Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2014/8
Kurum:
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü (DSİ)
Kabul Tarihi:
02.09.2014
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
02.09.2014
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Sayı : 41909972-010.06.01-546858
Konu : Alacağın devri sözleşmesi (temlikname) esasları
GENELGE
(2014/8)
Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin eki Yapım İşlerine Ait Tip Sözleşmenin 11 inci maddesinin beşinci fıkrasında, “Yüklenici, her türlü hakediş ve alacaklarını İdarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına temlik edemez. Temliknamelerin noter tarafından düzenlenmesi ve İdarece istenilen kayıt ve şartları taşıması gerekir." ve Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin eki Hizmet Alımlarına Ait Tip Sözleşmenin 12 nci maddesinin üçüncü fıkrasında, “Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.” hükümleri doğrultusunda İdarenin izni olmadan ve İdarenin talep ettiği şartları taşımadan alacak temlik edilemez; ayrıca alacağın devrinin Noterce tasdik edilmiş olması gerekmektedir.
Bu itibarla, İdarece istenilen kayıt ve şartların belirlenmesinde yeknesaklığın sağlanması amacıyla, yapım veya hizmet alımı işlerinde aşağıdaki şartlar dahilinde temlik yapılmasına izin verilebilecektir;
1. İdarece öngörülecek; Alacağın Devri (Temlik) şartları, işin yapılmasına engel olmayacak ve işin yürütülmesine imkan sağlayacak mahiyette belirlenecektir.
2. Alacağın Devri Sözleşmesinin (Temlikname) bedeli, talep edilen yıl için belirlenen en son revize ödenek dilimine karşılık ödeneğin (fiyat farkı dahil, KDV hariç) %50’sinden fazla olmayacaktır.
3. İkinci madde ile belirlenen temlik bedelinin yılı içinde tamamlanması halinde kalan %50’lik bedel için yeni temlik talebi İdare tarafından olumlu olarak değerlendirilebilecektir.
4. Yüklenicinin, malzeme tedarik ettiği, ürettirdiği veya nevi itibariyle işin bir kısmını yaptırdığı alt yüklenicilere temlik verilmesine öncelikle izin verilecektir.
5. Alacağın Devri Sözleşmesinde temlik eden ve temlik alacaklısının tam unvanları ve ticaret sicil kayıtları ile temlik bedeli açık bir şekilde yer alacaktır.
Temlik ödemeleri, öncelikli olarak kanuni kesintiler, İdare alacakları vb. hakedişten kesildikten sonra kalan bedel üzerinden yapılacaktır.
Birden fazla temlikname olması durumunda, noter onaylı temliknamenin İdare kayıtlarına giriş tarihi esas alınarak sıralama yapılmak suretiyle ödeme yapılacaktır.
17/6/2014 tarihli, 2014/4 sayılı “Alacağın devri sözleşmesi (temlikname) esasları” konulu genelge iptal edilmiştir.
Gereğini rica ederim.