S
Skip to Search Results
Sort by Ascending/Descending Sort by...
Göster

Toplam: 4.033

1
Bağımsız Spor Federasyonlarının Kamu Tüzel Kişiliği Sorunu: III. Kamu Tüzel Kişiliğine İlişkin Tanımlar ve Kriterler

Zehreddin Aslan, Halil Altındağ / On İki Levha Yayıncılık, Ocak 2019, Cilt 1, Sayı 1

III. Kamu Tüzel Kişiliğine İlişkin Tanımlar ve Kriterler Bilindiği üzere kamu tüzel kişiliği Anayasa’nın 123. maddesine göre kanunla veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kurulmaktadır. Anayasa’nın 123. maddesinin 2017 Anayasa değişikliği öncesindeki haline göre ise kamu tüzel kişiliği kanunla veya ... buna örnektir. 2017 Anayasa değişikliği ile Cumhurbaşkanlığı kararnamesi dışında idari işlemle kamu tüzel kişiliği kurulması imkânı kaldırılmakta ... ibareye yer verilmediğinden tüzel kişiliği olmayan bir birim niteliğindedir. Anayasada her ne kadar kamu tüzel kişiliğinin kanunla veya Cumhurbaşkanlığı

2
Bağımsız Spor Federasyonlarının Kamu Tüzel Kişiliği Sorunu: I. Giriş

Zehreddin Aslan, Halil Altındağ / On İki Levha Yayıncılık, Ocak 2019, Cilt 1, Sayı 1

I. Giriş Bu çalışmada futbol dışında kalan diğer spor dallarına ilişkin bağımsız spor federasyonlarının kamu tüzel kişiliğine sahip olup olmadığı ve kamu tüzel kişiliğine sahip olması ihtimalinde bunun yerinde olup olmadığı irdelenecektir. Bu bağlamda öncelikle bağımsız spor federasyonlarının kuruluşuna ilişkin kısa bir açıklama yapılacak ve ardından kamu tüzel kişiliğine ilişkin ölçütler ışığında bağımsız spor federasyonlarının kamu tüzel kişiliği üzerinde durulacaktır. Son olarak federasyonlara kamu tüzel kişiliği tanımanın ne ölçüde doğru olduğu konusunda değerlendirmelere yer verilecektir.

3
Bağımsız Spor Federasyonlarının Kamu Tüzel Kişiliği Sorunu: IV. Bağımsız Spor Federasyonlarının Tüzel Kişiliğinin Kamu Tüzel Kişiliğine İlişkin Açıklamalar Işığında Değerlendirilmesi

Zehreddin Aslan, Halil Altındağ / On İki Levha Yayıncılık, Ocak 2019, Cilt 1, Sayı 1

IV. Bağımsız Spor Federasyonlarının Tüzel Kişiliğinin Kamu Tüzel Kişiliğine İlişkin Açıklamalar Işığında Değerlendirilmesi 3289 sayılı Kanun Ek ... . Kanunkoyucu bağımsız spor federasyonlarına tüzel kişilik tanımakla birlikte, bu tüzel kişiliğin kamu veya özel olduğuna ilişkin bir belirleme yapmamıştır. Bu ... kişisi mi yoksa özel hukuk tüzel kişisi mi olduğu, yukarıda kamu tüzel kişiliğine ilişkin açıklamalar ışığında değerlendirilecektir(13). Bu değerlendirme ... gösterdiğini ifade ederek federasyonların kamu tüzel kişiliğine sahip olduğu sonucuna varmıştır. Ancak Anayasa Mahkemesi, federasyonların tüzel kişiliği üzerinde

4
Türk Hukukunda Cumhurbaşkanı Kararları: VIII. Cumhurbaşkanı Kararıyla Kamu Tüzel Kişiliği Kurulabilir mi?

Mutlu Kağıtcıoğlu / On İki Levha Yayıncılık, Ağustos 2020, Sayfa: 143 - 147

VIII. Cumhurbaşkanı Kararıyla Kamu Tüzel Kişiliği Kurulabilir mi? Cumhurbaşkanı kararlarında rastlanan diğer bir sorun ise bu kararlar ile kamu tüzel kişiliği kurulmasıdır. Anayasa’nın 123. maddesinin 3. fıkrası uyarınca kamu tüzel kişiliği, kanunla veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle kurulur. Ancak mevzuata baktığımızda Cumhurbaşkanı kararıyla kurulan kamu tüzel kişilikleri de bulunmaktadır. 5393 sayılı Belediye Kanunu’nda 703 sayılı KHK ile ... ,(48) yerini Cumhurbaşkanı kararına bırakmıştır(49) (m. 11). Belediyelerin kamu tüzel kişiliği doğrudan Anayasa’dan kaynaklanmakta olup kuruluş esasları

5
Kamu tüzel kişiliği

Kevser Begüm İsbir, Doktora Tezi, 2017

ifadesi, "kamu tüzel kişiliği"dir. Kamu tüzel kişiliği, Türk İdare Hukuku'nun tanımlanması zor kavramlarındandır. 1982 Anayasası'nın 123. maddesinin son ... durum, büyük bir hukuki boşluğa sebep olmaktadır. Bu hukuki boşluğun ortaya çıkmasında, kamu tüzel kişiliğinin tespitindeki ölçütlerin yetersiz olmasının büyük payı vardır. Tezde, kamu tüzel kişiliğinin tespitindeki ölçütlerin ve yeni kavramların (sui generis tüzel kişi, a tipik kamu tüzel kişisi) izahıyla ... kişiliği, kamu gücü, tüzel kişi, devlet, sui generis. T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DOKTORATEZİ KAMU TÜZEL KİŞİLİĞİ KEVSER BEGÜM İSBİR

External Source Icon
6
Sehven Mi, Kasten Mi ?: Kanun Koyucu Ya Açıkça Anayasaya Aykırı Bir Düzenleme Yapmış Ya Da Zımnen Vakıf Yükseköğretim Kurumlarının Kamu Tüzel Kişiliğini Sona Erdirmiştir

Abdullah Uz / Türkiye Barolar Birliği, Eylül 2013, Sayı 108

belirtilen şekilde kamulaştırma yetkisine sahiptir; 104 üncü maddesine göre ise, Devlet tarafından kurulan kamu tüzel kişiliğini haiz üniversitelerin yanı sıra vakıflarca yükseköğretim kurumları kurulabilmektedir. Bu çalışmada, Devlet ve vakıf üniversitelerinin kamu tüzel kişiliği ve kamulaştırma yetkisi bakımından durumu ve karşılaştırması ile vakıf üniversitelerinin kamu tüzel kişiliklerinin sona erdirilmesinin Anayasa ve 2547 sayılı Kanun perspektifinden hukuki sonuçları üzerinde durulması amaçlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Yükseköğretim, Üniversiteler, Vakıf Üniversiteleri, Kamulaştırma, Kamu Tüzel Kişiliği, Kamu

External Source Icon
7
Kamu tüzel kişiliği

Ömer Faruk Kuntoğlu, Yüksek Lisans Tezi, 2011

?Kamu tüzel kişiliği? kavramı, idare hukuku açısından taşıdığı önemin aksine, Türk Hukukunda üzerinde müstakil bir çalışma yapılmamış bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Kamu tüzel kişiliği, evzuatımızda her ne kadar, kuruluşu, bazı türleri ve ana hatları belirlenmiş ise de anayasal ya da yasal bir tanımının da bulunmamasının etkisi ile halen tartışılmaya devam eden bir konudur. Amacımız kamu tüzel kişiliği kavramının, kişi ve tüzel kişi kavramlarından ... koyabilmektir. Kamu tüzel kişiliğinin anlaşılabilmesi için öncelikle tüzel kişilik kavramının anlaşılması gerekmektedir. Zira kamu tüzel kişisi öncelikle bir

External Source Icon
8
Bağımsız Spor Federasyonlarının Kamu Tüzel Kişiliği Sorunu: İçindekiler-Kısaltmalar

Zehreddin Aslan, Halil Altındağ / On İki Levha Yayıncılık, Ocak 2019, Cilt 1, Sayı 1

İçindekiler-Kısaltmalar I. Giriş II. Bağımsız Spor Federasyonlarının Kuruluşu III. Kamu Tüzel Kişiliğine İlişkin Tanımlar ve Kriterler IV. Bağımsız Spor Federasyonlarının Tüzel Kişiliğinin Kamu Tüzel Kişiliğine İlişkin Açıklamalar Işığında Değerlendirilmesi V. Bağımsız Spor Federasyonların Kamu Tüzel Kişisi Olmasının Doğurduğu Sorunlar ve Buna İlişkin Öneriler VI. Sonuç Kısaltmalar

9
Bağımsız Spor Federasyonlarının Kamu Tüzel Kişiliği Sorunu: Kaynakça

Zehreddin Aslan, Halil Altındağ / On İki Levha Yayıncılık, Ocak 2019, Cilt 1, Sayı 1

Kaynakça Avcı, Mustafa; Spor Federasyonlarının Hukuki Niteliği, İdari Teşkilat İçindeki Konumu ve Bağımsızlığı Sorunu, İÜHFM, C. 70, S. 2, 2012, s. 3-19. Berk, Kahraman; Türkiye Futbol Federasyonunun Türk İdare Teşkilatı İçindeki Yeri, İÜHFM, C. 64, S. 2, 2006, s. 3-25. Çağlayan, Ramazan; Hukukumuzda Kamu Tüzel Kişiliği Kavramı ve Kıstasları, Uyuşmazlık Mahkemesi Dergisi, 2016, S. 7, s. 373-398. Çolakoğlu, Tekin/Solmaz, Serdar; Spor ... Hukuku, Cilt I, Bursa, Ekin Kitabevi, 2009. İspir, K. Begüm; Kamu Tüzel Kişiliği, Ankara, Turhan Kitabevi, 2017. ––Kazancı İçtihat Bilgi Bankası. Tan

10
Türk İdari Yargılama Usulünde Tarafların Kişilik veya Niteliğinde Değişiklik: 2. Kamu Tüzel Kişilerinin Kişilik veya Niteliğinde Değişiklik

Sümeyra Özgen / On İki Levha Yayıncılık, Ekim 2024, Sayfa: 1039 - 1040

2.Kamu Tüzel Kişilerinin Kişilik veya Niteliğinde Değişiklik Kamu tüzel kişiliğinin taraf ehliyeti, kamu tüzel kişiliğinin sona ermesi, devri ve dönüştürülmesi ile ortadan kalkabilir. Kamu tüzel kişiliği, kanunla veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kurulur. (Anayasa madde 123/3) Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kurulan kamu tüzel kişileri Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile veya kanunla sona erebilir. Ancak, kanunla kurulan bir kamu tüzel kişiliğine ancak Kanun veya Kanun Hükmünde Kararname ile son verilebilir. Kamu tüzel kişiliğinin tamamen ortadan kalkmasının bir diğer örneği ise özelleştirme

TEMİZLE
-