4/5/2012 tarihli ve 28282 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bayburt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Bir eğitim-öğretim yılı; güz yarıyılı ve bahar yarıyılı olmak üzere iki yarıyıldan oluşur. Her bir yarıyıl; on dört hafta olarak düzenlenir. Yarıyıl sonu sınavları bu sürenin dışındadır. Eğitim-öğretim yılı ve ilgili diğer faaliyetlerin başlama ve bitiş tarihleri, Senato tarafından belirlenen akademik takvim ile duyurulur.
(2) Her eğitim-öğretim yılının akademik takvimi, yükseköğretim programlarının özellikleri de dikkate alınarak, Senato tarafından kararlaştırılır.”
Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Üniversiteye, kesin kayıt yaptıran öğrenciler, kayıt yaptırdıkları ilk yarıyılın akademik takviminde belirtilen tarih aralığında başvurmaları halinde, önceden yükseköğretim kurumlarında aldıkları ve bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “CC” ve üstü harf notlarına eşdeğer olan dersler dikkate alınarak ilgili yönetim kurulu tarafından bu derslerin harf notu karşılıkları belirlenir. Eşdeğerlikleri yapılan derslere karşılık, öğrencinin intibakının üst sınıflara yapılmasına ilgili kurullar karar verir.”
Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Ön şartlı dersler ve ön şartları, ön şartlı dersleri veren bölüm başkanlığınca ilgili kurula önerilir ve ilgili kurulun onayından sonra Senato kararı ile kesinleşir. Ön şartlı dersler eğitim-öğretim planında belirtilir.”
Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Bir dersten yarıyıl sonu sınavına girme şartını bir kere yerine getiren öğrencinin bu dersi daha sonraki yarıyıllarda tekrarlaması durumunda, sadece teorik derslerden devam şartı aranmaz. Uygulama, laboratuvar ve derse bağlı diğer yarıyıl içi çalışmalarda devam şartı aranır.
(3) Raporlu olunan toplam süre, devamsızlık sürelerini aştığı takdirde, öğrenciye kayıt dondurma işlemi uygulanır.”
Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Ara sınavlar her yarıyılın altıncı ve dokuzuncu haftaları arasında yapılır. Ara sınavların hangi tarihte ve nerede yapılacağı, sınav tarihinden en az iki hafta önce ilgili birim tarafından ilan edilir. Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Bir ara sınav yapılması halinde ara sınav notunun % 40’ı, birden fazla ara sınav ve yarıyıl çalışması yapılması halinde, bu sınavların ve yarıyıl çalışmalarının yüzdelik oranlarının toplamının harf notuna katkısı % 40 olacak şekilde dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir.”
Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Yarıyıl sonu sınavları; ilgili birimler tarafından ilan edilen yer, tarih ve saatlerde iki haftaya yayılarak yapılır.”
Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Öğrencilerin mezuniyet sınavına girebilmeleri için, ilgili derslerin en son yarıyıl sonu sınavına veya yaz okulu genel sınavlarına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmaları gerekir.”
Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Notlar; öğretim elemanı tarafından ilan edilir, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edildiği anda kesinleşir. Sınavların bitimini izleyen ilk iki gün içerisinde harf notları ile ilgili işlemlerin tamamlanması zorunludur. Harf notu ile ilgili işlemler tamamlandıktan sonra, ders raporları dersi veren öğretim elemanı tarafından iki suret olarak listelenir ve imzalanır. İmzalı listelerin bir nüshası bölüm başkanlığında, diğer nüshası da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında muhafaza edilir.”
Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Öğrenci, sınav sonuçlarına; sonuçların akademik takvimde belirtilen ilan tarihinin bitimini izleyen beş iş günü içerisinde itiraz edebilir. İtirazlar ilgili bölüm başkanlığına yapılır. İtiraz üzerine sınav evrakı öğretim elemanı tarafından incelenir. İnceleme sonucunda maddi hata tespit edilmesi halinde sınav evrakları bölüm başkanlığınca ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe gönderilir ve inceleme sonucu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Başvurunun en geç on beş gün içerisinde sonuçlandırılması ve bölüm başkanlığı tarafından öğrenciye bildirilmesi gerekir.
b) Öğretim elemanının, sınav notlarına itiraz süresinden sonra notlar ile ilgili herhangi bir maddi hata tespit etmesi halinde, düzeltme istemi, öğretim elemanının dersin bağlı bulunduğu bölüm başkanlığına başvurusu üzerine ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe gönderilir ve inceleme sonucu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ve öğrenciye bildirilir. Yapılan incelemenin, bir sonraki yarıyılın akademik takviminde belirtilen danışman onay süresi sonuna kadar tamamlanması gerekir.”
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Yönetmelik hükümlerini Bayburt Üniversitesi Rektörü yürütür.
| Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin | ||
| Tarihi | Sayısı | |
| 4/5/2012 | 28282 | |
| Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin | ||
| Tarihi | Sayısı | |
| 1- | 30/5/2013 | 28662 |
| 2- | 26/1/2014 | 28894 |
| 3- | 14/5/2014 | 29000 |
| 4- | 31/8/2014 | 29105 |