Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Dicle Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, Dicle Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,

b) Dekan: Tıp Fakültesi Dekanını,

c) Laboratuvar merkezi: Birden fazla uzmanlık dalında kurulan laboratuvarları,

ç) Merkez (Hastane): Dicle Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezini,

d) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü (Dicle Üniversitesi Hastanesi Başhekimini),

e) Rektör: Dicle Üniversitesi Rektörünü,

f) Rektör Yardımcısı: Rektör tarafından görevlendirilen ilgili Rektör Yardımcısını,

g) Üniversite: Dicle Üniversitesini,

ğ) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları

Merkezin amaçları

MADDE 5

(1) Merkezin amaçları şunlardır:

a) İnsan sağlığını korumak amacıyla çalışmalar yapmak.

b) Merkeze başvuran acil ve diğer hastalara ayaktan ve yatırılarak çağdaş sağlık hizmeti vermek.

c) Tıp ve sağlık personeli yetiştirilmesine destek vermek.

ç) Bilimsel eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama olanağı sağlamak amacıyla, Tıp Fakültesi ve Üniversite bünyesindeki sağlık hizmetleri ile ilgili alanlarda eğitim-öğretim veren fakülte, enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulu, uygulama ve araştırma merkezleri başta olmak üzere diğer iç ve dış kurumlarla iş birliği yapmak.

d) Eğitim ve sağlık hizmetlerinin verimliliği ile niteliğini artırmak.

e) Tıbbi araştırma ve uygulamaların en üst düzeyde gerçekleşmesi için bilimsel araştırma koşullarını hazırlamak.

f) Merkezin stratejik planı ve hedefleri çerçevesinde modern sağlık kurumları işletme yönetimi ilkeleri doğrultusunda faaliyette bulunmak ve ulaşılabilir kaliteli sağlık hizmeti sunulmasını sağlamak.

Merkezin faaliyet alanları

MADDE 6

(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

a) Sağlık hizmeti almak üzere başvuran hastalara çağdaş, bilimsel ve güvenilir sağlık hizmeti vermek.

b) Tıp ve sağlık personeli yetiştiren fakülte ve diğer eğitim-öğretim birimleri için sağlık araştırma ve uygulama faaliyetlerine ilişkin alt yapıyı hazırlamak.

c) Bölgesel ve ulusal sağlık seviyesinin korunması ve geliştirilmesi için kamu kurum ve kuruluşlarıyla ortak çalışmak.

ç) Diğer kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak sağlıklı bir toplumun geliştirilmesini sağlamak.

d) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlara Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak, eğitim vermek, bilimsel görüş ve benzeri hizmetleri sunmak.

e) Toplumun sağlık konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla yayınlar yapmak, programlar düzenlemek.

f) Rektörlüğün ve Merkezin yönetim organlarının kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak.

g) Üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam bilinci kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev almalarını sağlamak, bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve bu alanda çalışmak isteyenleri desteklemek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

MADDE 7

(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

a) Müdür (Başhekim).

b) Yönetim Kurulu.

c) Danışma Kurulu.

Müdür (Başhekim)

MADDE 8

(1) Müdür (Başhekim); Tıp Fakültesinde devamlı statüde çalışan, Tıpta Uzmanlık unvanını almış öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilir. Süresi biten Müdür (Başhekim) yeniden görevlendirilebilir veya süresinden önce görevine son verilebilir.

(2) Devamlı statüde çalışan öğretim üyeleri arasından en az dördü Tıpta Uzmanlık unvanına sahip en çok altı öğretim üyesi, Müdür (Başhekim)’ün önerisi üzerine Rektör tarafından Müdür Yardımcısı (Başhekim Yardımcısı) olarak görevlendirilir. Müdür (Başhekim)’ün görevi başında bulunmadığı hallerde yardımcılarından biri ona vekalet eder. Müdür (Başhekim)’ün görevi sona erdiğinde, yardımcılarının görevi de kendiliğinden sona erer. Görev süresi biten Müdür Yardımcıları (Başhekim Yardımcıları) aynı usulle yeniden görevlendirilebilir veya süresinden önce aynı usulle görevden alınabilir.

Müdür (Başhekim)’ün görevleri

MADDE 9

(1) Müdür (Başhekim)’ün görevleri şunlardır:

a) Merkezin stratejik plan ve hedefleri doğrultusunda gelişmesi için gerekli tedbirleri almak, Merkezin misyon, vizyon, temel değerler, kalite politikası ve stratejik hedefleri çerçevesinde hastane hizmetlerini yürütmek ve gerekli düzenleme ve çalışmaları yapmak.

b) Merkezi, eğitim-öğretim, idari ve tıbbi araştırmalar için, en üst düzeyde uygulama alanı durumuna getirmek ve hastane hizmetlerinin en ekonomik, etkin, kaliteli ve verimli şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak.

c) Merkezin klinik, poliklinik, acil servis, eczane, ameliyathane, kan merkezi, tanı ve araştırma laboratuvarları, beslenme ve diyet, hasta kabul ve çıkarma, tıbbi dokümantasyon ve arşiv, teşhis, tedavi, bakım ve diğer sağlık, idari, teknik destek hizmet birimlerinin Merkezin amaç ve hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu, etkin, sürekli ve verimli biçimde çalışmasını sağlamak ve bunun için gerekli fiziki şartların oluşturulması, personel ihtiyacının tespiti ve giderilmesi için gerekli planlama, koordinasyon ve denetimini sağlamak ve hizmet içi eğitim altyapı imkânlarını oluşturmak.

ç) Merkeze bağlı idari, sağlık ve teknik olmak üzere tüm Merkez personelinin yönetim, koordinasyon, denetim ve genel gözetimini yapmak.

d) Merkezin mesai sonrası çalışma, nöbet ve yönetim hizmetleri ile ilgili düzenlemelerini belirlemek ve uygulanmasını sağlamak.

e) Merkezin gerekçeli bütçe-ödenek ihtiyacını, kadro ve personel ihtiyaçlarını ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Rektörlüğe sunmak.

f) Merkezin hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli her türlü cari mal ve hizmet alımı ile cihaz ve diğer demirbaş malzeme temin ve bakım-onarım ihtiyacının, bina bakım-onarım ihtiyacının tespiti, zamanında temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu sağlamak.

g) Merkeze alınacak her türlü cari mal ve demirbaş malzemenin ilgili mevzuat çerçevesinde harcama yetkilisi olarak giriş-çıkış, yılsonu devir ve düşüm işlemlerinin yapılması ile kurulacak muayene kabul komisyonlarının görev ve işlemlerini izlemek.

ğ) Tıp Fakültesi Dekanlığının, bölüm başkanlıklarının ve anabilim dalı başkanlıklarının Merkezin hizmetlerine ilişkin faaliyetlerinde gerekli koordinasyonunu sağlamak.

h) Merkezin döner sermaye faaliyetlerinin etkin ve verimli olarak yürütülmesi, gelir kaybının önlenmesi ile giderlerinin rasyonel olarak yapılması için gerekli koordinasyonu sağlamak ve gerekli tedbirleri almak.

ı) Komisyon, komite, kurul ve konseylerin teşekkülünü ve işlerliğini sağlamak.

i) Çalışma kurullarının verimli çalışması için olanak sağlamak.

j) Merkezin disiplin işlemlerini yürütmek.

k) Merkezin amaç ve faaliyetlerine ilişkin Rektör tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Yönetim Kurulu

MADDE 10

(1) Yönetim Kurulu, aşağıda yer alan üyelerden oluşur:

a) Müdür (Başhekim).

b) Müdür Yardımcıları (Başhekim Yardımcıları).

c) Dekan.

ç) Dahili, Cerrahi ve Temel Tıp Bilimleri bölüm başkanları.

d) Döner Sermaye İşletme Müdürü.

e) Hastane Müdürleri.

(2) Yönetim Kurulu olağan olarak ayda en az bir kez, gerekli hallerde Müdür (Başhekim)’ün yazılı talebiyle olağanüstü toplanır. Yönetim Kuruluna, Müdür (Başhekim) başkanlık eder. Yönetim Kurulu, salt çoğunluk ile toplanır ve karar alır. Oylarda eşitlik olması halinde, Müdür (Başhekim)’ün oyu yönünde karar alınmış sayılır. Yönetim Kurulu kararları, Toplantı Tutanak Formuna yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. Katılmayanlar, toplantı esnasında gerekçeli şerh yazmak suretiyle kararları imza ederler. Yönetim Kurulunun raportörlüğünü Hastane İdari Hizmetler Müdürü yapar.

Yönetim Kurulunun görevleri

MADDE 11

(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Hastane yönetimi ile ilgili mevzuat uyarınca, Danışma Kurulunun tavsiyeleri ışığında, Müdür (Başhekim) tarafından stratejik plan çerçevesinde hazırlanan yıllık faaliyet planı ve faaliyet raporlarını görüşmek, onaylamak ve ibra etmek.

b) Hastanede sağlık hizmetlerinin yürütülmesiyle ilgili faaliyette bulunan tüm birimlerin rasyonel, etkin ve verimli çalışması için gerekli eşgüdüme yönelik kararlar almak.

c) Hastanenin kadro ve bütçe tasarısı hakkında görüş hazırlayarak Rektörün onayına sunmak.

ç) İş sağlığı ve güvenliği ile hasta ve çalışan güvenliği alanlarında, ilgili mevzuata uygun bir şekilde gerekli önlemleri almak ve düzeltici faaliyetleri karara bağlamak.

d) Hastanede 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında çalışan personelin disiplin kurulu olarak görev yapmak.

e) Kalite, performans ve benzeri her türlü ölçüm verilerini değerlendirerek kararlar almak.

f) Hastanenin gelir ve gider raporlarına göre idari kararlar almak.

Danışma Kurulu ve görevleri

MADDE 12

(1) Danışma Kurulu, aşağıda yer alan üyelerden oluşur:

a) Rektör.

b) Rektör Yardımcısı.

c) Dekan.

ç) Dekan Yardımcıları.

d) Üniversite Genel Sekreteri.

e) Müdür (Başhekim).

f) Müdür Yardımcıları (Başhekim Yardımcıları).

g) Tıp Fakültesi Dahili, Cerrahi ve Temel Tıp Bölüm Başkanları.

ğ) Bütün Anabilim Dalı Başkanları.

h) Bütün Bilim Dalı Başkanları.

ı) Laboratuvar merkezinden sorumlu olan öğretim üyesi.

i) Tıp Fakültesi Dahili, Cerrahi ve Temel Tıp Bölümlerinden iki yıl görev yapmak üzere seçilmiş birer araştırma görevlisi temsilcisi.

j) Döner Sermaye İşletme Müdürü.

(2) Danışma Kurulu, Rektör veya görevlendireceği Rektör Yardımcısı başkanlığında toplanır, Hastane Yönetimine danışmanlık ve strateji geliştirme konularında tavsiyelerde bulunur. Danışma Kurulu dört yıllık süre için görev yapar. Araştırma görevlileri ise kendi aralarında seçim ile iki yıl için temsilci seçer. Danışma Kurulu yılda en az iki kere, gerekli hallerde Başkanın yazılı talebi veya üyelerin salt çoğunluğunun yazılı toplantı çağrısı talebiyle olağanüstü toplanabilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Çalışma komisyonları/kurulları/komiteleri

MADDE 13

(1) Çalışma komisyonları/kurulları/komiteleri Müdür (Başhekim)’ün önerisi ve Rektörün onayı ile oluşturulur.

(2) Sağlıkta kalite standartları kapsamında Dicle Üniversitesi Hastanesi Başhekimlik Kalite Kurulları bünyesinde mevcut komisyonların/kurulların/komitelerin çalıştırılması sağlanır.

(3) Komisyonlarda/kurullarda/komitelerde öğretim üyeleri ve diğer personelin görevlendirilmesi Müdür (Başhekim)’ün önerisi ve Rektör onayı ile yapılır.

(4) Çalışma komisyonları/kurulları/komitelerinin işleyişi, görevleri, çalışma usul ve esasları Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.

(5) Komisyon kararları, Toplantı Tutanak Formuna yazılır ve toplantıya katılanlar tarafından imzalanır. Karara muhalif olanlar, şerh yazmak suretiyle kararları imza ederler. Muhalif görüş gerekçesinin karar altında veya ekinde belirtilmesi zorunludur.

Laboratuvarlar

MADDE 14

(1) Merkeze bağlı laboratuvar merkezinin çalışma düzeni ilgili mevzuata göre belirlenir ve yürütülür. Laboratuvar merkezi sorumlusu ilgili şartları haiz olmak üzere Müdür (Başhekim)’ün önerisi ile öğretim üyeleri/görevlileri arasından Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilir. Müdür (Başhekim)’ün görevi sona erdiğinde, laboratuvar merkezi sorumlusunun görevi de kendiliğinden sona erer. Laboratuvar merkezi sorumlusu aynı usulle yeniden görevlendirilebilir veya görevden alınabilir.

(2) Laboratuvar merkezi bünyesinde bulunan laboratuvar birimlerinin sorumluları da Müdür (Başhekim)’ün önerisi ile Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilir. Müdür (Başhekim)’ün görevi sona erdiğinde, laboratuvar birimleri sorumlularının görevi de kendiliğinden sona erer. Laboratuvar birimleri sorumluları aynı usulle yeniden görevlendirilebilir veya görevden alınabilirler.

Diğer hükümler

MADDE 15

(1) Hastane Kalite Çalışmaları; Müdür (Başhekim)’ün başkanlığında oluşturulan Hastane Kalite Konseyi marifetiyle, öğretim üyeleri ve/veya Müdür Yardımcıları (Başhekim Yardımcıları) arasından görevlendirilen Hastane Kalite Yönetim Temsilcisi ve Hastane Kalite Direktörü koordinasyonunda, Hastane Kalite - Akreditasyon ve Strateji Geliştirme Birimi bünyesinde, Üniversite Kalite Koordinatörlüğü eşgüdümü ile birlikte ilgili mevzuat ve standartlar çerçevesinde yürütülür.

(2) Enfeksiyonu önleme çalışmaları; Enfeksiyon Hastalıkları anabilim dalı öğretim üyeleri arasından görevlendirilen bir öğretim üyesi koordinatörlüğünde, Enfeksiyon Kontrol Komitesi tarafından, ilgili mevzuat ve standartlar çerçevesinde yürütülür.

(3) İlaç ve tıbbi malzeme hizmetleri; Müdür Yardımcıları (Başhekim Yardımcıları) arasından görevlendirilen bir öğretim üyesi koordinatörlüğünde, sorumlu eczacı ve ilaç yönetimi ekibi tarafından, ilgili mevzuat ve standartlar çerçevesinde yürütülür.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 16

(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır.

Personel ihtiyacı

MADDE 17

(1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca, Rektör tarafından görevlendirilen personel tarafından karşılanır.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 18

(1) 20/7/1994 tarihli ve 21996 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Dicle Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (Dicle Üniversitesi Hastaneleri) Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 19

(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 20

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Dicle Üniversitesi Rektörü yürütür.