Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

MADDE 1

4/10/2011 tarihli ve 28074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ahi Evran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (e) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) Akademik Takvim: Bir eğitim-öğretim yılı boyunca yapılacak akademik faaliyetlerin zamanını gösteren çizelgeyi,”

“e) GANO: Genel ağırlıklı not ortalamasını,”

MADDE 2

Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin başlığı ile birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki üçüncü fıkra eklenmiştir.

“Eğitim-öğretim türleri ve dili”

“(1) Üniversitede, İlgili kurulların teklifi, Senatonun uygun görmesi ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile birinci örgün öğretim, ikinci örgün öğretim, yaygın öğretim, açık öğretim, dışarıdan öğretim ve uzaktan eğitim yapılabilir.”

“(3) 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri kapsamında, Senatoca belirlenen esaslar doğrultusunda Üniversite bünyesinde yer alan lisans programları arasında Çift Anadal ve/veya Yandal programları açılabilir.”

MADDE 3

Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının ikinci ve üçüncü cümleleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Bu sürelerin hesaplanmasında öğrencinin hazırlık sınıflarında geçirdiği süre ile ilgili yönetim kurullarınca geçerli sayılan mazeretleri nedeniyle geçen süreler dikkate alınmaz. Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri öğrenim süresinden sayılır ve bu süreler için katkı payı/öğrenim ücreti ilgili mevzuata göre alınır.”

MADDE 4

Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin, birinci fıkrasının (b) bendi ile ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“b) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan yerleştirme sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin fakülte veya yüksekokullarına kayıt hakkı kazanmış olmak veya ön kayıt sistemi ile öğrenci alınacak birimlerde o öğretim yılı içinde geçerli olan puana ve şartlara sahip bulunmak.”

“(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat ile Senato tarafından belirlenen ilke ve şartlar çerçevesinde yapılır.”

MADDE 5

Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(1) Her öğrencinin, akademik takvime göre yarıyıl/yıl başında katkı payı veya öğrenim ücretini ödeyerek ve bu Yönetmeliğin 11 inci, 12 nci, 13 üncü ve 14 üncü maddeleri çerçevesinde ders alma işlemlerini tamamlayarak kaydını yenilemesi gerekir. Belirtilen sürede kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl/yılda derslere ve sınavlara giremez ve bu süre, öğrenim süresinden sayılır.”

MADDE 6

Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümleler eklenmiştir.

“Bir yıla ait derslerin AKTS toplamı; her yarıyılda 30 olmak üzere, 60’tır. İki yıllık önlisans diploma programı 120, dört yıllık lisans diploma programı ise 240 AKTS’den oluşur. Bir dersin toplam ulusal kredisi, o dersin haftalık teorik ders saati ile varsa uygulama ve/veya laboratuar saatlerinin yarısının toplamından oluşur. Hesaplamada oluşan ondalık kesirler üst tam sayıya tamamlanır. Yıllık derslerde bir dersin toplam kredisi bu kuralın iki katı olarak hesaplanır.”

MADDE 7

Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin başlığı ile birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Katkı payları ve öğrenim ücretleri”

“(1) Üniversiteye bağlı fakülte ve yüksekokulların öğrencileri her yarıyıl/yılda usulüne göre tespit edilecek katkı paylarını veya öğrenim ücretlerini ödemekle yükümlüdür. Kayıt silme veya sildirme halinde alınan katkı payları ve öğrenim ücretleri iade edilmez.

(2) Üniversiteye bağlı fakülte ve yüksekokullarda öğrencilerden alınacak katkı payı ve öğrenim ücretleri, ilgili mevzuat hükümleriyle belirlenen esaslara göre alınır. Katkı payı veya öğrenim ücretini yatırmayan öğrencinin kaydı yapılmaz. Öğrencinin katkı payını veya öğrenim ücretini ödemediği veya kaydını yenilemediği yarıyıllar/yıllar öğrenim süresine sayılır.”

MADDE 8

Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(2) Ders geçme esası uygulanan fakülte/yüksekokullarda, normal olarak alınması gereken yarıyılda alınmamış olan veya alınmış fakat başarılı olunmamış dersler, o derslerin verildiği ilk yarıyılda, en alt yarıyıldan başlayarak, öncelikle alınmak zorundadır.

(3) Bir öğrencinin bir yarıyılda alabileceği derslerin toplam kredi miktarı, o yarıyıl için belirlenmiş kredi miktarının 1/2 oranında artırılması ile elde edilen kredi miktarıdır. Ancak, öğrencinin bir yarıyılda alabileceği derslerin toplam yükü 40 ders saatini aşamaz. Kredi miktarlarının hesaplanması sırasında, noktanın sağındaki ondalık kesirler üst tam sayıya tamamlanır.”

MADDE 9

Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 15

(1) Üst yarıyıldan ders/dersler almak, sadece ders geçme esası uygulanan fakülte/yüksekokullarda mümkündür. Üstten ders/dersler alma işlemi üçüncü yarıyılda başlar. Öğrenci, ancak danışmanının olumlu görüşüyle, üst yarıyıldan ders/dersler alabilir. Bunun için, öğrencinin; önceki yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve GANO’nun 3.00 ve üstünde olması şarttır. Üstten alınacak ders/derslerin kredi tutarı da, bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin üçüncü fıkrası kapsamındadır. Öğrenci, üst yarıyıldan ders/dersler alarak, normal öğrenim süresinden daha kısa sürede mezun olabilir.”

MADDE 10

Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“(3) Öğrencinin intibak ettirildiği yarıyılda alabileceği derslerin toplam kredi miktarı bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin üçüncü fıkrası kapsamındadır.”

“(4) Bazı ders/derslerden muaf sayıldığı halde üst yarıyıllara intibakı yapılamayan öğrenci, dönem (güz veya bahar) itibariyle bulunduğu ve önceki yarıyıllarda muaf sayıldığı derslerin toplam kredi miktarı kadar, üst yarıyıldan ders alabilir.”

MADDE 11

Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 18

(1) Öğrencilerin, tamamı teorik veya hem teorik hem de uygulaması olan derslere %70, tamamı uygulamalı derslere ise %80 oranında devamları zorunludur. Derslere ve öteki öğretim faaliyetlerine devam durumu öğretim elemanı tarafından tespit edilir. Daha önce devamı alınarak tekrara kalınan laboratuar ve uygulama dışındaki ders/dersler için devam zorunluluğu aranmaz. Sağlık raporu devam yükümlülüğünü kaldırmaz.

(2) Yurt içi veya yurt dışı spor müsabakaları ile bilimsel veya kültürel organizasyonlarda Türkiye Cumhuriyeti Devletini veya Üniversiteyi temsilen katılan öğrencilerin, organizasyonunun devamı esnasında geçirdikleri süreler, ilgili mevzuat hükümlerine göre, devamsızlık süresinin hesabında dikkate alınmaz.”

MADDE 12

Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 21

(1) Ara sınavı, ilgili eğitim-öğretim programında öngörülen derslerden yarıyıl/yıl içinde yapılan sınavdır. Her yarıyıllık derslerde bir, yıllık derslerde iki yazılı ara sınavı yapılır. Kişisel beceri gerektiren derslerin sınavları uygulamalı olarak yapılabilir.

(2) Yazılı ara sınavı dışında, başarı notuna esas olmak üzere, kısa süreli sınavlar, öğrencinin becerilerine dayanan uygulamalar, ödevler ve benzeri dönem içi çalışmalar yapılabilir. Yapılan bu dönem içi çalışmalar, ara sınav notu ile birlikte değerlendirilebilir.”

MADDE 13

Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(2) Bir dersin yarıyıl/yılsonu sınavına girebilmek için o derse kayıt olmak, derse devam etmek ve dersin uygulaması ve diğer gereklerini başarmak gerekir.

(3) Kişisel beceri gerektiren derslerin yarıyıl/yılsonu sınavları uygulamalı olarak yapılabilir. Yapılan bu uygulamalar yarıyıl/yılsonu/bütünleme sınavı yerine sayılabilir.”

MADDE 14

Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 23

(1) Bütünleme sınavı, yarıyıl/yılsonu sınavının bitiminden sonra akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Bu sınava yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan (CC harf notunun altında puan alan) öğrenciler girebilir.”

MADDE 15

Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin birinci fıkrasının ilk cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“İlgili fakülte/yüksekokullar, kurullarının kararı ve Senatonun onayı ile öğrencilerine müfredat programında yer alan derslerde belirtilen süre kadar yaz dönemi stajı yaptırabilirler.”

MADDE 16

Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 25

(1) Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler, sınav hakkını Üniversite tarafından belirlenen mazeret sınav döneminde kullanırlar. Yarıyıl/yılsonu sınavlarının mazereti bütünleme sınavında uygulanır, bütünleme sınavı için ayrıca mazeret sınavı hakkı tanınmaz.

(2) Aynı gün ve saatte sınavları çakışan öğrencilere, ilgili birime bir dilekçeyle başvurmaları halinde, giremedikleri ara sınavları için mazeret sınavı hakkı tanınır.

(3) Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.

(4) Haklı ve geçerli mazeret halleri şunlardır:

a) Öğrencinin, üniversite, devlet veya askeri hastaneleri ya da diğer sağlık kurumlarından alınmış sağlık raporlarıyla belgelenmiş bulunan sağlıkla ilgili mazereti. Sağlık mazereti kabul edilen öğrenci, rapor süresince sınavlara giremez. Bu süre içinde sınava giren öğrencilerin sınavı geçersiz sayılır,

b) Öğrencinin, mahallin mülki amirince verilecek bir belge ile tespit edilmesi koşuluyla doğal afetlere maruz kalmış olması,

c) Öğrencinin, herhangi bir nedenle askerlik tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması suretiyle askere alınması,

ç) Öğrencinin, tutukluluk durumu veya öğrenci disiplin yönetmeliği maddeleri itibariyle çıkarma cezasını gerektirmeyen suçlardan doğan mahkûmiyet hali,

d) Öğrencinin anne, baba, kardeş, eş ya da çocuklarının ölümü veya ağır hastalığı halinde bakacak başka bir kimsesinin olmadığını belgelemesi,

e) Öğrencinin Türkiye Cumhuriyeti Devletini veya Üniversiteyi temsilen İlgili yönetim kurulunca görevlendirilmesi,

f) Üniversite Yönetim Kurulunca kabul edilecek diğer haller.

(5) Mazeretle ilgili yazılı başvuru, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili birime yapılmalıdır. Süresi içinde yapılmayan başvurular işleme konulmaz.”

MADDE 17

Aynı Yönetmeliğin 32 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 32

(1) Dersin öğretim elemanı dönem başında dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı, ara sınav (dönem içi değerlendirme) puanının %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın %60’ının toplamıdır. Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınav puanının en az 50 ve başarı puanının en az 60 olması zorunludur.

(2) Üniversitede başarı değerlendirilmesinde 100’lük sistem kullanılır. Puanların 4’lük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken aşağıda belirtilen not dönüşüm tablosu esas alınır:

(3) Yukarıdaki harf notlarından;

a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.25 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.

b) (B) ve (K) harf notu, kredisiz dersleri ifade eder ve ortalama hesaplarına dâhil edilmez.

c) (M) harf notu; Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler ile muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunan ders veya dersler için verilir. (M) harf notu ortalama hesaplarına dâhil edilmez. Ancak bu derslerin kredileri mezuniyet kredi toplamına dahil edilir.

ç) F1: Mazeretsiz, devamsız; yarıyıl/yıl sonu ve bütünleme sınavlarına girme hakkı yok.

d) F2: Devam etti, yarıyıl/yılsonu veya bütünleme sınavına girmedi.

e) F3: Devam etti, yarıyıl/yılsonu sınavına girdi, ancak sınav puanı veya ders başarı puanı öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız.

f) F4: Bütünleme sınavına girdi, ancak sınav puanı veya ders başarı puanı öngörülen düzeyin altında olduğu için başarısız.

(4) Ders geçme sistemi uygulanan fakülte ve yüksekokullarda bütünleme sınavına girmeyen öğrencinin yarıyıl/yılsonu sınav puanı dikkate alınır.

(5) Dönem içi uygulamalı dersleri olan birimlerde uygulama notu 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Uygulama notunun en az 50 olması gerekir ve bu notun altında alan öğrenciler yarıyıl/yılsonu sınavına giremez. Öğrencinin uygulama notundan geçmesi halinde aldığı not, yarıyıl/yılsonu sınav notu ile toplanıp ortalaması alınır. Bu ortalama yarıyıl/yılsonu sınav notu olarak belirtilir.”

MADDE 18

Aynı Yönetmeliğin 34 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 34

(1) Öğrencilere, belgeleyecekleri haklı ve geçerli nedenlerinin bulunması veya eğitim-öğretimlerine katkıda bulunacak yurtdışı burs, staj ve araştırma imkânları doğması halinde ilgili yönetim kurulu kararı ile önlisans/lisans eğitim-öğretimi süresince toplam bir yıla kadar izin verilebilir. Bu tür izin süresi öğrenim süresine eklenir. Aynı yöntemle öğrenime ara izni en fazla bir kez daha tekrar edilebilir. Aktif dönem içerisinde öğrenime ara izni alan öğrenci bu dönemin derslerini hiç almamış sayılır.

(2) Bir yarıyıl veya daha fazla süre ile rapora dayalı sağlık mazereti bulunan veya tecil hakkı kaldırılarak silah altına alınan ya da yükseköğretim kurumundan çıkarılmayı gerektirmeyen tutukluluk veya hükümlülük hali olan öğrencilerin, bu mazeretleri süresince öğrenim hakları saklı tutulur. Bu durumdakilerin, ders ve uygulamalara devamın sağlanabileceği ilk yarıyılda/yılda öğrenime devam edebilmeleri için mazeretlerinin bitimine ilişkin belgeleriyle birlikte mazeretin bitimi tarihinden itibaren en geç bir ay içinde ilgili fakülte/yüksekokula müracaat etmeleri gerekir.”

MADDE 19

Aynı Yönetmeliğin 35 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 35

(1) Üniversite ile yurt içindeki ve/veya yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumları arasında öğrenci değişim programları uygulanabilir. Bu konudaki diğer esaslar Senatoca belirlenir.

(2) Üniversite öğrencileri, diğer yükseköğretim kurumlarınca açılan yaz okulu programlarından ders/dersler alamazlar.”

MADDE 20

Aynı Yönetmeliğin 37 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 37

(1) Dikey geçiş yoluyla lisans programlarına kayıt yaptıran öğrencilerin hangi derslerden muaf oldukları ve hangi sınıfa intibak edildikleri; 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak ilgili yönetim kurulunca kararlaştırılır.”

MADDE 21

Aynı Yönetmeliğin 38 inci maddesinin üçüncü, dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(3) Fakülte ve yüksekokullar tarafından verilecek önlisans, lisans ve yüksek lisans diplomaları her düzey için farklı, ancak Üniversitenin bütün eğitim-öğretim kurumlarında müşterek olmak üzere düzenlenir.

(4) Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade edilmek üzere, geçici mezuniyet belgesi verilebilir.

(5) Mezuniyet belgelerinin düzenlenmesi ve hak sahiplerine teslimine ilişkin diğer usul ve esaslar Senatoca belirlenir.”

MADDE 22

Aynı Yönetmeliğin 39 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 39

(1) Öğrenci disiplin iş ve işlemleri, 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür. Herhangi bir sebeple geçici uzaklaştırma cezası alan öğrenciler bu süre içinde eğitim-öğretime, sosyal faaliyetlere katılamazlar ve Üniversitenin tesislerine giremezler.”

MADDE 23

Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“c) Öğrenci veya noterden vekalet verdiği kanuni temsilcisinin kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokula yazılı olarak ilişiğinin kesilmesi talebinde bulunması.”

MADDE 24

Bu Yönetmelik 2013-2014 eğitim-öğretim yılı başında yürürlüğe girer.

MADDE 25

Bu Yönetmelik hükümlerini Ahi Evran Üniversitesi Rektörü yürütür.

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
Tarihi Sayısı
4/10/2011 28074
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
Tarihi Sayısı
4/11/2011 28105