan, sektörde söz konusu raporlamaya ilişkin bazı tereddütlerin ortaya çıkması nedeniyle aşağıdaki açıklamaların yapılması gereği hasıl olmuştur.
- Mezkur duyuruda, hizmet alımı kapsamında danışmanlık, insan kaynakları, asistans, onarım, yedek parça tedariki, fon yönetimi, çağrı merkezi, tahsilat, muhasebe, arşiv yönetimi, bilişim teknolojileri (yazılım, kodlama, uygulama geliştirme), hasar yönetimi, sovtaj yönetimi (pert araç satışı gibi), ekspertiz, bilgi işlem yedekleme, olağanüstü durum merkezleri ve mali müşavirlik gibi şirketlerin faaliyetlerinin uzantısı veya tamamlayıcısı niteliğinde olan her türlü hizmet ve iş ilişkisinin raporlamaya konu olacağı belirtilmiştir. Bu çerçevede yemek, ulaşım, güvenlik, temizlik, personele yaptırılan sağlık sigortası ve benzeri sigortalar ile bağımsız denetim gibi hizmetler bu raporlamanın kapsamına dahil değildir. Ayrıca, Müsteşarlığımız tarafından yetkilendirilen bağımsız denetim kuruluşlarına ilişkin bilgilerin Müsteşarlığımızda bulunması nedeniyle, bu şirketlerden mali müşavirlik gibi hizmetlerin alınması durumunda söz konusu şirketlerin ortakları ve yöneticilerinin isimlerinin raporlanmasına da gerek bulunmamaktadır.
- Beher hizmet türü için,
a) ilgili hizmet türünde ödenen veya tahsil edilen tutarlardan en yüksek tutarlı 10 hizmet alımı, o hizmet türünde ödenen veya tahsil edilen toplam tutarın %50 veya daha fazlasını oluşturuyor ise hizmet alımının yapıldığı veya iş ilişkisi içerisinde bulunulan şirketlerin unvanları, ortakları ve yöneticilerinin isimleri (ortaklar tüzel kişi ise bunların gerçek kişi ortakları), dönemler itibarıyla hizmet alımının yapıldığı ve iş ilişkisi içerisinde bulunulan şirketler bazında ödenen ve tahsil edilen (örneğin pert araç satışından) tutarlar ve bu tutarların hangi hesaplar altında muhasebeleştirildiği,
b) ilgili hizmet türünde ödenen veya tahsil edilen tutarlardan en yüksek tutarlı 10 hizmet alımı, o hizmet türünde ödenen veya tahsil edilen toplam tutarın %50’sinden azını oluşturuyor ise ilk 10 şirket için yukarıdaki bilgiler, %50’ye ulaşana kadar ilave edilen şirketler için ise sadece hizmet alımının yapıldığı veya iş ilişkisi içerisinde bulunulan şirketlerin unvanları ve dönemler itibarıyla hizmet alımının yapıldığı ve iş ilişkisi içerisinde bulunulan şirketler bazında ödenen ve tahsil edilen tutarlar
raporlamaya esas olmalıdır.
- Beher hizmet türü için, o hizmet türünde ödenen veya tahsil edilen tutarlardan en yüksek tutarlı 3 hizmet alımına ilişkin sözleşmelerin birer kopyasının bir kereye mahsus olmak üzere ilk raporlama kapsamında CD içerisinde Müsteşarlığımıza gönderilmesi gerekmektedir.
Ayrıca ilk raporlamanın Müsteşarlığımıza son gönderilme tarihi 15 Mayıs 2010 tarihine kadar uzatılmış olup, 31/03/2010-30/06/2010 dönemine ilişkin raporlamanın son gönderilme tarihi ise 15 Temmuz 2010 olarak belirlenmiştir.