4/10/2011 tarihli ve 28074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ahi Evran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 15 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 15
(1) Üst yarıyıldan ders almak, sadece ders geçme esası uygulanan fakülte/yüksekokullarda mümkündür. Üstten ders alma işlemi üçüncü yarıyılda başlar. Öğrenci, ancak danışmanının olumlu görüşüyle, üst yarıyıldan ders alabilir. Bunun için, öğrencinin; önceki yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve GANO’nun 3.00 ve üstünde olması şarttır. Üstten alınacak derslerin kredi tutarı, her yarıyıl için 10 kredi/saati aşamaz. Üst yarıyıldan ders alarak başarılı olan öğrenci bir sonraki öğretim yılında hem daha önce aldığı ve başarılı olduğu derslerin kredi miktarı kadar dersi, hem de yine ağırlıklı not ortalaması 3.00 ve üstünde ise bulunulan yarıyılın 10 kredi/saatlik dersini üst yarıyıldan alabilir. Öğrenci, üst yarıyıldan ders alarak, bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen öğrenim süresinden daha kısa sürede mezun olabilir.”
Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Fakülte/Yüksekokula ilk kez kayıt yaptıran öğrenci, kayıt yaptırdığı tarihi izleyen bir hafta içinde daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumlarında almış ve başarmış olduğu dersler için üzerinden beş yıl geçmemiş olmak şartı ile muaf olmak isteğiyle başvuruda bulunabilir.”
Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Ara sınavı, ilgili eğitim-öğretim programında öngörülen derslerden yarıyıl/yıl içinde yapılan sınavdır. Her yarıyıllık derslerde bir, yıllık derslerde iki yazılı ara sınavı yapılır. Kişisel beceri gerektiren derslerin sınavları uygulamalı olarak yapılabilir. Yapılan bu dönem içi çalışmalar, ara sınav notu ile birlikte değerlendirilebilir.”
Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesine aşağıdaki üçüncü fıkra eklenmiştir.
“(3) Kişisel beceri gerektiren derslerin dönem sonu sınavları uygulamalı olarak yapılabilir.Yapılan bu uygulamalar dönem sonu/bütünleme sınavı yerine sayılabilir.”
Aynı Yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Dersin öğretim elemanı dönem başında dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın %60’ının toplamıdır. Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınav puanının en az 50 ve başarı puanının en az 60 olması zorunludur.”
Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici 1 inci madde eklenmiştir.
“Azami öğrenim süresini dolduran öğrencilerin sınav hakları
GEÇİCİ MADDE 1
(1) 14/11/2011 tarihinde azami öğrenim süresini dolduran öğrenciler, 2012-2013 eğitim-öğretim yılına kadar kendilerine verilmiş sınav haklarından yararlanırlar.”
Bu Yönetmelik 14/11/2011 tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Yönetmelik hükümlerini Ahi Evran Üniversitesi Rektörü yürütür.
| Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin | |
| Tarihi | Sayısı |
| 4/10/2011 | 28074 |