Toplam: 2.397
Ünal Öztürk, Yüksek Lisans Tezi, 2024
yerverilmiştir. Yine işbu bölümde tacirin ve esnafın faaliyet gösterdiği piyasadakazanmış olduğu saygınlık olan ticari itibar inceleme konusu yapılmış, ticari ... ticari itibar ve ticari itibarı zedeleyen başlıca faktörler incelenmiştir. Ticari itibarın korunması ikili bir ayrım çerçevesinde irdelenmiştir. Bunlar "Ticari itibarın kişinin rızası ile gerçekleşen ihlallerden korunması" ve "Ticari itibarın kişinin rızası dışında gerçekleşen ihlallerden korunması"dır. Ayrıca ticari itibar kaybı karşısında tacirlerin ve esnafların sahip olduğu hukuki imkânlar çalışmanın kapsamına dâhil edilmiştir. T.C. İSTANBUL
Ali Osman Karaoğlu / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2022, Sayfa: 396 - 397
2.2.Ticari İtibar ve Toplum Yararı AİHM ticari şirketlerin itibarını gerçek kişilerin itibarından ayrı tutmaktadır. Kulis and Roziycki v. Poland ... ticari itibarının ve haklarının zedelendiğinden bahisle yerel mahkemeler önünde dava açmış ve davası kabul edilmiştir. Daha sonra iç hukuk yollarını ... ürettiği birayı “dışkı” şeklinde nitelemiş ve kalitesini sert bir dille eleştirmiştir. ZRT şirketinin ticari itibarının karalandığı gerekçesiyle Macaristan ... kısıtlanması için yeterli gerekçenin bulunmadığını tespit ederek ihlal yönünde karar vermiştir. Mahkeme gerçek kişiler ile ticari şirketlerin itibarı arasında
Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Mart 2018, Cilt 34, Sayı 1
Karşılıksız Çek - Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına Bildirim - Ticarî İtibarın Sarsılması • 23 11. HD, 30.10.2017, E. 2016/13181, K. 2017/5824 ... gözükmesi, çek sahibinin ticarî itibarının sarsılması için yeterlidir. YARGITAY KARARI Taraflar arasında görülen davada Milas 3. Asliye Hukuk Mahkemesi’nce ... yaklaşık 6 ay düzeltme yapılmasını beklediğini ve bu süre zarfında ticari itibarının zedelendiğini ileri sürerek fazlaya ilişkin hakları saklı kalmak kaydı ... miktarda çekinin ödenmediğinin gözükmesi, davacı şirket açısından ticari itibarının sarsılmasına sebep olması için yeterlidir. Ayrıca, manevi tazminata
Mükerrem Onur Başar / On İki Levha Yayıncılık, Haziran 2018
c. Ticari İtibar Gibi Malvarlığı Unsurlarına Verilen Zararların Bir Zarar Kalemi Olarak CISG Kapsamında Tazmini Meselesi Ticari itibarın CISG ... ticari itibarın değerlendirmesi bakımından esas alınacak en önemli kişileri satıcının müşterileri oluşturmaktadır. Nitekim kimi kararlarda ticari itibara verilen zarar müşteri kaybı olarak somutlaştırılmaya çalışılmıştır(556). Zararın tazmini bakımından önemli konulardan bir tanesi de ticari itibar gibi ... ”) ifadesini kullanmakta ve maddi varlığı olmayan ticari itibar gibi değerlere verilen zararların söz konusu “kayıp” ifadesinin içerisinde değerlendirilebilip
Murat Can Pehlivanoğlu / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Haziran 2022, Cilt 38, Sayı 2
1. Kişilik Hakkı Kavramı ve Ticari İtibarla Bağlantısı Kişilik hakkı, kişiliği oluşturan değerlerin tümü üzerindeki hakkı ifade etmektedir(23). Bir ... altındaki değerlerden bir tanesini de kişilerin ticari itibarı oluşturmaktadır. Bu bakımdan ticari itibar, kişinin şeref ve haysiyetinin bir görüntüsü olarak değerlendirilmektedir(28). Nitekim ticaret hayatında kişilerin ticari itibarının özel bir yeri bulunmaktadır. Zira bir kişinin ticari itibarı onun ticaret hayatındaki güvenilirliğini ifade etmekte, örneğin ticari itibarı yüksek bir ortağa sahip olan şirketin bu ortağın ticari itibarını kullanarak daha
Murat Can Pehlivanoğlu / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Haziran 2022, Cilt 38, Sayı 2
davranış olarak değerlendirilebilecektir. Ancak pay sahibinin ticari itibarından istifade edilirken pay sahibine zarar verilmesi halinde pay sahibinin zararının giderilmesi gereği de caridir. Dolayısıyla, şirket faaliyetleri sırasında yönetim kurulu tarafından pay sahiplerinin ticari itibarlarına zarar ... . Şirket yönetim kurulu tarafından bir pay sahibinin şahsının şirket faaliyetleriyle ilişkilendirilmesi şeklindeki eylemin ve bundan kaynaklı ticari itibar zararının ispatı çoğu durumda meşakkatli olacaktır(120). Zira bir ortağın ticari itibarının şirketle ilişkilendirilmesi halinin ancak şirket bir zarar
V. Murat Seyhan / On İki Levha Yayıncılık, Ağustos 2024
a.Başkalarının Şöhretinin (Ticari İtibarın) Korunması Bireyin kişisel şeref ve itibarı, Anayasa’nın 17. maddesinde yer alan “manevi varlık ... takdir hakkı bulunmaktadır.(169) Anayasa Mahkemesi ticari itibarın maddi ve manevi olmak üzere iki boyutu olduğuna işaret etmektedir. Anayasa Mahkemesi, bir şirketin ticari itibarının maddi anlamda mülkiyet, manevi anlamda ise şeref ve saygınlık yönünün mevcut olduğunu; şirketlerin ticari itibarının ... yer aldığını; ticari itibarın zedelenmesinin, şirketin iktisadi yaşam içindeki yerini ve durumunu sarsabileceğini; her ne kadar saygınlık anlamında
Asuman Yılmaz / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Haziran 2017, Cilt 33, Sayı 2
yapılmış ise, dürüstlük kuralına aykırıdır ve haksız rekabet teşkil eder. Rakibin ticarî itibarının “imaj transferi” şeklinde reklâm verene aktarılmasına ... , reklâm verenin, rakibinin ya da onun sunduğu ürün veya hizmetlerin ticarî itibarından haksız şekilde yararlanma amacıyla hareket etmesi gerekli değildir ... yararlanma yasağı”nın amacı, tüketiciler nezdinde ticarî itibara sahip olan rakiplerin ve bunların sundukları ürün veya hizmetlerin karşılaştırmalı reklâm ... “tanınmışlık” ifadesi yerine, “ticarî itibar” veya “itibar” ibaresine yer verilmesi daha isabetli olurdu. Fakat, bu bağlamda belirtmek gerekir ki; ticarî
Murat Can Pehlivanoğlu / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Haziran 2022, Cilt 38, Sayı 2
2. Manevi Tazminatın Ortaklık Sıfatıyla İlişkisi Sorunu ve Çözümü Pay sahiplerinin ticari itibarlarının şirket faaliyetleri sırasında yönetim kurulu ... . Ticari itibar da kişilik haklarının bir parçası olduğundan, şirketin ve bu arada onun temsil ve yönetim organı olan yönetim kurulunun herhangi bir kişinin ticari itibarını şirket faaliyetleri sırasında ihlal etmemesi zorunludur. Bununla beraber, yönetim kurulunun üst gözetim ödevi kapsamında kişilik haklarını ve dolayısıyla ticari itibarı zedelememe yükümlülüğü, pay sahiplerine özel bir yükümlülük olarak değil de genel manada başkalarının mutlak haklarının
Leylan Demirağ Aktaş / On İki Levha Yayıncılık, Ağustos 2021
olduğu hizmetler değerlendirilir(698). Genel olarak denkleştirme bedelinin franchise edilen taşınmazda oluşturulan ticari itibarla birlikte gelen bir müşteri artışının karşılığı olduğu söylenebilir. Franchise edilen bir taşınmazdaki ticari itibarın asli olarak kimin tarafından oluşturulduğu ise tartışma konusudur. Franchise veren ilgili yerde tanınmış bir markanın kullanımını temin ederken, franchise alanın çabaları markanın ticari itibarını arttırmış ve o ... ticari itibar nedeniyle doğacak müşteri artışı hususundaki menfaatlerin de franchise veren lehine olmasıdır. Ancak bu kural evrensellik kazanmamış olup