Görüntüleme Ayarları:
Cevapları göster

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.


Önerinin Geri Alınması • Kabul • Susma • Öneri

OLAY

Fırsatçı Fabrikatör

(A), Bursa’da bir kumaş fabrikası işletmektedir. İtalyan ortaklarından aldığı yüklü sipariş sonucu işi büyütmek isteyen (A), bunun için fabrikasını geliştirmesi gerektiğini düşünür ve ikişer adet kumaş kesme ve boyama makinesi almaya karar verir. Kumaş kesme makinesi için, (K) Kumaş Kesenler AŞ’nin fabrikaya her üç ayda bir gönderdiği katalogdan tanesi 5.000 USD değerindeki makineleri beğenir. Kumaş boyama makinesi içinse (R) Rengarenk Kumaşlar Ltd. Şti’nin internet sitesinde gördüğü yerli yapım makineleri seçer. İnternet sitesinde makinelerin adedinin 3.000 Euro olduğu gösterilmekte ve resimlerin altında “Siparişler merkez ofisten onaylandıktan sonra en kısa sürede teslimata hazır hale getirilir.” ifadesi yer almaktadır. (A), sekreteri (S)’den her makineden ikişer sipariş vermesini, daha sonra sipariş formlarını imza için kendisine iletmesini rica eder. Ancak aklı başka bir yerde olan dalgın (S), (K) AŞ’den vereceği sipariş için doldurduğu forma 2 yerine 3 makine yazar, (A) da bu formu okumadan imzalar ve form postaya verilir. (R) Ltd. Şti’den alınacak olan makineler içinse, şirketin internet sitesinde yer alan e-posta adresine, (A) adına ve hesabına 2 adet boyama makinesi siparişi vermek istediklerine dair teslim ve okundu bilgisi talep ettiği bir e-posta gönderir. Bir saat içinde (S)’ye, e-postanın (R) Ltd. Şti’ne teslim edildiğine ve okunduğuna dair bilgilendirme gelir fakat e-postaya yanıt gelmez.

©2018 On İki Levha Yayıncılık A.Ş.