Printing Options: PDF - Save / print (WORD)

Attachments

Display setting:
Hide article links (suitable for copying the text)

First version

BİRİNCİ KISIM

GENEL HÜKÜMLER

BİRİNCİ BÖLÜM

AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR VE PERSONEL POLİTİKASI

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmelik, Holding bünyesine dahil işyerlerinde çalışan personelin işe alınmasını, atanmasını, çalışma şartlarını, sözleşmenin sona ermesini, hak ve yükümlülüklerini, taltif ve tecziyeleri ile temel personel politikasına ilişkin esasları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik hükümleri Holdingte çalışan sözleşmeli personel hakkında uygulanır.

Tanımlar

MADDE 3

Bu Yönetmelikte geçen;

Holding; Sümerbank Holding A. Ş. ile Holding bünyesine dahil işyerlerinin tümünü, Holding A.Ş.; Sümerbank Holding A.Ş. Genel Müdürlüğünü,

Genel Müdür; Holding A. Ş. Genel Müdürünü,

İşyeri; Holding bünyesine dahil olup yönetim sorumluluğu Holdinge ait bulunan işyerlerini, (İşletme, fabrika, bağlı şirket, banka şubeleri, bölge müdürlükleri, mağazalar)

Personel; Bir hizmet sözleşmesi ile çalışan ve işçi ve memur statüsünde olmayan personeli, ifade eder.

Personel Politikası

MADDE 4

Holding personel politikasının tesbit ve uygulanmasında:

a) Holding bünyesindeki boş kadrolara İş tanımlarının gerektirdiği niteliklere uygun ve yetenekli personeli almak,

b) Tüm personele yeterlik ve yeteneklerine uygun yetişme ve ilerleme imkanları sağlamak,

c) Personelin kişiliğine saygı duymak, tüm hak ve menfaatlerini gözetmek,

d) Çalışma istek ve arzusunu geliştirici bir iş ortamı ve iyi beşeri münasebetler kurulmasını sağlamak,

e) Personeli başarılı olmaya yönlendirmek, eğitim, bilgi, yeteneğine göre adil ve eşit imkanlar sağlamak, başarılı olanları ödüllendirmek,

f) Boşalan yönetim kadrolarına, öncelikle Holding bünyesi içinden eleman yetiştirmek ve atamak,

g) Gereğinden fazla personel istihdam etmemek ve personelin bilgi ve becerisine uygun görevde azami verimle çalışmasını sağlamak,

h) Personeli, kendisini ilgilendiren konularda zamanında haberdar etmek, görüş ve fikirlerini üst kademelere kolaylıkla bildirebilmelerini sağlayan iç haberleşme usul ve kaynaklarını geliştirmek,

ı) Bütçe imkanları ölçüsünde, personelin sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılamak, sosyal hizmet ve yardımlardan bütün personeli eşit ölçülerde faydalandırmak suretiyle Holdingte çalışmayı çekici hale getirmek,

j) Kadro imkanları dahilinde yetenekli ve başarılı personele görevinde yükselebilme imkanı ve iş güvenliği sağlamak,

temel ilkeler olarak dikkate alınır.

İKİNCİ BÖLÜM

YETKİ, SORUMLULUK VE YASAKLAR

Personelin Görev ve Sorumlulukları ile Yasaklar

MADDE 5

Yöneticilerin temel görev, yetki ve sorumlulukları; Sümerbank Holding A.Ş. ve Holding bünyesine dahil işyerlerinin çalışma esasları yönetmeliklerinde belirtilmiştir.

Bunun dışında Holding personelinin diğer sorumlulukları ile personelce uyulması gereken yasaklar aşağıdaki maddelerde gösterilmiştir.

Yasalara Bağlılık

MADDE 6

Holding personeli, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına bağlı kalmak, yürürlükteki kanunları sadakatla uygulamak zorundadır.

Göreve Bağlılık

MADDE 7

Personel görevini dikkat ve özenle yerine getirmek, ilgili mevzuat ve usuller ile iş münasebetlerini öğrenmek ve görevlerinin en iyi şekilde ifası için gerekli bilgileri elde etmek, tam ve doğru olarak uygulamak zorundadır.

Holdinge Bağlılık

MADDE 8

Personel, aldığı bütün kararlarda Holding yararlarını ön planda tutmak ve Holdingi zarara sokacak her türlü fiil ve hareketten kaçınmak zorundadır.

Tarafsızlık

MADDE 9

Personel, görevini yaparken, dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep ayrımı yapmaksızın kişi ve zümrelerin çıkar veya zararını hedef almadan tam bir tarafsızlık içinde olmak, hiç bir şekilde siyasi ve ideolojik amaçlı beyanda ve eylemde bulunmamak ve bu eylemlere katılmamak zorundadır.

Davranış

MADDE 10

Personel, görevinin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduğunu hizmet içindeki ve dışındaki davranışlarıyla göstermek; Devlet ve Holdingin itibarını sarsıcı fiil ve davranışlardan kaçınmak zorundadır.

Yurtdışında Davranış

MADDE 11

Görevli olarak veya yetişme, inceleme ve araştırma için yurtdışına gönderilen personel, Devlet ve Holdingin itibarını veya görev haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda bulunamaz.

İş Sahipleri ile Münasebetler

MADDE 12

Personel; iş sahipleriyle münasebetlerinde ve hizmetin yürütülmesinde, dürüstlük ve vakardan ayrılmamak şartıyla, görevini iyi sosyal İlişkiler içinde sürat ve kolaylıkla yerine getirmek zorundadır.

Amirlerin Görev ve Sorumlulukları

MADDE 13

Personel, amiri olduğu kuruluş ve hizmet birimlerinde, kanun, tüzük, ana sözleşme, yönetmelik ve genelgelerle belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve yaptırmaktan, maiyetindeki personeli yetiştirmekten, hal ve hareketlerini takip ve kontrol etmekten görevli ve sorumludur.

Amir, maiyetindeki personele hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Amirlik yetkisini kanun ve yönetmeliklerle belirtilen esaslar içinde kullanır.

Amir, maiyetindeki personele kanunlara aykırı emir veremez ve maiyetindeki personelden özel bir çıkar temin edecek bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez ve-borç alamaz.

Personelin Görev ve Sorumlulukları

MADDE 14

Personel, kanun, tüzük, ana sözleşme, yönetmelik ve genelgelerle belirlenen görevleri ve bunlara uygun olarak verilen emirleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak zorundadır.

Personel, amirlerinden aldığı emirlerin Anayasa, kanun, ana sözleşme, tüzük ve yönetmelik hükümlerine aykırı olması halinde emri verene yazılı olarak gerekçeli açıklamada bulunur.

Amir emrinde ısrar eder ve bunu yazılı olarak bildirirse, personel bu emri yerine getirmek için gerekli çalışmayı yapmakla birlikte, durumu aynı zamanda emri verenin bir üstüne de bildirir. Ancak, konusu suç teşkil eden emir hiçbir surette yerine getirilmez, aksi halde emri yerine getiren personel sorumlu tutulur.

Kişisel Sorumluluk ve Zarar

MADDE 15

Personel, görevlerini dikkat ve itina ile yerine getirmek ve kendilerine teslim edilen her türlü malı korumak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak zorundadır. Personelin kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği sonucu Holding zarara uğratılmışsa, bu zararın ilgili personel tarafından rayiç bedeli üzerinden ödenmesi esastır.

Personel görevi ile ilgili olarak Holdinge verdiği zararlardan dolayı Borçlar Kanununun İşçinin İhtimamına İlişkin hükümlerine tabidir. Kişilerin uğradıkları zararlardan ötürü, Holding aleyhine açtığı davalarda, Holding yukarıda belirtilen hükümlere göre sorumlu personele rücu hakkına sahiptir.

Bildirim Sorumluluğu

MADDE 16

Personel, çeşitli kanunlarla verilmesi öngörülen bildirimleri, usulüne göre düzenleyerek süresi içinde ilgili yerlere vermekle yükümlüdür.

İşe Devam Sorumluluğu

MADDE 17

Personel, Holding tarafından tesbit edilen çalışma saatleri içinde görev yerinde bulunmak ve bu saatler içinde çalışmasının tümünü görevine hasretmek zorundadır.

Kıyafet Sorumluluğu

MADDE 18

Personel, kanun ve yönetmeliklerin öngördüğü kılık ve kıyafet kurallarına uymak zorundadır.

Resmi Belge, Araç ve Gereçlerin Muhafaza ve İadesi Sorumluluğu

MADDE 19

Personel, görevleri ile ilgili belge, araç ve gereçleri yetki verilen yerler dışına çıkaramaz, özel işlerinde kullanamaz, görevleri icabı kendilerine testim edilen belge, araç ve gereçleri görevleri sona erdiği zaman iade etmek zorundadır.

Toplu Eylem Yasağı

MADDE 20

Personelin hizmetleri aksatacak şekilde kasıtlı olarak birlikte görevden çekilmeleri veya görevlerine gelmemeleri veya görevlerine gelip de hizmetlerin ve işlerin yavaşlatılması veya aksatılması sonucunu doğuracak eylem ve hareketlerde bulunması yasaktır.

Kefalet Yasağı

MADDE 21

Personel, her ne şekilde olursa olsun Holding adına kendisine kefalet ve teminat veremez veya verdiremez.

Çıkar ilişkileri içinde oldukları şahıslar ve kuruluşlar için kredi, kefalet veya teminat sağlayamaz,

Ticaretle Uğraşma Yasağı

MADDE 22

Personel, Türk Ticaret Kanununa göre “tacir” veya “esnaf” sayılmalarını gerektirecek bir faaliyette bulunamaz.

Holding dışında ticaret ve sanayi müesseselerinde görev alamaz, ticari mümessil veya ticari vekil veya kollektif şirketlerde ortak ya da komandit şirketlerde komandite ortak olamaz.

Hediye ve Borç Alma Yasağı

MADDE 23

Personelin, doğrudan doğruya veya aracı eliyle hediye istemesi ve görevi sırasında olmasa dahi çıkar sağlamak amacı ile hediye kabul etmesi veya iş sahiplerinden borç para istemesi ve alması yasaktır.

Çıkar Sağlama Yasağı

MADDE 24

Personelin, denetimi altında bulunan veya görevi ile ya da Holdingle ilgili olan bir kuruluşları doğrudan doğruya veya aracı eliyle her ne ad altında olursa olsun bir çıkar sağlaması yasaktır.

Artırmalara Katılma Yasağı

MADDE 25

Personel, Holdingin alacağını tahsil için satışa çıkarılan malların artırmasına gerek doğrudan doğruya gerekse aracı eliyle katılamaz.

Gizli Bilgileri Açıklama Yasağı

MADDE 26

Personel görevi sırasında öğrendiği gizli bilgileri, Holdingden ayrılmış olsa bile, yetkililerin yazılı izni olmadıkça açıklayamaz.

Basına Bilgi veya Demeç Verme Yasağı

MADDE 27

Personel gerek kendi görevi, gerekse Holding hakkında yerli ve yabancı basına, haber ajanslarına, radyo ve televizyon kurumlarına bilgi, belge veya demeç veremez. Bu konuda ancak görevlendirilen personel yetkilidir.

Siyasi Faaliyet Yasağı

MADDE 28

Personel, siyasi partilere üye olamaz. Siyasi partilerin yarar veya zararını hedef alamaz, olumlu veya olumsuz propaganda yapamaz.

Başka İş ve Hizmet Yasağı

MADDE 29

Personel, yürürlükte bulunan kanunlar, Holding Ana Sözleşmesi ve aşağıda belirtilen İstisnalar dışında ücretli veya ücretsiz olarak sürekli veya geçici görev kabul edemez.

Anonim şirketler hariç olmak üzere çalıştıkları kuruluşların faaliyet konusuna giren mal ve hizmetlerin istihsal ve ticareti ile uğraşan şirketlere ortak olamazlar. Bunların eşleri ile reşit olmayan çocukları da aynı yasaklara tabidir.

Personelin asıl görevini aksatmamak şartıyla yürütebileceği istisnai hizmetler;

a) Holdingde bu Yönetmelik hükümlerine göre verilecek vekalet görevi,

b) Holdingdeki görevlerini aksatmamak ve çalışma saatleri dışında olmak şartıyla; hayır kurumlarında, bilimsel, mesleki veya sosyal kurum ve derneklerde, Holding personelinin kurduğu dernek, vakıf, kooperatif ve yardım sandıklarında çalışmak,

c) Yönetim Kurulunca iznin kimden alınacağı belirtilmek kaydıyla, yüksek öğretim kurumlarında öğretim görevlisi veya yardımcısı olarak görev almak, orta dereceli okullarda ve bu öğretim kurumlarına bağlı birlik ve kurumlarla Holding ve Holdinge dahil işyerleri tarafından açılan kurslarda öğretmenlik yapmak,

d) Holding Yönetim Kurulunun muvafakati üzerine Holding veya Holginge dahil işyerleri veya iştiraklerin yalnız birinde olmak kaydıyla bulundukları yerdeki, uygun aday bulunmaması halinde başka yerdeki işyeri veya iştiraklerin yönetim kurulu üyeliği, denetçiliği veya tasfiye kurulu üyeliğinde bulunmak,

e) Resmi mercilerin kararı ile verilen bilirkişilik veya hakemlik görevlerini yürütmek,

f) Kooperatiflerde yönetim ve denetim kurulu üyeliği veya hesap müfettişliği yapmak,

g) Holdingle ilgili işveren teşekküllerinde görev almak,

h) Kanunla kurulan sosyal güvenlik kuruluşlarında görev almak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

GENEL HAKLAR

İş Güvenliği

MADDE 30

Kanun ve yönetmeliklerle tesbit edilmiş haller dışında ve haklı bir sebebe dayanmaksızın personelin işine son verilemez.

Sosyal Güvenlik

MADDE 31

Personelin özel kanunlarda öngörülen şartlar içinde emeklilik hakkı vardır.

Çekilme

MADDE 32

Personel, yönetmelikte ve hizmet sözleşmesinde belirtilen esaslara göre, yazılı olarak bildirmek suretiyle görevinden çekilebilir. (istifa edebilir.)

Dernek Kurma

MADDE 33

Personel, yasalarla belirlenen şartlarla dernek, kooperatif, vakıf kurabilir ve bunlara üye olabilir. Ancak, Devletin menfaatlerini korumak zorunda olup; yasalara aykırı olan, ülke bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye Cumhuriyetinin güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir harekete, gruplaşmaya, teşekküle, derneğe, vakfa katılamaz, bunlara yardım edemez.

Müracaat, Şikayet ve Dava Açma

MADDE 34

Personel, yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre Holdingle ilgili resmi ve şahsi işlerinden dolayı müracaat; Holding A.Ş. ile çalıştığı birim amirleri tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikayet ve dava açma hakkına sahiptir. Ancak, bu hakkın kullanılmasında birden fazla personelin toplu olarak söz ve yazı ile müracaatları ve şikayetleri yasaktır. Müracaat ve şikayetlerin, en yakın amirden başlanmak ve şikayet edilen amirler atlanmak suretiyle silsile yolu ile sözlü veya yazılı yapılması esastır. Başkaları ve Holding dışından kimseler aracılığıyla yapılan müracaatlar gözönüne alınmaz.

İzin

MADDE 35

Personelin bu Yönetmelikte belirtilen süre ve şartlarla izin hakkı vardır.

Personele verilebilecek İzinler şunlardır:

a) Yıllık izin,

b) Mazeret izni,

c) Hastalık izni,

d) Ücretsiz izin.

İKİNCİ KISIM

PERSONEL İHTİYACININ BELİRLENMESİ VE PERSONEL TEMİNİ

BİRİNCİ BÖLÜM

PERSONEL İHTİYACININ BELİRLENMESİ VE KADROLAR

MADDE 36

Holdingin personel ihtiyacı, bunların kadro unvan, sayı ve yerleri, Holdingin personel politikasına göre, Genel Müdürün teklifi üzerine Holding Yönetim Kurulunca her yıl iş programları ile belirlenir.

Gerektiğinde Holdingin o yıla ait kadro sayısı ve ödenek miktarı içinde kalmak şartıyla kadro unvan, sayı ve yerlerini değiştirmeye yetkili merci ya da amirler Yönetim Kurulunca belirlenir.

Kadrosuz personel çalıştırılamaz. Yıl içinde ilave kadro ihdası Genel Müdürün teklifi üzerine Holding Yönetim Kurulu kararı ile olur.

İKİNCİ BÖLÜM

PERSONEL TEMİNİ

İşe Alınacaklarda Aranacak Şartlar

MADDE 37

Holding bünyesinde bu Yönetmelik hükümlerine göre çalışacakların durumunun, görev yapacakları kadronun iş tanımında yer alan özel şartlar yanında aşağıdaki genel şartlara uyması zorunludur.

a) Türk vatandaşı olmak,

b) 18 yaşını bitirmiş ve 45 yaşını geçmemiş olmak, (Ancak, özel uzmanlık gerektiren görevler ile atama yetkisi Holding Yönetim Kuruluna ait görevlere alınacak personelde 45 yaşını aşmamak koşulu aranmayabilir.)

c) Kamu haklarından yoksun bulunmamak,

d) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veya affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,

e) Muvazzaf askerlik, hizmetini yapmış olmak, askerlik hizmetinden muaf veya ertelenmiş bulunmak ya da henüz askerlik çağına gelmemiş olmak,

f) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı ya da vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak,

g) Daha önce çalıştığı işyerlerinden disiplin cezasıyla işten çıkarılmış veya müstafi sayılmış olmamak,

h) Gerekli görüldüğü takdirde yapılacak soruşturmadan olumlu netice almak.

İş İsteme

MADDE 33

Holdingten görev istemek için başvuranlardan imzalı iş isteme dilekçesi alınır.

Gerçeğe aykırı bildirimde bulunanlar işe alınmayacağı gibi, işe alındıktan sonra gerçeğe aykırı bildirimde bulundukları anlaşılanların sözleşmesi feshedilir.

Sınav Şartı

MADDE 39

İlk defa işe alınacak personel (diğer kamu kuruluşlarından naklen alınacak personel dahil) bu Yönetmelikte belirlenen esaslar dahilinde yeterlik sınavına ve/veya mülâkata tabi tutulur. Müfettiş Yardımcılığı sınavı, Teftiş Kurulu Başkanlığı Yönetmeliği hükümleri dahilinde yapılır. Holdinge ilk defa alınacak daktilo seçiminde Yönetim Kurulunca tesbit edilen “Daktilo Sınav Esasları” uygulanır.

Mecburi hizmetle yükümlü bulunanlar sınav şartına tabi değildir.

Sınav açma ve açıktan eleman alımı yetkisi Yönetim Kuruluna aittir.

Sınav Kurulları

MADDE 40

Sınavlar Holding Merkezi ve bağlı işyerlerinde aşağıda belirtilen kurullarca yapılır.

I- Merkezde

a) İdari personelin; Genel Müdür Yardımcısı (İdari-Mali) başkanlığında, personel müdürü ve ilgili birim yetkilisinin,

b) Teknik personelin; Genel Müdür Yardımcısı (Teknik) başkanlığında, personel müdürü ve ilgili birim yetkilisinin,

c) Bankacılık personelinin; Genel Müdür Yardımcısı (Bankacılık) başkanlığında, personel müdürü ve ilgili birim yetkilisinin,

d) Pazarlama personelinin; Genel Müdür Yardımcısı (Pazarlama) başkanlığında, personel müdürü ve ilgili birim yetkilisinin,

II- Taşrada

a) İşletmelerde; İşletme Müdürünün başkanlığında, İşletme Müdür Yardımcıları, Planlama ve Personel müdürleri İle Genel Müdürlük Personel Müdürlüğü temsilcisinin,

b) Bağlı şirketlerde; bağlı şirket genel müdürünün başkanlığında bağlı şirket genel müdür yardımcıları, planlama ve personel müdürleri ile Genel Müdürlük Personel Müdürlüğü temsilcisinin,

c) Pazarlama işletmesi bölge müdürlüklerinde; Pazarlama İşletmesi Müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısı başkanlığında, personel müdürü veya yardımcısı, bölge müdürü (yoksa vekili) ile Genel Müdürlük Personel Müdürlüğü temsilcisinin,

d) Banka Şubelerinde; Genel Müdür Yardımcısı (Bankacılık) veya yetkili kılacağı bankacılık birim yetkilisinin başkanlığında, ilgili banka şubesi müdürü veya yardımcısı ile Genel Müdürlük Personel Müdürlüğü temsilcisinin,

yokluklarında bunların yerine vekalet eden personelin iştiraki ile oluşur.

Ancak pazarlama işletmesi bölge müdürlükleri sınav kurulu, Genel Müdür Yardımcısı (İdari-Mali) oluru ile farklı şekilde tesbit edilebilir.

Sınav Şekli

MADDE 41

Sınavlar Holdinge başvuran ve ihtiyaç duyulan kadro için gerekli formasyona sahip adaylar arasından mesleki konularda olmak üzere yazılı ve mülâkat ve/veya sözlü sınav yolu ile yapılır.

Sınavlar için önceden birikmiş yeterli müracaat var ise ayrıca ilan yapılmaz. Ancak mevcut başvuruların nitelik ve nicelik itibariyle yeterli görülmemesi halinde ilan yoluna gidilebilir.

Sınavın yapılma niteliğine (yazılı ve sözlü) sınav kurulu karar verir.

Sınav Sonucu

MADDE 42

Sınav sonucu başarılı görülenler “Sınav kurulu” tarafından başarı sırasına göre belirlenir. Sınav kurulunca gerek görülürse yedek adaylar da belirlenebilir. Kurul sonuçları, gereği yapılmak üzere Genel Müdürlüğe tanzim edeceği bir tutanak ile bildirir.

İşe Alınacaklardan İstenilecek Belgeler

MADDE 43

Holdingde ilk defa görev alacaklardan aşağıdaki belgeler istenir.

a) Nüfus hüviyet cüzdanı veya tasdikli örneği,

b) Cumhuriyet savcılığından alınacak doğruluk belgesi, (çok gizli, gizli ve özel gizlilik dereceli yerlerde ve gizlilik dereceli bilgiler üzerinde çalışacak personel hakkında güvenlik soruşturması yaptırılır.)

c) Öğrenim belgesinin aslı veya noterden tasdikli sureti,

d) 12 adet vesikalık fotoğraf,

e) Askerlik durumunu gösterir belge,

f) Sağlık belgesi,

g) Ölüm yardımı beyannamesi,

h) Eş ve çocuklarının nüfus cüzdanları ile evlenme cüzdanının tasdikli örnekleri,

ı) İhtisas ve meslek sahibi olanlardan bu durumları tevsik eden belgeler,

j) İkametgah belgesi,

k) Varsa, eski görevleri hakkında hizmet belgeleri,

l) Kadroların özelliklerine göre istenilmesi gerekli veya yararlı görülen diğer belgeler,

m) Özel kanuna uygun doldurulmuş mal bildirimi formu.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

DENEME

Deneme Süresi

MADDE 44

Yeni işe alınan personel deneme süresine tabi tutulur. Deneme süresi 6 ay olup, deneme süresine tabi personelle 6 aylık sözleşme yapılır.

İşe Alıştırma

MADDE 45

Deneme süresine tabi tutulan personel hakkında işe alıştırma programı uygulanır. İşe alıştırma programı eğitim işleriyle görevli birim tarafından Personel Müdürlüğü ve personelin atanmış olduğu birimle koordine edilerek yürütülür.

Deneme Süresi Sonunda Değerlendirme

MADDE 46

Deneme süresi sonunda olumlu sicil alan (performans notu) personel ile asil personel olarak sözleşme yapılır.

Deneme süresi sonunda yapılan değerlendirmede başarılı ve yeterli görülmeyen personelin hizmet sözleşmesi bildirimsiz olarak feshedilir.

Deneme Süresi İçinde Fesih

MADDE 47

Hal ve hareketlerinde görevle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları, iyi niyet ve ahlak kuralları ile bağdaşmayan hareketleri görülenlerin hizmet sözleşmeleri deneme süreleri içinde feshedilebilir.

ÜÇÜNCÜ KISIM

HİZMET ŞARTLARI VE ŞEKİLLERİ

BİRİNCİ BÖLÜM

ATAMA, NAKİL VE YÜKSELMELER

Hizmet Sözleşmesi

MADDE 48

Sınav ve/veya mülâkat sonucu Holding bünyesinde bir göreve atanması uygun bulunan personel ile bu Yönetmeliğin eki (Ek. 1) hizmet sözleşmesi hükümlerine göre hizmet sözleşmesi aktedilir.

Atamaya ve Sözleşme İmzalamaya Yetkili Merciler, Sözleşme Süreleri

MADDE 49

Hangi personelin hangi merci ya da amirler tarafından atanacağı Yönetim Kurulunca belirlenir.

Holding Genel Müdürünün sözleşmesi, Holding Yönetim Kurulu Başkanınca imzalanır. Holdingin diğer personelinin sözleşmesinin hangi amir tarafından imzalanacağı Yönetim Kurulunca belirlenir.

Personelle akdedilecek sözleşmeler, takvim yılı itibariyle yıllık olarak düzenlenir.

Deneme süresine tabi tutulan personelin müteakip sözleşmeleri ile yıl içinde memur statüsünden sözleşmeli statüye geçenlerin sözleşmeleri bir kereye mahsus olmak üzere cari yıl sonuna kadar yapılır.

Ancak deneme süresinin bitimi ile naklen sözleşmeye geçiş tarihleri yılın ikinci altı aylık dönemine rastlayanların sözleşmeleri bir sonraki yıl sonuna kadar yapılır.

Sözleşme; bitim tarihinden 30 gün önceden fesih ihbarında bulunulmadığı takdirde, aynı şartlarla bir yıl süre ile yenilenmiş sayılır.

Atama Emirlerinin Duyurulması

MADDE 50

Personele atama emri en kısa zamanda ve yazılı olarak tebliğ edilir. Yolluk verilmesi gereken yer değiştirmelerde, atama emri ile birlikte harcırah avansının da verilmesi zorunludur.

Görev değişikliği ile ilgili atama emrini almaktan kaçınan personele keyfiyet sözlü olarak bildirilerek durum tutanakla belgelenir. Çeşitli nedenlerle görevi başında bulunmayan personele atama emri ikâmetgah adresine gönderilecek taahhütlü mektupla tebliğ edilir.

İlgili personelin izinli ve raporlu olması tebligata, bu tür personelin görevinden ayrılmasının gecikmesi hali de yerine atanan personelin görevine başlamasına engel değildir.

Göreve Başlama

MADDE 51

Holdingde bir göreve ilk defa veya naklen atananlardan;

a) Bulundukları yerdeki görevlere atananlar, atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü,

b) Başka yerlerdeki görevlere atananlar, atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihlerinden itibaren en geç 15 inci günü,

takip eden işgünü içinde görevlerine başlamak zorundadırlar.

Bu süreler;

1- İzinlerin ve raporların kullanılması veya geçici bir görevin yapılması sırasında başka bir göreve atanan personel için, iznin, raporun veya geçici görevin bitimi,

2- Devir ve teslim zorunluluğunda olan personel için devir işleminin sona ermesi,

3- Atamaya yetkili merciin oluru ile yazılı olarak eski görevlerine devam etmeleri bildirilenler için yerlerine atananların gelmesi veya yeni görev yerlerine hareketlerinin tebliğ edilmesi,

tarihinden başlar.