Printing Options: PDF - Save / print (WORD)

Attachments

Display setting:

MADDE 1

25/1/2012 tarihli ve 28184 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Motorlu Araçların ve Bunlar İçin Tasarlanan Römorklar, Sistemler, Aksamlar ve Ayrı Teknik Ünitelerin Genel Güvenliği ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliği (661/2009/AT)’nin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:

“b) Avrupa Birliğinin (EC) 661/2009 sayılı Regülasyonuna ve bu Regülasyonu değiştiren (EU) 407/2011, (EU) 523/2012 sayılı Regülasyonlarına paralel olarak,”

MADDE 2

Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin, onikinci ve onüçüncü fıkraları ile onbeşinci fıkrasının (a) ve (b) bendleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:

“(12) 1/11/2013 tarihinden itibaren, M2, M3, N2 ve N3 kategorisi araçların bu Yönetmeliğe ve uygulama tedbirlerine uygun olmaması halinde, 10 uncu maddede belirtilen araç güvenliği ile ilgili gerekçelerle, ilk defa tip onayı alacak bu araçların yeni tiplerine AT tip onayı veya ulusal tip onayı verilmez.

(13) 1/11/2015 tarihinden itibaren, tip onayı mevcut M2, M3, N2 ve N3 kategorisi yeni araçların bu Yönetmeliğe ve uygulama tedbirlerine uygun olmaması halinde, 10 uncu maddede belirtilen araç güvenliği ile ilgili gerekçelerle, MARTOY’un 26 ncı maddesinin amaçları bakımından, söz konusu araçların bu tarihten sonra düzenlenen uygunluk belgelerinin geçerliliği kabul edilmez.”

“a) Yeni tip bir aracın, aksam veya ayrı teknik ünitenin bu Yönetmeliğe ve uygulama tedbirlerine uygun olması halinde, bu araca AT veya ulusal tip onayı veya aksam ya da ayrı teknik üniteye AT aksam veya ayrı teknik ünite tip onayını vermeyi reddedemez veya,

b) Yeni tip bir aracın, aksam veya ayrı teknik ünitenin bu Yönetmeliğe ve uygulama tedbirlerine uygun olması halinde, aracın tescilini, satılmasını veya hizmete girmesini veya aksam veya ayrı teknik ünitelerin satışını veya hizmete girmesini yasaklayamaz.”

MADDE 3

Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin birinci fıkrasının (ıı) bendinde yer alan “24631” ibaresinden sonra gelmek üzere “mükerrer” ibaresi eklenmiş, (mm) bendinde yer alan “25106” ibaresi “25105” olarak değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrasında yer alan “24/4/2000” ibaresi “25/4/2000” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 4

Aynı Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki (j), (k), (l), (m), (n), (o), (ö), (p), (r), (s), (ş), (t) bentleri ve aynı maddeye aşağıdaki iki, üç ve dördüncü fıkralar eklenmiştir.

“ı) BM/AEK Regülasyonu 100’ün 00 numaralı değişiklik serisi, bu bendin yayımı tarihinden itibaren tip onayı mevcut araçların tescili, satışı ve hizmete girmesi amacıyla,”

“j) 1/11/2012 tarihinden itibaren C1 sınıfı lastiklerin ilk defa tip onayı alacak yeni tiplerine tip onayı amacı bakımından, BM/AEK Regülasyonu 30’un 02 numaralı değişiklik serisi, eklenti 16 ve BM/AEK Regülasyonu 117’nin, 6.1.1 maddesinde belirtilen ikinci seviye yuvarlanma ses şartlarını, 6.2 maddesinde belirtilen ıslak tutuş performansı şartlarını ve 6.3.1 maddesinde belirtilen birinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

k) 1/11/2014 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C1 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla BM/AEK Regülasyonu 30’un 02 numaralı değişiklik serisi, eklenti 16 ve BM/AEK Regülasyonu 117’nin 6.2 maddesinde belirtilen ıslak tutuş performansı şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

l) 1/11/2012 tarihinden itibaren C2 ve C3 sınıfı lastiklerin ilk defa tip onayı alacak yeni tiplerinin tip onayı amacı bakımından, BM/AEK Regülasyonu 54’ün orijinal versiyonu, eklenti 17 ve BM/AEK Regülasyonu 117’nin, 6.1.2 ila 6.1.3 maddelerinde belirtilen ikinci seviye yuvarlanma ses şartlarını ve 6.3.1 maddesinde belirtilen birinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

m) 1/11/2014 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C2 ve C3 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla, BM/AEK Regülasyonu 54’ün orijinal versiyonu, eklenti 17 zorunlu olarak,

n) 1/11/2016 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C1, C2 ve C3 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla, BM/AEK Regülasyonu 117’nin, 6.1.1 ila 6.1.3 maddelerinde belirtilen ikinci seviye yuvarlanma ses şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

o) 1/11/2014 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C1 ve C2 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla, BM/AEK Regülasyonu 117’nin 6.3.1 maddesinde belirtilen birinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

ö) 1/11/2016 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C3 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla, BM/AEK Regülasyonu 117’nin 6.3.1 maddesinde belirtilen birinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

p) 1/11/2016 tarihinden itibaren C1, C2 ve C3 sınıfı lastiklerin ilk defa tip onayı alacak yeni tiplerinin tip onayı amacı bakımından, BM/AEK Regülasyonu 117’nin 6.3.2 maddesinde belirtilen ikinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

r) 1/11/2018 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C1 ve C2 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla, BM/AEK Regülasyonu 117’nin 6.3.2 maddesinde belirtilen ikinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi zorunlu olarak,

s) 1/11/2020 tarihinden itibaren tip onayı mevcut C3 sınıfı yeni lastiklerin satışı ve hizmete girmesi amacıyla, BM/AEK Regülasyonu 117’nin 6.3.2 maddesinde belirtilen ikinci seviye yuvarlanma direnci şartlarını içeren 02 numaralı değişiklik serisi,

ş) 1/11/2012 tarihinden itibaren BM/AEK Regülasyonu 64’ün 02 numaralı değişiklik serisi, düzeltme 1’i, bu Yönetmelik tarafından kapsanmış teçhizat ile donatılmış olan M1 ve N1 kategorisi araçların ilk defa tip onayı alacak yeni tiplerinin AT tip onayı amacı için,

t) 1/11/2014 tarihinden itibaren BM/AEK Regülasyonu 64’ün 02 numaralı değişiklik serisi, düzeltme 1’i, bu Yönetmelik tarafından kapsanmış teçhizat ile donatılmış olan tip onayı mevcut M1 ve N1 kategorisi yeni araçların tescili, satışı ve hizmete girmesi amacıyla zorunlu olarak,”

“(2) Birinci fıkranın genel şartlara ve ıslak tutuş performansına ilişkin (k) bendi, genel şartlara ilişkin (m) bendi, ikinci seviye yuvarlanma ses şartlarına ilişkin (n) bendi, birinci seviye yuvarlanma direnci şartlarına ilişkin (o) ve (ö) bentleri ile ikinci seviye yuvarlanma direnci şartlarına ilişkin (r) ve (s) bentlerinde belirtilen tarihlerden önce imal edilmiş olan ve bu bentlerde belirtilen şartlara uymayan C1, C2 ve C3 sınıfı yeni lastiklerin, bu tarihlerden itibaren 30 ayı geçmeyecek bir süre satışına ve hizmete girişine izin verilir.

(3) 1/11/2012 tarihinden itibaren Onay Kuruluşu tarafından, BM/AEK Regülasyonu 64’ün 02 numaralı değişiklik serisi, düzeltme 1 içerisinde belirtilen lastik basıncı izleme sistemi ile ilgili şartlara uyumlu bir lastik basıncı izleme sistemi ile donatılmış olmayan M1 kategorisi araçların ilk defa tip onayı alacak yeni tiplerine, AT tip onayı veya ulusal tip onayı verilmez.

(4) Uygunluk belgesi tarihi 1/11/2014’ten sonra olan ve BM/AEK Regülasyonu 64’ün 02 numaralı değişiklik serisi, düzeltme 1 içerisinde belirtilen lastik basıncı izleme sistemi ile ilgili şartlara uyumlu bir lastik basıncı izleme sistemi ile donatılmış olmayan tip onayı mevcut M1 kategorisi araçların tesciline, satışına ve hizmete girişine Onay Kuruluşu tarafından izin verilmez.”

MADDE 5

Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

“O3 ve O4 kategorisi araçlarda elektronik kararlılık kontrol sistemleri ile ilgili şartlar

GEÇİCİ MADDE 2

(1) Bu Yönetmeliğin Ek-4, Çizelge-1’inde yer alan ve elektronik kararlılık kontrol sistemleri ile ilgili uygulama tarihlerini belirten hükümleri, birleşik dingil yükü 3.5 ile 7.5 ton arası olan O3 kategorisi araçlar için 11/7/2012 ve bunlar dışındaki diğer O3 kategorisi araçlar ile O4 kategorisi araçlar için 1/2/2012 tarihlerinden itibaren 1/1/2015 tarihine kadar ihtiyari olarak uygulanır.

Uygulama

GEÇİCİ MADDE 3

(1) 13 üncü maddenin onikinci fıkrasında belirtilen hükümler 1/1/2013 tarihinden 1/11/2013 tarihine kadar ihtiyari olarak uygulanır.

(2) Geçici 1 inci maddenin birinci fıkrasının (ı) bendi hükümleri 25/1/2012 tarihinden bu maddenin yayımı tarihine kadar ihtiyari olarak uygulanır.

(3) Geçici 1 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan (j), (l), (ş) bentlerinde ve üçüncü fıkrasında yer alan hükümler 1/11/2012 tarihinden bu maddenin yayımı tarihine kadar ihtiyari olarak uygulanır.”

MADDE 6

Aynı Yönetmeliğin Ek-3 ve Ek-4’ü ekteki şekilde değiştirilmiştir.

MADDE 7

Bu Yönetmelik 25/1/2012 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 8

Bu Yönetmelik hükümlerini Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı yürütür.

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
Tarihi Sayısı
25/1/2012 28184

Ek-3

Ek-4