- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
No.: 244
Kurum: Sağlık Bakanlığı
Kabul Tarihi: 20.01.2020
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 20.01.2020
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan daire başkanlıklarının görevlerine ilişkin esasları düzenlemektir.
(2) Bu Yönerge, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan daire başkanlıklarını kapsar.
(1) Bu Yönerge, 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 355 inci ve 508 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
b) Genel Müdür: Sağlık Hizmetleri Genel Müdürünü,
c) Genel Müdürlük: Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Daire Başkanlıkları ve Görevleri
Daire başkanlıkları
(1) Genel Müdürlüğün daire başkanlıkları şunlardır:
a) Araştırma, Geliştirme ve Sağlık Teknolojisi Değerlendirme Dairesi Başkanlığı,
b) Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Dairesi Başkanlığı,
c) Denetim ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı,
ç) Doku, Organ Nakli ve Diyaliz Hizmetleri Dairesi Başkanlığı,
d) Eğitim ve Sertifikasyon Dairesi Başkanlığı,
e) Geleneksel, Tamamlayıcı ve Fonksiyonel Tıp Uygulamaları Dairesi Başkanlığı,
f) Hasta Hakları ve Tıbbi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı,
g) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı,
ğ) Kamu Sağlık Tesisleri Ruhsatlandırma Dairesi Başkanlığı,
h) Kan ve Kan Ürünleri Dairesi Başkanlığı,
ı) Mevzuat İşleri Dairesi Başkanlığı,
i) Otizm, Zihinsel Özel Gereksinimler ve Nadir Hastalıklar Dairesi Başkanlığı
j) Özel Hastaneler Dairesi Başkanlığı,
k) Özellikli Planlama Gerektiren Sağlık Hizmetleri Dairesi Başkanlığı,
l) Sağlık Hizmetleri Planlama Dairesi Başkanlığı,
m) Sağlık İnsan Gücü Planlama Dairesi Başkanlığı,
n) Sağlık İstatistikleri Dairesi Başkanlığı,
o) Sağlık Meslekleri Dairesi Başkanlığı,
ö) Sağlık Turizmi Dairesi Başkanlığı,
p) Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı,
r) Sosyal Güvenlik Uygulamaları Dairesi Başkanlığı,
s) Tescil ve Denklik İşlemleri Dairesi Başkanlığı,
ş) Tetkik ve Teşhis Hizmetleri Dairesi Başkanlığı,
t) Tıp ve Uzmanlık Eğitimi Dairesi Başkanlığı.
(2) Genel müdür, birden fazla daireyi ilgilendiren konular için daire başkanlıkları ve dış kuramlarla koordinasyonu sağlamak üzere koordinatör görevlendirebilir veya koordinasyon birimi kurabilir.
Araştırma, Geliştirme ve Sağlık Teknolojisi Değerlendirme Dairesi Başkanlığı
(1) Araştırma, geliştirme ve sağlık teknolojisi değerlendirme dairesi başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sağlık araştırmaları planlama, düzenleme ve geliştirme hizmetleri ile sağlık araştırmaları temel stratejiler ve eylem planları hizmetlerini yürütmek,
b) Genel Müdürlüğün proje ve saha araştırmaları hizmetlerini yürütmek,
c) Sağlık politikaları ve sağlık sistemleri konusu ile ilgili araştırmaların ve raporlamaların yapılmasını sağlamak,
ç) Sağlık teknolojisi tanımlama ve değerlendirme hizmetlerini yürütmek,
d) Kanıta dayalı tıp rehberlerinin hazırlanması hizmetlerini yürütmek,
e) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Dairesi Başkanlığı
(1) Ayakta teşhis ve tedavi yapılan özel kuruluşları dairesi başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Gerçek kişilere ve özel hukuk tüzel kişilerine ait ayakta teşhis ve tedavi hizmeti veren özel sağlık kuruluşlarının ön izin ve ruhsat işlemlerini yürütmek, gerektiğinde ruhsat askıya alma ve iptal işlemlerini yapmak,
b) Gerçek kişilere ve özel hukuk tüzel kişilerine ait ayakta teşhis ve tedavi hizmeti veren özel sağlık kuruluşlarının faaliyet işlemlerini yürütmek, gerektiğinde faaliyet izin belgelerini askıya almak,
c) Gerçek kişilere ve özel hukuk tüzel kişilerine ait ayakta teşhis ve tedavi hizmeti veren özel sağlık kuruluşlarının tabip ve uzman tabip kadro işlemlerini yürütmek,
ç) Gerçek kişilere ve özel hukuk tüzel kişilerine ait ayakta teşhis ve tedavi hizmeti veren özel sağlık kuruluşlarının diğer personelin iş ve işlemlerini yürütmek,
d) Gerçek kişilere ve özel hukuk tüzel kişilerine ait ayakta teşhis ve tedavi hizmeti veren özel sağlık kuruluşlarının tıbbi hizmet birimi, cihaz ilave-iptali, isim, adres, sahiplik-unvan değişiklikleri, yatak artırma/azaltma, kuruluş devri, birleşme, taşınma işlemlerini yürütmek,
e) Özel ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulan kuruluşlar, müstakil olarak veya sağlık kuruluşları bünyesinde açılan/açılacak müessese ve ünitelerin, muayenehanelerin, polikliniklerin, psiko-teknik değerlendirme merkezleri ve sağlık kabinlerinin uygunluk belgesi, ruhsat, faaliyet ve ruhsat iptali işlemlerini yürütmek,