Toplam: 6.453
Fatma Nur Alan / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2021
1.5.1.1.3. Çalışma türüne göre öğretmenler Özel okul öğretmenleri, asıl görevli aylık ücretli ve ders saat ücretli olarak iki farklı şekilde çalışma ... ) Asıl görevli aylık ücretli öğretmen Özel okullarda çalışacak öğretmenlerde asıl olanın, asıl görevli aylık ücretli öğretmen olduğu ifade edilmelidir. 5580 sayılı Kanun’un 8. maddesinin ilk fıkrasında özel okullardaki eğitim ve öğretim hizmetlerinin, asıl görevi bu okullarda olan öğretmenler ... sayısının, kuruluş sırasında üçte birinin, kuruluşundan üç yıl sonra da en az üçte ikisinin asıl görevi bu kurumlarda olan öğretmen (…) tarafından okutulması
Kadir Arıcı / DergiPark, 2022, Cilt 26, Sayı 2
ÖZEL OKUL ÖĞRETMENLERİNİN İŞ GÜVENCESİ İHTİYACI Kadir ARICI* ÖZET Özel okullarda öğretmenler, iş sözleşmesi ile istihdam edilirler. İş sözleşmesinin ... , özel okul öğretmenlerinin iş sözleşmesinin türü ile ilgili tartışmaları sona erdirmiş; ancak özel okul öğretmenlerini feshe karşı korunma başta olmak üzere İş Kanunu ile tanınan bazı haklardan da mahrum bırakmıştır. Bu makalede özel okul öğretmenlerinin feshe karşı korunmadan mahrum bırakılmasının ... Kelimeler: Belirli süreli iş sözleşmesi, özel okul öğretmenleri, sözleşmenin sona ermesi, içtihadı birleştirme kurulu kararı, feshe karşı korunma. EMPLOYMENT
Fatma Nur Alan / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2021
1.5.1.1.2. Öğretmenlerin görevlendirilmesi Türk okullarında görevlendirilme 5580 sayılı Kanun’un 8. maddesinde özel okul öğretmenlerinin nasıl görevlendirileceği ile ilgili hükme yer verilmiştir. Öğretmenler, kurumla rın müdürleri tarafından seçilir ve çalışma izinleri valiliğin iznine sunulur. Valilik izni olmadan öğretmenlerin işe başlatılması mümkün değildir (m. 8/7) Aynı maddenin 8. fıkrasında ise gerekli şartları taşıyan öğretmenlerin çalışma izinlerinin valilikçe düzenleneceği belirtilmiştir. Çalışma izninin verilmesi de iptal edilmesi de valiliğin yetkisindedir. 9. fıkrada da yabancı öğretmenlerle ilgili
Fatma Nur Alan / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2021
okullarda çalışan öğretmenlerin de denetiminin sağlanması amacıyla 5580 sayılı Kanun’da belirtilmiş olan belli hükümlerin uygulanması gereklidir. Ancak özel okul öğretmenlerinin işçi niteliğine sahip olmaları nedeniyle aynı zamanda 4857 sayılı Kanun hükümleri de uygulanmak durumundadır. Özel okul öğretmenleriyle yapılan iş sözleşmelerinin türü hakkında Yargıtay dairelerince uzun yıllar farklı kararlar verilmiştir. Yargıtay’ın bazı daireleri sözleşme türünü ... . Zira öğretmenlere kıdem tazminatı kazandırabilmek amacıyla Yargıtay tarafından hukuki temeli olmayan kararların verildiği görülmektedir. Türkiye’nin de
Derya Keskin Demirer / DergiPark, 2012, Cilt 1, Sayı 32
Eğitimde Piyasalaşma ve Öğretmen Emeğinde Dönüşüm Eğitimde Piyasalaşma ve Öğretmen Emeğinde Dönüşüm Derya KESKİN DEMİRER* Tarihsel olarak kamusal ... , eğitimci emeğini de kökten bir dönüşüme uğratmıştır. Eğitime ilişkin algıların tümden değişmeye başladığı bu süreç, öğretmen emeğinin kullanım değerinden değişim değerine doğru dönüşümüne sahne olmuştur. Yaklaşık son on yıl öncesine kadar, öğretmen okulundan ya da eğitim fakültesinden mezun olmak, öğretmen adaylarının atanması için yeterli olurken, atamaların bir yarışma sınavına bağlanması ile birlikte, öğretmen işsizliği yaygınlaşmaya başlamıştır. 2000Tİ
Fatma Nur Alan / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2021
ücretinin iki katını geçemez” (m. 9/4). Özel okul öğretmenlerine verilecek ek ders ücreti resmi okul öğretmenlerine verilen ek ders ücretinden az olamaz. Resmi okul ve kurumlardan gelen ve ders saat ücretli olarak çalışacak olan öğretmenlere verilecek ek ders ücreti ise, resmi okullar için belirlenen ek ... ettiği görüşünü desteklemektedir. Resmi okul öğretmenlerinin ders ve ek ders saatlerine ilişkin 2006 yılında 2006/11350 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ... ile Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarını (…) kapsar”. Bakanlar Kurulu Kararının özel okul öğretmenleri için
Senay Yürür, Aşkın Keser / DergiPark, 2010, Cilt 1, Sayı 1
ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK: ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE BİR UYGULAMA Senay Yürür 1 Aşkın Keser 2 Özet Bu çalışmada, öğretmenlik mesleğini yerine getirmekte olan ... . Araştırma, Yalova iline bağlı ilköğretim okulu ve liselerde görev yapan toplam 1190 öğretmen arasından kolayda örnekleme yöntemine göre seçilmiş okullarda çalışan 350 öğretmen ve okul yöneticisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada “Öğrenilmiş Güçlülük” bağımlı değişkeni, Rosenbaum’un geliştirmiş olduğu ... sonucu öğrenilmiş güçlülük ortalamasının 127,41 olduğunu göstermektedir. Araştırma kapsamındaki okul yöneticisi ve öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülük
Salih Gözcü, Yüksek Lisans Tezi, 2008
Bu araştırmada ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin disiplin suçları ve disiplin cezalarına karşı algılamaları tespit edilmeye çalışılmıştır ... evrenini İstanbul ilinde bulunan ilköğretim okullarında 2007-2008 Eğitim ?Öğretim yılında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu okullarda görev yapan 67725 öğretmen araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Örneklemi ise Pendik ve Kartal ilçelerinden random yöntemi ile seçilen 18 okulda görev yapan 215 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, Kişisel Bilgi Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin
Fatma Nur Alan / On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2021
2.4.1.2. Özel okul öğretmenlerinin çalışma süresi İş Kanunu’na göre, “Genel bakımdan çalışma süresi haftada en çok kırkbeş saattir” (m. 63/1). Özel okul öğretmenlerinin çalışma süresine ise Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nde yer verilmiştir. Yönetmeliğe göre, asıl görevli aylık ücretli öğretmenler “haftada en fazla aylık karşılığı 20 saat, ders saati ücretli 20 saat olmak üzere toplam 40 saate kadar ders okutabilir” (m. 26/4). Herhangi bir kurumda çalışmayan ders saat ücretli öğretmenler ise “(…)kurumlarda haftada en fazla 40 saat(…)” kadar ders verebileceklerdir (m. 40/1-c). Asıl görevli
Özgür Özgüray, Ayşegül Özgüray, Feyzi Özmen, Meral Altıntaş / DergiPark, 2023, Cilt 6, Sayı 11
EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN TUTUMLARI Teachers Attitudes To Children's Rights Education Özgür ÖZGÜRAY*, Ayşegül ÖZGÜRAY", Feyzi ÖZMEN***, Meral ALTINTAŞ* Öz Bu araştırma, öğretmenlerin okullardaki çocuk hakları eğitimine ilişkin tutumlarını ortaya çıkarma amacıyla yapılmıştır. Çalışma betimsel tarama modelinde olup 2022- 2023 eğitim yılında Denizli il genelindeki 494 öğretmenden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle elde edilen verilerden oluşturulmuştur. Veriler ... SPSS istatistik programı kullanılmışır. Analizlerde frekans, ortalama, t testi ve Anova analizleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin çocuk hakları eğitimine