9/1/1860 tarihinde ikinci tur müzakerelere(53) başlanırken, genel bir girişin hemen ardından, Prusya Tasarısı'da yer alan ve birinci turda kabul edilen "gemi" hakkındaki tanım iki yönden eleştirilmiştir. Bir yandan tanımın çok dar tutulduğu, yolcu ve yük taşımaya tahsis edilmiş gemilerin yanı sıra, ârızî olarak bu işi yerine getiren sözgelimi bir gezinti teknesinin de aynı hükümlere tâbi tutulmasının gerektiği, "Deniz Ticareti" hükümlerinden navlun sözleşmesi, çatma veya deniz sigortası hakkındaki düzenlemelerin her iki gemi türünde geçerli olmasının gerektiği, buna karşılık gemi siciline kayıt, donatma iştiraki ve gemi adamları gibi alanlarda kabul edilen hükümlerin gerçekten de "belli bir büyüklükteki, denizde seyrüsefer(54)…
Bu Komite'nin hazırladığı metinler, 30/1/1860 tarihli oturumda ele alınmıştır(67).…
22/8/1860 günü tamamlanan ikinci tur görüşmeleri sonucunda Hamburg'da kabul edilen…
uyarınca bu Tasarı'yı kendi Ticaret Kanunu olarak kabul etme hakkı tanınmıştır. Tasarı,…