Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Konsolide metin - yürürlükte değil (Sürüm: 2)

BİRİNCİ KISIM

Genel Hükümler

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmeliğin amacı, TCDD’de 657 sayılı Kanuna göre çalışan kadrolu personelin hak ve yükümlülükleri ile çalışma şartlarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik hükümleri, TCDD Genel Müdürlüğü ile Bölge Müdürlüğü, Müessese, Fabrika ve Liman İşletme Müdürlüklerinde istihdam edilen ve Kanunlara göre işçi sayılanlar dışında kalan kadrolu personele uygulanır.

Tanımlar ve kısaltmalar

MADDE 3

Bu Yönetmelikte geçen,

Kuruluş: TCDD’yi

TCDD: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünü,

Genel Müdürlük: TCDD Genel Müdürlüğünü,

Personel: Görev, yetki ve sorumlulukları kanun, tüzük ve yönetmeliklerle belirlenmiş olup, 657 Sayılı Kanunun ek geçici 9 uncu maddesine göre aylık alan kadrolu personeli,

Disiplin Amiri: Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, Teftiş Kurulu Başkanı, Savunma Sekreteri, I. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanları, Bölge Müdürleri, II. Hukuk Müşavirleri, Daire Başkan Yardımcıları, Bölge Müdür Yardımcıları, Bölge Hukuk Müşavirleri, Servis Müdürleri, Fabrika, İşletme, Liman İşletme ve Birim Müdürleri ile Hastane Başhekimlerini,

ifade eder.

İKİNCİ KISIM

Personel Politikasi

Personel politikasının tespiti

MADDE 4

TCDD Personel Politikası, Genel Müdür tarafından tayin ve tespit olunur. Bu görevin ifasında Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanı Genel Müdür’e yardım eder ve Personel Komisyonunun görüşünü alır.

Personel Politikası, Yönetim Kurulunun onayından sonra kesinleşir.

Personel politikasının belirlenmesi Geliştirilmesi ve uygulanması

MADDE 5

Personel Politikasının belirlenmesinden, geliştirilmesinden ve uygulanmasından, başta Genel Müdür ve Personel ve İdari İşler Dairesi Başkanı olmak üzere bütün Kuruluş yöneticileri sorumludur.

Personel politikasının ilkeleri

MADDE 6

TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğünün personel Politikasının dayandığı başlıca temel ilkeler:

a) Yetenekli elemanların işe alınmasını, ehliyet ve kabiliyetine göre ve işin gereğine uygun olarak yetiştirilmesini sağlamak,

b) Bütün personelin kişiliğine saygı duymak ve maddi, manevi haklarının korunmasını gözetmek,

c) Başarılı personeli teşvik etmek, mükafatlandırmak, bilgi ve görgülerini arttırma imkanları sağlamaya çalışmak.

d) Personele, çalışma sevk ve hevesini geliştirici bir iş ortamı sağlanmasına ve iyi beşeri ilişkiler kurulmasına gayret etmek,

e) Demiryol işletmeciliğinin gerektirdiği özel bilgi ve beceriyi zorunlu kılan görevlerde istihdam edeceği personeli yetiştirmek amacıyla maddi olanakları nisbetinde hizmet öncesi eğitim kurumları kurmaya çalışmak.

f) Personeli, kendisini ilgilendiren konularda zamanında haberdar etmek, görüş ve fikirlerini kolaylıkla bildirmelerini sağlamak amacıyla haberleşme usul ve kaynaklarını geliştirmek,

g) Personeline, yapılan işin niteliğine uygun rahat ve güvenli iş şartları sağlamaktır.

Personel komisyonu

MADDE 7

Personel Komisyonu, Genel Müdür tarafından tespit edilen yardımcılarından birinin başkanlığında, I. Hukuk Müşaviri, Yol, Cer, Mali İşler, Hareket Personel ve İdari işler, Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanları veya bunların vekillerinden oluşur.

Diğer Daireleri ve Bölge Müdürlüğünü, Müessese, Müstakil Fabrika Müdürlüklerini ilgilendiren konulardaki toplantılara bunların Başkan ve Müdürleri de katılabilir.

Personel komisyonunun görevleri

MADDE 8

Personel Komisyonu, aşağıdaki konularda görüşünü istişari olarak,

a) Kuruluş personel politikası ile ilgili prensip kararlarını,

b) İlgili birimlerin işbirliği ile Personel ve İdari İşler Dairesi tarafından hazırlanan işgücü ihtiyacının planlanması, idarecilerin geliştirilmesi, eğitim ve personelle ilgili diğer faaliyet programlarını,

Genel Müdür’e bildirir.

Komisyonun toplanması

MADDE 9

Komisyonda görüşülecek konular ve toplantı tarihleri Komisyon Başkanı tarafından tespit edilir.

Genel Müdür’de gerekli gördüğü hallerde komisyonu toplantıya davet eder.

Komisyon, yılda en az bir defa toplanır.

Kararlar, oy çokluğu ile alınır. Oylarda eşitlik halinde Başkanın katıldığı taraf çoğunluk kabul edilir.

Komisyon raportörlüğü Personel ve İdari İşler Dairesince yürütülür.

ÜÇÜNCÜ KISIM

Personelin Hak ve Sorumlulukları

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Haklar

İş güvenliği

MADDE 10

Kanunlarda ve bu yönetmelikte yazılı haller dışında personelin işine son verilemez, aylık ve başka hakları elinden alınamaz.

Çekilme

MADDE 11

Kuruluş personeli, bu yönetmelikte belirtilen esaslara göre memurlukta çekilebilir.

Emeklilik

MADDE 12

Kuruluş personelinin, özel kanununda yazılı şartlar içinde, emeklilik hakları vardır.

İzin

MADDE 13

TCDD’de çalışan personel, bu yönetmelikte belirtilen süre ve şartlarda izin hakkına sahiptir.

Şikayet ve dava açma

MADDE 14

Personel, Kuruluşla ilgili resmi ve şahsi işlemlerden dolayı müracaat, amirleri veya kuruluş tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikayet ve dava açma haklarına sahiptir.

Müracaat ve şikayetler söz ve yazı ile en yakın amirden başlanarak silsile yolu ile şikayet edilen Amirler atlanarak yapılır.

Müracaat ve şikayetler incelenerek en kısa zamanda ilgiliye bildirilir.

Yapılacak müracaat ve şikayetlerde “Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

Uygulamayı isteme hakkı

MADDE 15

Personel, kanun, tüzük ve yönetmeliklere göre tayin ve tespit edilip yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerinin kendileri hakkında aynen uygulanmasını istemek hakkına sahiptir.

İKİNCİ BÖLÜM

Görev ve Sorumluluklar

Sadakat

MADDE 16

Personel, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve Kanunlarına sadakatla bağlı kalmak ve Milletin hizmetinde Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarını sadakatla uygulamak zorundadır. Personel, bu hususu asaleti onaylandıktan sonra en geç bir ay içinde Kuruluşça düzenlenecek merasimle yetkili amirlerin huzurunda yapacakları aşağıdaki yeminle belirtir ve özlük dosyalarına konulacak yemin belgesini imzalayarak göreve başlar.

“Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına, Atatürk İnkılap ve ilkelerine, Anayasada ifadesi bulunan Türk Milliyetçiliğine sadakatla bağlı kalacağıma: Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarını Milletin hizmetinde olarak tarafsız ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak uygulayacağıma; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyip, koruyup, bunları geliştirmek için çalışacağıma; insan haklarına ve anayasanın temel ilkelerine dayanan milli, demokratik, laik bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarıkı bilerek, bunları davranış halinde göstereceğime namusum ve şerefim üzerine yemin ederim.”

Görevlerin yerine getirilmesi

MADDE 17

Personel, kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludur.

Personel amirlerinden aldığı emri, anayasa, kanun, tüzük ve yönetmelik hükümlerine aykırı görürse yerine getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir. Amir emrinde ısrar eder ve bu emrini yazı ile yenilerse Personel bu emri yerine getirmeye mecburdur. Ancak emrin yerine getirilmesinden doğacak sorumluluk emri verene aittir.

Konusu suç teşkil eden emir, hiçbir suretle yerine getirilmez; yerine getiren kimse sorumluluktan kurtulamaz.

Acele hallerde kamu düzeninin ve kamu güvenliğinin korunması için kanunla gösterilen istisnalar saklıdır.

Kuruluş yararlarını gözetme

MADDE 18

Personel, aldığı bütün kararlarda TCDD yararlarını birinci planda tutmak ve Kuruluşu zarara sokacak her türlü eylem ve işlemlerden kaçınmak zorundadır.

Tarafsızlık ve siyasi faaliyet yasağı

MADDE 19

Personel, siyasi partilere üye olamaz, herhangi bir siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef tutan bir davranışta bulunamaz. Görevlerini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep ayrımı yapamaz. Hiçbir şekilde siyasi ve ideolojik amaçlı beyanda ve eylemde bulunamaz ve eylemlere katılamaz.

İş sahipleri ile ilişkilerinde dürüstlük ve vakarlardan ayrılmamak şartıyla sürat, kolaylık ve nezaketle hizmet etmesi ve vatandaşlara eşit işlem yapması görevi icabıdır.

Personel her durum Devletin menfaatlerini korumak mecburiyetindedir. Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına aykırı olan, Memleketin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye Cumhuriyetinin güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette bulunamaz. Aynı nitelikte faaliyet gösteren herhangi bir harekete, guruplaşmaya, kuruluşa veya derneğe katılamaz, bunlara yardım edemez.

Devam mecburiyeti

MADDE 20

Personel, işin ve işyerinin özelliklerine göre Genel Müdürlükçe tayin ve tespit edilen çalışma saatleri içinde görevinin başında bulunur ve çalışmasının tümünü işine yöneltir.

Devir ve teslim

MADDE 21

Görevi sona eren personel, saklamakla sorumlu olduğu para ve para hükmündeki değerleri, resmi belgeleri, araç ve gereçleri devir ve teslim etmedikçe görevinden ayrılamaz.

Ticaretle uğraşma yasağı

MADDE 22

Personel, Türk Ticaret Kanununa göre “Tacir” veya “Esnaf” sayılmalarını gerektirecek bir faaliyette bulunamaz, ticaret ve sanayi müesseselerinde görev alamaz, ticari mümessil veya ticari vekil, kollektif şirketlerde ortak veya komandit şirkette komandite ortak olamaz, TCDD’nin açtığı eksiltme veya arttırmalara katılamaz.

Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı

MADDE 23

Personelin doğrudan doğruya veya aracı eliyle hediye istemeleri ve görevleri sırasında olmasa dahi menfaat sağlamak amacıyla özel ve tüzel kişilerden hediye kabul etmeleri veya iş sahiplerinden borç para istemeleri ve almaları yasaktır.

Sır saklama

MADDE 24

Personelin, görevini yaptığı sırada öğrendiği gizli bilgileri görevden ayrılmış olsalar bile Genel Müdürün yazılı izni olmadıkça açıklamaları yasaktır.

Başka iş ve hizmet yasağı

MADDE 25

Personel, Anonim Şirketler hariç olmak üzere TCDD’nin faaliyet konusuna giren mal ve hizmet istihsal ve ticareti ile uğraşan şirketlere ortak olamaz. Personelin eşleri ile reşit olmayan çocukları da aynı yasaklara tabidir.

Esas görevlerini aksatmamak şartı ile kabul edilen istisnalar;

a) Genel Müdür veya yetki vereceği diğer amirlerin uygun görmesi şartı ile üniversitelerde, yüksek okul ve orta dereceli okullarda, forum, seminer ve kurslarda öğretmenlik yapmak,

b) Kanunla kurulmuş hayır kurumlarında, bilimsel ve sosyal kurumlarda, kamu personelinin kurduğu dernekler, spor kulüpleri, kooperatifler, vakıflar veya yardım sandıklarında görev almak.

c) Kuruluş iştiraklerinin ve bağlı kuruluşların yönetim ve denetim kurullarında görev almak,

d) Kuruluşun üyesi olduğu kamu işveren teşekküllerinde görev almak,

e) Bilirkişilik ve hakemlik gibi kanunlardan doğan görevleri üstlenmek,

f) Sahip olduğu gayrimenkulleri doğrudan doğruya ya da başkaları aracılığı ile işletmek,

g) Kişilerce, kurum ve kuruluşlarca, görevleri dolayısı ile Kuruluş personeli aleyhine açılan davalarda, Genel Müdürün uygun görmesi şartıyla görevlendireceği avukatlar tarafından savunma yapmak, dır.

Toplu eylem ve hareketlerde bulunma yasağı

MADDE 26

Birden fazla personelin toplu olarak aynı konuda söz ve yazı ile müracaatları ve şikayetleri yasaktır. Kuruluş personelinin, hizmetlerini aksatacak şekilde memurluktan kasıtlı olarak birlikte çekilmeleri veya görevlerine gelmemeleri veya görevlerine gelip de Kuruluş hizmetlerinin yavaşlatılması veya aksatılması sonucunu doğuracak eylem ve hareketlerde bulunmaları yasaktır.

Grev yasağı

MADDE 27

Personel, greve karar veremez, tertipleyemez, ilan edemez, bu yolda propaganda yapamaz, herhangi bir greve veya grev teşebbüsüne katılamaz, destekleyemez veya teşvik edemez.

Basına bilgi ve demeç verme yasağı

MADDE 28

Kuruluşun görevleri ve faaliyetleri hakkında basına, haber ajanslarına veya radyo televizyon kurumlarına bilgi veya demeç yalnız Genel Müdür veya yetkili kılacağı personel tarafından verilebilir.

İhbar yükümlülüğü

MADDE 29

Herhangi bir yolsuzluğu öğrenenler, gerek dışarıdan ve gerekse personel tarafından herhangi bir yolsuzluk ihbarını alanlar, durumu bağlı bulundukları servisin en yüksek amirine bildirmekle yükümlüdürler.

Ancak yolsuzluk ihbarının yazılı ve imzalı olması ve ihbar edenin açık adresinin bildirilmiş olması esastır.

Mal bildirimi

MADDE 30

Personel, kendileriyle eşlerine ve velayetleri altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve borçları hakkında özel kanunda yazılı hükümler uyarınca mal bildirimi vermek zorundadır.

Resmi belge, araç ve gereçlerin yetki verilen mahaller dışına çıkarılmaması ve hususi işlerde kullanılmaması

MADDE 31

Personel, Kuruluş ile ilgili resmi belge, araç ve gereçleri yetki verilen mahaller dışına çıkaramaz, özel işlerinde kullanamaz.

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personel İhtiyacının Tespiti

Kadroların tespiti

MADDE 32

Personel ihtiyacı, bunların kadro ünvanı, sayı ve yerleri Kuruluş personel politikasına göre Genel Müdürün teklifi üzerine Yönetim kurulunca her yıl iş programları ile belirlenir.

Gerektiğinde Genel Müdür, o yıla ait toplam kadro sayısı ve ödenek miktarı içinde kalmak üzere kadro, unvan, sayı ve yerlerini değiştirebilir.

İş özelliklerinin belirtilmesi

MADDE 33

Her görev için, o göreve atanacak şahıslarda, bu yönetmeliğe göre aranan genel şartlara ek olarak aranılacak nitelikler ve iş özellikleri yazılı olarak belirtilir.

Kadroların tespitinin kimin tarafından yapılacağı

MADDE 34

Kadroların tespiti Genel Müdür veya Yardımcılarından birinin başkanlığı altında, ünitelerce yapılan teklifler gözönüne alınarak Mali İşler Dairesi, Personel ve İdari İşler Dairesi ile ilgili daireler yetkililerinin katılacağı komisyonca yapılır.

Yukarıdaki hükümlere uygun olarak hazırlanan kadrolar Yönetim kurulunun onayı ile yürürlüğe girer.

İşgücü ihtiyacının tespiti

MADDE 35

Personel tedarikine uygun olmak üzere, Personel ve İdari İşler Dairesi tarafından her yıl, ilgili birimlerin işbirliği ile hizmet gruplarının özellikleri göz önünde tutulmak suretiyle ileriki yılların insangücü ihtiyacı hakkındaki nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yapılır, bu ihtiyacın Kuruluş içinden ve dışından hangi kaynaklardan, nasıl sağlanacağı bir plana bağlanır.

İşgücü planlamasının nasıl yapılacağı

MADDE 36

İşgücü ihtiyaç planının hazırlanmasında;

a) TCDD faaliyet alanının gelecek yıllar içinde gelişme ya da daralma yönünden alabileceği yeni şekil,

b) Kuruluşun mevcut bünyesinin, ortaya çıkacak yeni ihtiyaçları karşılayıp, karşılamayacağı,

c) Teknik ve sosyal gelişmelerin TCDD’nin teknik, mesleki ve idari personel ihtiyacında, gelecek yıllarda meydana getirebileceği değişiklikler,

d) Gelecek yıllarda, emeklilik, çekilme gibi çeşitli nedenlerle boşalacak kadrolar,

e) İhtiyacın karşılanması için TCDD içinde ne gibi bir eğitim ve yetiştirme faaliyetine ihtiyaç olduğu,

hususları gözönüne alınır.

İşgücü planının onaylanması

MADDE 37

İşgücü ihtiyacının tespitini belirleyen planlar, personel komisyonunca incelendikten sonra Yönetim Kuruluna sunulur ve onaylandıktan sonra kesinlik kazanır.

BEŞİNCİ KISIM

Personel Tedariki

İşe alınmada aranacak genel şartlar

MADDE 38

TCDD’de yeni işe alınacaklarda genel olarak;

a) Türk Vatandaşı olmak,

b) 18 yaşını bitirmiş olmak, bir meslek veya sanat okulunu bitirenler için en az 15 yaşını doldurmuş olmak ve Türk Medeni Kanununun 12 nci maddesine göre kaza-i rüşt kararı almak,

c) En az ortaokul mezunu olmak, ortaokul mezunlarından istekli bulunmadığı takdirde ilkokul mezunları da alınabilir.

d) Kamu haklarından mahrum bulunmamak.

e) eski hükümlüler kontenjanı hariç taksirli suçlar ve aşağıda sayılan suçlar dışında tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç,

Resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,

f) Askerlik durumu itibariyle;

1) Askerlikle ilişiği bulunmamak,

2) Askerlik çağına gelmemiş bulunmak,

3) Askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfına geçirilmiş olmak,

g) Sakat kontenjanı hariç görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akil hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak,

h) Diğer resmi kurum veya kuruluşlara mecburi hizmet yükümlülüğü bulunmamak veya mecburi hizmet borcunu ödemeyi kabul etmiş olmak,

şartları aranır.

İşe alınacaklarda aranacak özel şart

MADDE 39

Yeni işe alınacakların, genel şartlar dışında öğrenim derecesi, eğitim ve tecrübe, yaş haddi ve diğer niteliklerle ilgili olarak, hizmet görecekleri kadroların iş özelliklerinde belirtilmiş olan özel şartları da taşımaları gereklidir.

Görevlere atama şartları

MADDE 40

Görev ünvanları ve iş özellikleri tespit edilmemiş bulunan görevlere hiçbir suretle atama yapılamaz.

Giriş kademelerinde boş görev ünvanlarının duyurulması

MADDE 41

TCDD’de giriş kademelerinde boşalan görevlere atama yapılacak olanlar belirli sürelerde Personel ve İdari İşler Dairesi veya personel atamaya yetkili kılınmış üniteler tarafından başvurma süresinin bitiminden en az 15 gün önce uygun araçlarla duyurulur.

Duyuruda görevler hakkında;

a) Atama yapılacak boş görevlerin ünvanı

b) Görevlerin bulunduğu yerler,

c) Alınacak personel sayısı,

d) Görevlere ait aylık ücret miktarları,

e) Alınacak personelin genel ve özel şartları,

f) Başvurulacak merciler ve en son müracaat tarihi,

g) Yarışma sınavı ile atama yapılacaklarda sınav konusu, yer ve zamanları,

bilgileri yer alır.

Giriş kademeleri dışında görev ünvanlarının duyurulması

MADDE 42

Giriş kademeleri dışında boşalacak görev ünvanlarında atama yapılması gerekli görülenler, Personel ve İdari İşler Dairesi veya atamaya yetkili üniteler tarafından, kurum içi haberleşme araçlarıyla 41 inci maddede belirtildiği şekilde ilgili personele duyurulur.

Bu görev ünvanlarına Kuruluş içinde atama yapılamayan hallerde dışarıdan personel tedarikine gidilir.

İş isteme dilekçesi ve müracaat edenler listesi

MADDE 43

İş istemek için müracaat edenler, Personel ve İdari İşler dairesi veya personel atamaya yetkili kılınmış ünitelerce verilecek iş isteme dilekçesi formunu bütün soruları açıkça cevaplandırmak suretiyle doldurulur ve imzalar.

Personel ve İdari İşler Dairesi veya personel atamaya yetkili kılınmış üniteler tarafından iş istemek için müracaat edenlerin isimlerini, adreslerini, yaş, cinsiyet, öğrenim ve eğitim durumlarıyla müracaat tarihleri ve iş tecbürelerini gösteren bir liste tutulur.

ALTINCI KISIM

Sınav ve İşe Alma

Giriş sınavları

MADDE 44

TCDD’de giriş kademelerinde boşalan görevlerde görev alabilmek için başvuranların sınava girip kazanmaları şarttır.

Sınavlar yarışma ya da yeterlik sınavı şeklinde olur. Boş bir göreve birden fazla aday istekli olduğu takdirde yarışma sınavı yapılır.

Sınavı kazananlar ayrıca mülakata tabi tutulurlar.

Eczacı, Doktor, Avukat, Yüksek Mühendis, Mühendis, Yüksek Mimar, Mimar ve Kimyager gibi özel meslek ve ihtisas sahipleri yeterlik sınavına, mecburi hizmetliler ise yeterlik ve yarışma sınavına tabi değildirler.

Sakatların, Kuruluşumuza alınma şartları ile hangi işlerde çalıştırılacakları hakkında, sakatlar hakkındaki genel hükümler uygulanır.

Giriş kademeleri dışında belli görevlere yapılacak atamalarda, hizmetin gereğine uygun seçim usulleri uygulanır.

Bu Yönetmeliğin 38 ve 39 uncu maddelerinde yer alan şartları taşımayanlar yarışma sınavına katılamazlar.

Sinavların yürütülmesi

MADDE 45

Sınavlarla ilgili işlemler, ilgili ünitelerin işbirliği ve “TCDD”ye Alınacak Personel Hakkında Sınav Yönetmeliği”ndeki esaslara uygun olarak Personel ve İdari İşler Dairesi veya personel atamaya yetkili kılınmış üniteler tarafından yürütülür.

Sınavda başarı gösterenlerin listesi

MADDE 46

Sınav sonuçlarına göre, Personel ve İdari İşler Dairesi veya atamaya yetkili kılınmış üniteler tarafından sınavda başarı gösterenlerin başarı sırasına göre listesi tespit edilir ve ilgililere duyurulur.

Atama işlemleri bu listeye göre yapılır.

Referanslar

MADDE 47

Personel ve İdari İşler Dairesi veya atamaya yetkili kılınmış üniteler tarafından, sınavda başarı gösteren adaylar hakkında gerektiğinde iş isteme dilekçelerinde isimlerini bildirdikleri şahıslardan bilgi alınır ve başarı derecelerine göre son seçimin yapılmasında göz önünde tutulur. Bu referanslar dışında başka kaynaklardan da aday hakkında bilgi toplanabilir.

İşe alınacaklardan istenecek belgeler

MADDE 48

TCDD’de ilk defa hizmete alınacaklardan;

a) Nüfus cüzdanının noterden tasdikli örneği,

b) Bu yönetmeliğin 38’inci maddesinin “e” bendinde yazılı suçlardan mahkumiyeti bulunmadığına dair Cumhuriyet Savcılığından alınacak belge,

c) Öğrenim durumunu gösterir belgenin noterden tasdikli örneği, mecburi hizmetlilerin diploma asılları,

d) 6 adet 4,5x6 cm boyutlarında fotoğraf,

e) Askerlik durumunu bildirir belge,

f) Alınacakların, görevlerin gerektirdiği TCDD Beden Yetenekleri ve Psikoteknik Yönetmeliğinde tespit edilmiş sağlık şartlarına haiz olduğunu bildirir TCDD Hastaneleri Sağlık Kurulunca verilmiş sağlık raporu ve Psikoteknik Laboratuar raporu,

g) “2871 Sayılı Kamu Görevlileri ile ilgili Mal Bildirimi Kanunu”na göre mal beyannamesi,

h) Aile beyannamesi,

ı) İhtisas ve meslek sahibi olanlardan kanun icabı alınması gereken belgeler,

i) Yukarıda sayılan belgeler dışında görevin özelliklerine uygun olarak Kuruluşca istenilmesi yararlı ve gerekli görülen belgeler,

istenir.

Muvazzaf askerlik hizmetinden dönenlerin göreve başlaması

MADDE 49

Kuruluş personeli iken muvazzaf askerlik hizmetini yapmak üzere silah altına alınanlardan, askerlik görevini tamamlayıp göreve dönmek isteyenler, terhis tarihinden itibaren 30 gün içinde Kuruluşumuza başvurmak ve Kuruluş da başvuru tarihinden itibaren azami 30 gün içinde ilgilileri göreve başlatmak zorundadır.

Bunların muvazzaf askerlikte geçen süreleri muvazzaf askerliğe ayrıldıkları sırada iktisap etmiş oldukları derecede kademe ilerlemesi yapılmak suretiyle değerlendirilir. Bu gibilerin muvazzaf askerliğe ayrılmadan önce işgal ettikleri görev ünvanında kazandıkları kademe ilerlemeleri ayrıca göz önünde bulundurulur.

Atamada öncelik

MADDE 50

Aynı şartları taşıyan isteklilerden babası, annesi, eşi veya kardeşi Kuruluş hizmetinde bulunmuş veya bulunanlara,

a) Kuruluş hizmetinde iken vazife kazasında ölen veya bu sebeple malulen ayrılan,

b) Kuruluş hizmetinde iken ölen veya emekliye ayrılan,

c) Kuruluş hizmetinde bulunan,

sıralamasına uygun olarak atamada öncelik tanınır.

Atamaya yetkili merciler

MADDE 51

Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanları, Bölge Müdürleri, Müessese Müdürleri, Daire Başkan Yardımcıları ve Bölge Müdür Yardımcıları, genel Müdürün teklifi üzerine Yönetim Kurulunca atanır.

Yukarıda sayılan ünvanlar dışındaki personel, Genel Müdür tarafından atanır. Genel Müdür sınırlarını açıkça belirlemek şartı ile atama yetkisinin bir kısmını astlarına devredebilir.

Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları ve Yönetim Kurulu Üyelerinin atanması 233 ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname esaslarına tabidir.