Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Korumalı İşyerleri İl Komisyonunun çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, 26.11.2013 tarih ve 28833 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Korumalı İşyerleri Hakkında Yönetmelikte yer alan korumalı işyeri statüsünün kazanılması, kaybedilmesi ve korumalı işyerlerinin işleyişine yönelik kararlar alan Korumalı İşyerleri İl Komisyonunun çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, Korumalı İşyerleri Hakkında Yönetmeliğin 3 üncü maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığını,
b) Genel Müdürlük: Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,
c) İl Müdürlüğü: Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünü,
ç) İl Müdürü: Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürünü,
d) İşveren: Sahip olduğu işyeri için korumalı işyeri statüsü almak üzere başvuruda bulunan gerçek veya tüzel kişiyi,
e) Komisyon: Korumalı İşyeri statüsünün kazanılması, kaybedilmesi ve korumalı işyerlerinin işleyişine yönelik kararları veren il komisyonunu,
f) Korumalı işyeri: İşgücü piyasasına kazandırılmaları güç olan zihinsel veya ruhsal engelli bireylere istihdam oluşturmak amacıyla Devlet tarafından teknik ve mali yönden desteklenen ve çalışma ortamı özel olarak düzenlenen işyerini,
g) Yönetmelik: 26.11.2013 tarih ve 28833 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Korumalı İşyerleri Hakkında Yönetmeliği
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Komisyonların Teşkili, Görev ve Yetkileri, Çalışma Usul ve Esasları
İllerde kurulacak komisyonların teşkili
(1) Komisyon, vali veya görevlendireceği vali yardımcısı başkanlığında, İl Müdürlüğü, Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğünden belirlenen birer asil ve birer yedek üye ile gerekli hallerde Valilikçe görevlendirilen diğer kamu kurum ve kuruluşları temsilcilerinden teşekkül eder.
Komisyonun görev ve yetkileri
(1) Komisyonun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Korumalı işyeri statüsü kazanma başvurusunu, işyerinde Yönetmelik’te belirtilen koşullar çerçevesinde gerekli tespit ve incelemelerin yapılması suretiyle en geç otuz gün içinde değerlendirerek korumalı işyeri statüsünün kazanılmasına ya da reddine ilişkin ve iptaline karar vermek.
b) Denetimler sonucunda belirtilen eksiklikleri otuz günlük süre içinde tamamlamadığı tespit edilen işverenlerin korumalı işyeri statüsü belgesinin iptaline ilişkin görüş bildirmek.
c) Talep halinde ya da re’sen korumalı işyerlerinde görevlendirme yoluyla uzman personel desteği ihtiyacı bulunup bulunmadığına ilişkin görüş bildirmek.
ç) Korumalı işyerinin taşınması durumunda, taşınılacak yerin Yönetmelikte öngörülen şartları taşıyıp taşımadığını tespit etmek.
d) Korumalı işyeri statüsü kazanma talebinin reddi ve korumalı işyeri statüsünün sona erdirilmesi kararlarına yapılan itirazları değerlendirmek ve en geç otuz gün içinde sonuçlandırmak.
Komisyon başkanının görev ve sorumlulukları
(1) Komisyon başkanının görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Komisyona başkanlık etmek.
b) Toplantı tarihini belirlemek ve üyeleri toplantıya davet etmek.
c) Komisyon tarafından düzenlenen raporların bir nüshasını ilgili mercilere iletmek.
Komisyonun toplanma usulü ve kararların içeriği
(1) Komisyon başkanı, görüşülecek dosya sayısı ve başvuruları göz önüne alarak toplantı tarihini belirler.
(2) Toplantı davet yazısında gündem ve gündemde yer alan konulara ilişkin bilgi ve belgeler üyelere iletilir.
(3) Komisyon, başkan dahil en az 5 üyenin katılımıyla toplanır ve toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile karar verilir. Oyların eşitliği halinde başkanın oyu iki oy sayılır.
(4) Komisyon kararları gerekçeli olarak yazılır ve üyeler tarafından imzalanır. Karara muhalif olanlar muhalefet şerhini gerekçeli olarak belirtir.
(5) Komisyon kararlarında korumalı işyerinde tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için verilecek süre açıkça belirtilir.
(6) Komisyon üyesi, kendisinin, eşinin veya üçüncü dereceye kadar kan ve sıhri hısımlarının ilişkili veya menfaati olduğu konularda inceleme ve karar alma süreçlerinde yer alamaz.
Sekretarya hizmetleri
(1) Komisyonun sekretarya hizmetleri il müdürlüğü tarafından yerine getirilir.
(2) Komisyon sekretaryası tarafından aşağıdaki hizmetler yürütülür:
a) Komisyonda görüşülecek konularla ilgili tüm bilgi ve materyalleri hazırlamak.
b) Komisyon kararlarını ve Komisyon tarafından hazırlanan raporları kayıt altına almak, numaralandırmak, muhafaza etmek ve arşivlemek.
c) Komisyon tarafından alınan kararları ilgililere bildirmek.