Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Kurumun strateji ve hedefleri doğrultusunda ve verimlilik değerlendirme ölçütleri çerçevesinde Kamu Hastane Birliklerinin kaynak kullanımının ve hizmet sunumunun etkinlik ve verimliliğini değerlendirmektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Kamu Hastane Birliklerini ve bağlı sağlık tesislerini
kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge; 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 34 üncü ve 40 ıncı Maddelerine ve 10/12/2014 tarih ve 29201 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu Hastaneleri Birlikleri Verimlilik Değerlendirmesi Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Sağlık Bakanını,
b) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
c) Başarı Grubu: 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 34 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre değerlendirme sonucu birlikler, sağlık tesisleri ve birlik yöneticileri için karne puanları dikkate alınarak belirlenen (A), (B), (C), (D) ve (E) şeklinde tanımlanan grupları,
ç) Birlik: Kamu Hastaneleri Birliğini,
d) Birlik Hedefleri: Birlik için Bakanlık ve Kurum stratejisine uygun olarak belirlenen hedefleri,
e) Birlik Başkanları: Tıbbi, idari ve mali hizmetler başkanlarını,
f) Hizmet Sınıfı: Sağlık tesislerinin kapasiteleri ve ürettikleri hizmetlerin çeşitliliği bakımından benzerliklerine göre Kurum tarafından yapılan sınıflandırmayı,
g) Karne Göstergeleri: Verimlilik karnesinde kullanılan Bakanlık ve Kurum tarafından belirlenen oran, hedef ve verimlilik parametrelerini,
ğ) Boyutlar: Karne göstergelerinin türlerine göre; 1- Sağlık Hizmetleri Yönetimi, 2- Mali Hizmetler Yönetimi, 3- İdari Hizmetler Yönetimi, 4- Verimlilik Yerinde Değerlendirme olmak üzere dört grupta değerlendirildiği ana başlıkları,
h) Kurum: Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumunu,
ı) Kurum Başkanı: Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanını,
i) Sağlık Tesisi: Birliğe bağlı ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerini veren hastaneler ve bağlı birimlerini, ağız ve diş sağlığı hastaneleri ve merkezlerini,
j) Sağlık Tesisi Yöneticileri: Hastane yöneticisini, başhekim ve yardımcıları ile müdür ve yardımcılarını,
k) Verimlilik Gözlemcisi: Birliğe bağlı sağlık tesislerini yerinde izleyip değerlendirmek üzere Kurum tarafından görevlendirilen kişiyi,
l) Verimlilik Karnesi: Altı aylık ve/veya yıllık sürelerle değerlendirmeler sonucunda Kurum tarafından birlik ve sağlık tesisleri için düzenlenen karneyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Verilerin Temini ve Hizmet Sınıfları
Değerlendirmeye esas verilerin temini
(1) Birliklerin ve sağlık tesislerinin değerlendirilmesine esas veriler gerekli olan dönemlerde Bakanlık ve/veya Kurum tarafından toplanır. Karne hesaplanmasında ilgili dönemde toplanan veriler esas alınır. Geriye dönük veri düzeltmeleri dikkate alınmaz.
(2) Birlik genel sekreteri ve hastane yöneticisi bu verilerin zamanında ve doğru olarak bildirilmesinden sorumludur.
Sınıflandırma
(1) Sağlık tesisleri; kapasiteleri, ürettikleri hizmetler ve hizmet çeşitlilikleri bakımından benzerliklerine göre, ayrıca dal hastaneleri de hizmet verdikleri branşlar göz önünde bulundurularak, Kurum tarafından hizmet sınıflarına ayrılır.
(2) Her bir sağlık tesisi kendi hizmet sınıfındaki sağlık tesisleri ile birlikte değerlendirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Birlik ve Sağlık Tesisi Verimlilik Karne Uygulaması
Birlik ve sağlık tesisi değerlendirme esasları
(1) Birlikler ve sağlık tesisleri; Kurum tarafından belirlenen usul ve esaslara göre birlik hedefleri, karne göstergeleri ve yerinde değerlendirmeler ile elde edilen verilerden değerlendirmeye tabi tutulur.
(2) Değerlendirme sonucunda Kurum tarafından birlik ve sağlık tesisleri için Karne düzenlenir.
(3) Karne sonucunda belirlenen puanlar; birlik ve sağlık tesisi başarı grubunun belirlenmesinde kullanılır.
(4) Karneler ilgili yılın altı aylık ve/veya on iki aylık verileri ile yerinde değerlendirme sonuçları esas alınarak düzenlenir.
(5) Verimlilik karneleri birlik genel sekreterine, yazılı ve/veya Kurum tarafından belirlenen elektronik sistem aracılığı ile bildirilir.
(6) Genel sekreterler, karnelerin yayımlanmasını takiben üç iş günü içerisinde birliğe bağlı sağlık tesislerinin karnelerini ilgili hastane yöneticilerine tebliğ etmekle yükümlüdür.
Sağlık tesisi karne puanlarının belirlenmesi
(1) Sağlık tesislerinin karne puanlarının belirlenmesinde;
a) Sağlık Hizmetleri Yönetimi,
b) Mali Hizmetler Yönetimi,
c) İdari Hizmetler Yönetimi,
ç) Verimlilik Yerinde Değerlendirme, olmak üzere dört boyutta değerlendirilen karne göstergeleri esas alınır.