Milletlerarası Grup, raporunda(49) gemi yakıtlarının dökülmesinden veya dökülmesi tehdidinden kaynaklanan kirlenme zararlarına ilişkin sağlanan verileri ortaya koymuştur. Buna göre 2000 yılından itibaren geçen zaman zarfında ve ilgili gemilerin bir kulübe girdiği tarihler esas alınmak suretiyle 595 olayın meydana geldiği tespit edilmiştir. Dolayısıyla gerçek rakamlar, kuşkusuz bu sayının üzerindedir. Tespit edilen 595 olayın sekizinde denizlerinde olayın gerçekleşmiş olduğu devletler bakımından 1996 Protokolü’nün yürürlükte bulunup bulunmadığı dikkate alınmaksızın, ileri sürülen taleplerin bu Protokol’de yer alan sınırları aştığı görülmüştür. Sekiz olayın tamamı 1996 Protokolü’nün yürürlüğe girdiği 13 Mayıs 2004’den sonra meydana gelmiştir(50).…
Anlaşılacağı üzere, sorumluluk sınırlarının artırılmasının gündeme gelmesinde gemi…
Gemi yakıtlarının sebep olduğu kirlenme zararlarında sorumluluğun sınırlandırılması…
Türkiye dâhil olmak üzere İngiltere, Norveç, Fransa ve Hollanda gibi çok sayıda devlet,…
Komite müzakerelerinde Milletlerarası Deniz Ticaret Odası (International Chamber of Shipping:…
Bu delege, mevcut sınırların gözden geçirilmesinin gerektiğine inanmayan devletlerin…
Gerçekleşen deniz kazaları ve özellikle bu kazalar sonucu doğan zararlar ölçütüyle…
Bu açıdan müzakerelerde muhtelif delegeler, sınırlardaki artışın tartışılması gerektiğine…
Nitekim, gerçekleşen deniz kazalarına dair verileri sunan Milletlerarası Grup delegesi…
Baltık ve Milletlerarası Denizcilik Konseyi (Baltic and International Maritime Council:…
Avustralya önerisi, sadece 1996 Protokolü’yle değişik 1976 Sözleşmesi’nin 6(1)(b)…
Milletlerarası Grup, 1996 Protokolü’nün yürürlüğe girmesinden sonra meydana gelen…
Komite’nin ilerleyen müzakerelerinde, 98. ve 99. Dönem toplantılarında deniz kazaları…