BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Özel Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönetmelik; Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Özel Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Özel Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Rektörünü,
d) Senato: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Senatosunu,
e) Üniversite: Sivas Cumhuriyet Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin amaçları
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Özel gereksinimli bireylere, ailelerine ve özel gereksinimli bireylerle ilgili personele eğitimci/yönetici/uzman destek hizmeti sağlamak.
b) Toplumun özel gereksinimli bireylere yönelik bilinç, farkındalık, duyarlılığını artırmak ve özel gereksinimli bireylerin topluma etkin katılımını sağlamak amacıyla faaliyetler düzenlemek.
c) Özel gereksinimli bireyler ile özel eğitim alanın gelişimine katkı sunacak bilimsel faaliyetler yürütmek veya bunlara katkıda bulunmak.
ç) Üniversite bünyesindeki ilgili fakülte ve birimler ile diğer üniversitelerin ilgili fakülte ve birimlerine özel gereksinimli bireylerle ilgili ve özel eğitim alanında uygulama ve eğitim fırsatı sunmak.
Merkezin faaliyet alanları
(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Özel gereksinimli bireylere yönelik eğitsel değerlendirme ve/veya danışmanlık hizmeti sağlamak.
b) İlgili kurum ve kuruluşlara yönlendirerek özel gereksinimli bireylerin tıbbi ve psikolojik incelemelerinin yapılmasını sağlamak ve izlemek.
c) Özel gereksinimli bireylere eğitsel, tıbbi ve psikolojik değerlendirme sonuçları doğrultusunda uygun hizmetlerin sunulmasına yönelik aile ve öğretmen rehberliği yapmak ve izlemek, gerekli görülen bireylere bireysel ve/veya grup eğitim desteği sunmak.
ç) Özel gereksinimli bireylerin ailelerine çocuklarının gelişimini destekleyecek bilgi, tutum ve beceri kazandırmaya yönelik rehberlik ve eğitim desteği sunmak.
d) Özel gereksinimli bireylerin ailelerine ve yakınlarına sosyal ve psikolojik destek sağlamaya yönelik etkinlikler oluşturmak.
e) Özel gereksinimli bireylerin eğitimi ve gelişimi ile görevli meslek mensuplarının gelişimlerini desteklemek amacıyla eğitim programları, kurslar, seminerler, çalıştaylar ve benzeri etkinlikler düzenlemek.
f) Özel gereksinimli bireylerle ilgili destek hizmet sunan kamu/özel kurum ve kuruluşlar, yerel yönetimler, şirketler, vakıf ve derneklerle birlikte çalışmak, bunların çalışmalarına katılmak, bunlara danışmanlık yapmak veya bunlarla bilgi alışverişinde bulunmak.
g) Toplumun her kesiminden bireylerine yönelik özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim alanıyla ilgili bilgilendirme ve farkındalık sağlayacak, özel gereksinimli bireylerle birlikteliklerini destekleyecek seminerler, film gösterimleri, şenlikler, işaret dili kursları ve benzeri etkinlikler düzenlemek.
ğ) Özel eğitim alanındaki gelişmelerle ilgili kamuoyunu bilgilendirmek ve önemli konularda kamuoyuna görüş bildirmek.
h) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarının kalitesini artırmaya ve yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalar yapmak.
ı) Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim alanıyla ilgili bilimsel toplantılar düzenlemek veya katkıda bulunmak.
i) Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim alanıyla ilgili bilimsel araştırma, inceleme, geliştirme çalışmaları/projeleri yürütmek veya bunlara katkıda bulunmak.
j) Özel eğitim alanı ile ilgili araç, gereç ve materyaller geliştirmek.
k) Üniversite bünyesindeki ilgili fakülte ve birimler ile diğer üniversitelerin ilgili fakülte ve birimleri ile ilişki kurmak, lisans ve lisansüstü öğrencilerin uygulamalı eğitimlerine katkıda bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin yönetim organları
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
(1) Müdür, özel eğitim alanında en az doktora mezunu olan Üniversitenin Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir.