S
Skip to Search Results
Sort by Ascending/Descending Sort by...
Göster

Toplam: 107

1
Milletlerarası Sözleşmeler ile Türk Hukukunda Deniz Alacağı: 4. Gemi Maliki veya Yardımda Bulunanın Fiil, İhmal ve Kusurlarından Sorumlu Bulunduğu Kişi

Emine Erdoğan / On İki Levha Yayıncılık, Eylül 2024

olacakları kabul edilmektedir(180). Türk hukukunda da istifçiler için sorumluluğunu sınırlandırma hakkına sahip oldukları sonucuna varılabilir. Zira TTK md. 1091/1 uyarınca kaptan, yükleme ve boşaltma araçlarının kullanılma amaçlarına uygun durumda olmasına ve istifin, özel istifçiler tarafından yapılsa bile, denizcilikte geçerli olan kurallara uygun bir şekilde gerçekleştirilmesine dikkat etmek zorundadır. Bu bağlamda kaptan, istifçilerin gerçekleştirdikleri istiften sorumludur. O halde kaptanın donatanın gemi adamı olduğundan yola çıkılarak, istifçilerin de donatanın fiil ve ihmallerinden sorumlu olduğu kişiler sıfatıyla

2
Taşıyanın Taşıma Sözleşmesinden Doğan Sorumluluğunu Düzenleyen Hükümlere İlişkin Bazı Meseleler ve Görüşler: 4. Bağımsız İstif İşletmeleri

Bülent Sözer / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Aralık 1987, Cilt 14, Sayı 2

istifçiler gemi adamı sayılmazlar (60). Ancak ifa ettikleri hizmetin denizcilik tatbikatı ve navlun mukavelesi ile olan yakın ilgisi dolayısı ile, söz konusu ... istifçiler gemi adamı sayılacak; taşıyan tarafından görevlendirilmiş ise istifçiler taşıyanın adamı sayılacaktır. Her iki şıkta da taşıyan TK. 1062/I gereğince ... istifçiler açısından aynı görüş benimsenmektedir, CHORLEY and GILES, Shipping Law, 6th ed. London 1970, reprint 1972, 137, 141; SCRUTTON, Charterparties and

3
Navlun Sözleşmesinden Doğan Sorumluluğun Sınırlandırılması: 2. Himalaya Klozunun Doğumu

Cüneyt Süzel / On İki Levha Yayıncılık, Şubat 2021

değerlendirilmiştir); SİNAN MİSİLİ, İstifçinin Taşıyanın Sınırlı Sorumluluk ve Sorumluluktan Kurtulma Hükümlerine Başvurması: “Himalaya Klozu”, Legal Hukuk Dergisi

4
Alman Deniz Ticaret Hukukunun 1986 Yılı Reformunda Taşıyanın Sorumluluğu ile İlgili Olarak Yapılan Değişiklikler: 2— Taşıyan için öngörülen sorumluluk muafiyet ve sınırlamalarının kendi adamları ve gemi adamları bakımından da geçerli kılınması

Ergon Çetingil / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Aralık 1992, Cilt 16, Sayı 4

istifçiler teşkil eder. Alman doktrininde bağımsız istifçilerin HGB § 607 a f. 2 kapsamına dahil olup olmadıkları hususu tartışmalıdır. Herber bağımsız istifçilerin fio şartı dışında olmak kaydıyla, HGB § 607 a f. 2 nin uygulanması açısından gemi adamı gibi kabul edilmesi gerektiği görüşündedir((19)) . Buna karşılık Prüssmann - Rabe’ye göre ise((20)) , bağımsız istifçiler ancak HGB § 485 gereğince donatanın sorumluluğu ile ilgili olarak, gemi adamları ile bir ... istifçilerin BGB § 278’e göre yardımcı şahıs durumunda olmaları itibariyle, HGB § 607 a f. 2 de öngörülen sorumluluk muafiyet ve sınırlamalarından yararlanmaları

5
Çarter Mukavelelerinde Tarafların Uygulanacak Hukuku Belirlemeleri: 1. Zaman Çarterinde Yükleme-İstifleme-BoşaltmaFaaliyetlerindeki Sorumluluğun Belirlenmesi

M. Fehmi Ülgener / Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Aralık 1995, Cilt 18, Sayı 1-2

çözümlenmektedir(44)) . Böylece söz konusu safhalarda görev alan şahıslar, yani kaptan, diğer gemi adamı ile kıyıdaki istifçiler, çartererin adamı sayılmaktadır ... olarak kabul edilen görüşe göre(46) her ne kadar söz konusu faaliyetler çarterere ait olmaktaysa da, önemli olan gemi adamı ya da istifçi ve özellikle

6
Navlun Sözleşmesinden Doğan Sorumluluğun Sınırlandırılması: a. Taşımada Kullanılan Gemi Adamları

Cüneyt Süzel / On İki Levha Yayıncılık, Şubat 2021

donatanın kusurundan sorumlu olduğu gemi adamı ibaresi geniş yorumlanmakta ve istifçiler de bu kapsamda değerlendirilmekteydi(394). Böyle bir yoruma TTK m. 1062 ve TTK m. 1179 f. 2 gerek kalmamıştır(395). Zira bağımsız alt yüklenici niteliğindeki istifçiler de TTK m. 1179 f. 2 anlamında taşıyanın adamı sayılacaktır. Donatan sıfatıyla fiilî taşıyan sıfatı örtüştüğünden donatan istifçinin kusurundan kaynaklanan zarardan yükle ilgililere karşı TTK m. 1191 f. 2

7
Navlun Sözleşmesinden Doğan Sorumluluğun Sınırlandırılması: dd. Özellik Arz Eden Bazı Bağımsız Alt Yükleniciler

Cüneyt Süzel / On İki Levha Yayıncılık, Şubat 2021

değerlendirildiği bir çalışmada açıklama yapılmadan gemide hizmet gören istifçilerin de gemi adamı kavramına dâhil olduğu açıklaması için bkz. DENİZ KANER, Deniz ... istifçilerin gemi adamı olarak sınıflandırılmasının yerinde olmadığı söylenebilecektir.

8
Navlun Sözleşmesinden Doğan Sorumluluğun Sınırlandırılması: b. Hükmün Hazırlık Çalışmaları

Cüneyt Süzel / On İki Levha Yayıncılık, Şubat 2021

boşaltma şirketlerinin, istifçilerin, kaptan ve gemi adamlarının ve kılavuzun bu listeye dâhil edilmesi gündeme getirilmiştir(347). Bu görüş doğrultusunda

9
Navlun Sözleşmesinden Doğan Sorumluluğun Sınırlandırılması: d. Lahey-Visby Kuralını İç Hukukuna Dâhil Eden Alman Ticaret Kanunu

Cüneyt Süzel / On İki Levha Yayıncılık, Şubat 2021

§485’in uygulanmasında gemi adamı ibaresi geniş yorumlanmakta ve bağımsız istifçiler de bu kapsamda kabul edilmekteydi(357). Bu kişilerin 2013 tarihli ... 1986 Reformu, s. 26. İstifçilerin 1986 tarihli AlmTK §607(a) f. 2 anlamında taşıyanın kendi adamı olup olmadığına yönelik Alman doktrinindeki tartışmalar

10
Deniz Araçları Sorumluluk Sigortası Sözleşmesi: (2) Yük Hasarı

Melisa Konfidan / On İki Levha Yayıncılık, Mayıs 2023

istifçinin(373) veya yükün taşınması ve istifle ilgili çalışan diğer kişilerin karşılaşacağı hadiseler sonucu oluşabilecek zararlardan kaynaklanan sigorta ... Kitapçıkları için bkz. Gard Kural 35; Skuld, Kural 6. (372) Kurallar Kitapçıklarından örnekler: Standard Kural 3.13.2; Türk P&I, Kural 3.13.2. (373) İstifçi

TEMİZLE
-