S
Skip to Search Results
Sort by Ascending/Descending Sort by...
Göster

Toplam: 880

1
5. CD., E. 2009/14684 K. 2012/9877 T. 4.10.2012

dernek görevlısı • yardım toplama • zımmet • zimmet suçu

ÖZET: YARDIM TOPLAMA KANUNUNUN, 2. MADDESİNİN 2. FIKRASI UYARINCA, DERNEKLERİN BU KANUN KAPSAMI DIŞINDA OLDUĞU, AYNI YASANIN 28’İNCİ MADDESİNDEKİ ... sair temyiz itirazlarının reddine, Ancak; Yargıtay Ceza Genel Kurulu’nun 21.05.2002 gün ve 2002/9-124-256 sayılı kararında açıklandığı üzere; Yardım Toplama Kanununun, “Kapsam” başlıklı 2. maddesinin 2. fıkrasının, “Türk Silahlı Kuvvetlerinin kendi bünyesi içerisindeki yardım toplama faaliyetleri ile ... .” şeklindeki amir hükmü uyarınca, derneklerin bu kanun kapsamı dışında olduğu, Yardım Toplama Yasasının 28. maddesindeki düzenlemenin dernek görevlilerini

2
10. D., E. 1998/2071 K. 1999/6224 T. 23.11.1999

esnaf ve sanatkarlar odaları • valilerin yetkileri • yardım toplama

, yıllık aidat ve kayıt ücreti, 5 inci maddesinde belge ve hizmet karşılığı alınacak ücretler belirlenmiştir. 2860 sayılı Yardım Toplama Kanununun 2 inci ... Esnaf ve Sanatkar Odalarının aidat ile düzenlenecek belge ve hizmet karşılığı ücretler ve bağış ve yardımlar hakkında 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu ... Yardım Toplama Kanununun 2. maddesinin 2. fıkrasında mesleki kuruluşlara üyeleri ve diğer kişiler tarafından yapılacak bağış ve yardımların bu kanun ... belge ve hizmet karşılığı ücretler ile bağış ve yardımları hakkında 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu hükümlerinin uygulanamayacağı, dava konusu işlem ile

3
5. CD., E. 2013/14535 K. 2015/17058 T. 7.12.2015

hizmet sebebiyle güveni kötüye kullanma • yardım toplama kanunu kapsamı dışındaki gelirler • dernek başkanı ve yönetim kurulu üyelerinin makbuz bastırarak yardım toplamaları • güveni kötüye kullanma • hak yoksunluğu

açıklandığı üzere; Yardım Toplama Kanununun, “Kapsam” başlıklı 2. maddesinin 2. fıkrasının, "Türk Silahlı Kuvvetlerinin kendi bünyesi içerisindeki yardım toplama faaliyetleri ile dernekler, sendikalar ve bunların üst kuruluşlarına, spor kulüplerine, mesleki kuruluşlara ve bağış kabulüne yetkili vakıflara ... kapsamı dışındadır." şeklindeki amir hükmü uyarınca, derneklerin bu kanun kapsamı dışında olduğu, Yardım Toplama Yasasının 28. maddesindeki düzenlemenin

4
10. D., E. 2008/1264 K. 2013/2545 T. 22.3.2013

Davanın Özeti : İçişleri Bakanlığınca çıkarılıp 27.12.1999 tarih ve 23919 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yardım Toplama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmeliğin 15.maddesinin; anılan düzenleme ile Yönetmeliğin amaç ve kapsamı dışına çıkıldığı, Yardım Toplama Kanununda kurum, kuruluş, veya kişi ayrımına ... ile fitre ve zekat dağıtmak suretiyle yardım toplama yetkisinin Türk Hava Kurumuna ait olmasının açıkça tekel oluşturmaya yönelik olduğu, 138 yıllık bir ... yönetmelikle getirilemeyeceği, hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek iptali istenilmektedir. Savunmanın Özeti : 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu öncesinde

5
10. D., E. 2020/2303 K. YD T. 2.7.2020

/03/2020 tarih ve 6051 sayılı "Yardım Toplama" konulu Genelgesi'nin ve bu Genelge dayanak alınarak tesis edilen Muğla Valiliğinin 01/04/2020 tarih ve ... değerlendirilmesi gerektiği, belediyelerin kurum ya da kuruluş olmadığı, kamu idareleri olduğu, idarelerince yürütülen faaliyetlerin 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu kapsamında yardım kampanyası olmadığı, yardım toplama adına hiçbir girişimde bulunulmadığı, 5216 sayılı Kanun'un 24/j maddesi kapsamında faaliyet yürütüldüğü ... . DAVALILARIN SAVUNMALARI : İçişleri Bakanlığı tarafından, dava konusu Genelge’de hedeflenen hususun; 2860 sayılı Kanun kapsamında yapılan yardım toplama

6
RTÜK, Karar No. 32, T. No. 2022/37 T. 21.9.2022

kardeşlerimize Un ve Kumanya yardımlarınızı ulaştırıyoruz!" ve "Yardım Toplama: 34-266/139 ve Faaliyet No: 22-17 18" vb. şeklinde sözlü ve yazılı ifadelere yer verildiği görülmüştür. Bilindiği üzere, 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’nun “Yardım toplayabilecek olanlar” başlıklı 3. Maddesinde “Kamu yararına uygun ... , kurum ve vakıflardan hangilerinin izin almadan yardım toplayabilecekleri, Cumhurbaşkanınca belirlenip ilan edilir. İzin alınmadan girişilen yardım toplama ... vermeye yetkili makamlar “Yardım toplama faaliyeti bir ilin birden fazla ilçesini kapsıyorsa o ilin valisinden, bir ilçenin sınırları içinde ise o ilçenin

7
10. D., E. 2020/2302 K. YD T. 2.7.2020

. Huk. Müş. Yrd. V. K2 / Aynı yerde İSTEMİN KONUSU : İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 30/03/2020 tarih ve 6051 sayılı "Yardım Toplama ... doğrultusunda kanunların verdiği yetki dahilinde belediyelerce banka hesapları açıldığı; ancak dava konusu Genelge ile uygulamayı 2860 sayılı Yardım Toplama ... yapılan yardım toplama faaliyetlerine açıklık getirmek ve aykırı uygulamaların önüne geçebilmek olduğu, Kanun’un 3. maddesi uyarınca, kamu yararına uygun ... yardım toplama faaliyeti olduğu ve 2860 sayılı Kanun’a tabi olması gerektiği, kampanyanın şartlı bağış olduğundan da söz edilemeyeceği, şartlı bağış için

8
8. HD., E. 2018/12267 K. 2019/114 T. 8.1.2019

haklı neden • idari yaptırım kararı • yönetim kurulu • yönetim kurulu üyesi

Kurumu Denizli Şubesinin 2006 ila 2010 yılları arası yönetim kurulu üyesi olan davalıların Yardım Toplama Kanunu ve Yönetmeliğinde belirtilen oranların ... düzeltilmesi istenildiğinden dosya yeniden incelenmiştir. Dava, 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu'nun 24.maddesi gereği yardım toplama sebebi ile giderlerin ... sayılı Yardım Toplama Kanunu'nun "Yardım toplama faaliyetinin giderleri" başlıklı 24.maddesinin birinci fıkrasına göre; makbuzla, belirli yerlere kutu ... yardım toplama şekillerinde giderlerin, brüt gelirin yüzde onunu; eşya piyangosu düzenleyerek, kültürel gösteriler tertipleyerek, sergiler açarak, spor

9
RTÜK, Karar No. 37, T. No. 2022/38 T. 29.9.2022

ulaştırıyoruz!" ve "Yardım Toplama: 34-266/139 ve Faaliyet No: 22-17 18" vb. şeklinde sözlü ve yazılı ifadelere yer verildiği görülmüştür. Bilindiği üzere, 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’nun “Yardım toplayabilecek olanlar” başlıklı 3. Maddesinde “Kamu yararına uygun olarak, amaçlarını gerçekleştirmek, muhtaç ... almadan yardım toplayabilecekleri, Cumhurbaşkanınca belirlenip ilan edilir. İzin alınmadan girişilen yardım toplama faaliyetleri güvenlik kuvvetlerince ... toplama faaliyeti bir ilin birden fazla ilçesini kapsıyorsa o ilin valisinden, bir ilçenin sınırları içinde ise o ilçenin kaymakamından izin alınır. Yardım

10
RTÜK, Karar No. 38, T. No. 2022/38 T. 29.9.2022

..", Whatsapp 0541 802 82 ..", "Pakistan'daki şiddetli yağıştan etkilenen kardeşlerimize Un ve Kumanya yardımlarınızı ulaştırıyoruz!" ve "Yardım Toplama: 34-266/139 ve Faaliyet No: 22-17 18" vb. şeklinde sözlü ve yazılı ifadelere yer verildiği görülmüştür. Bilindiği üzere, 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’nun ... belirlenip ilan edilir. İzin alınmadan girişilen yardım toplama faaliyetleri güvenlik kuvvetlerince derhal menedilir ve sorumlular hakkında kovuşturma yapılır.” şeklinde düzenlenmiştir. Aynı Kanun’un 7. maddesinde ise izin vermeye yetkili makamlar “Yardım toplama faaliyeti bir ilin birden fazla ilçesini kapsıyorsa o

TEMİZLE
Esas/Karar No`Ya Göre ara
MEVZUATA GÖRE SÜZ
Başlangıç:
Bitiş:
Başlangıç:
Bitiş: