Toplam: 55
gerçekleştiği iddiasının asılsız olduğunu, kılavuz kaptanın emniyetli bir şekilde gemiye katılma ve ayrılmasının gemi kaptanı sorumluluğunda olduğunu, basiretli ... iddialarının sığ ve dayanaksız olduğunu kılavuz kaptanın faaliyetlerinin danışmanlık mahiyetinde olduğunu ve gemi kaptanının sorumluluğunu ortadan
yönlendirilmesini zorlaştırdığı,gemi adamlarının davalıyı sorumlu kılacak eylemleri bulunmadığı, TTK nın1088'maddesinde kaptanın sorumluluğunun düzenlediği, dava ... TTK‘nın 1088. maddesinde açıkça düzenlendiğini,koşulların uygunluğunun belirlenmesinin kaptanın sorumluluğunda bulunduğunu, bu hususun su altı dalış izni ... , robotun 6 metredeyken ... gemisinin pervanesine çarparak parçalandığını, ... operatörü bulunsa da akıntı gibi teknik detayIarın davalıya ait gemi kaptanının sorumluluğunda bulunduğunu, parçalanan ...'un bedelinin 2015 yılında 270.586-Euro ve 2018 yılında 294.258-Euro olduğunu belirterek kusur tespitinin yapılması ile
değerlendirerek karar vermesi gereken gemi kaptanını sorumluluktan kurtarmadığı, her tekne çatışma tehlikesi olup olmadığını saptamak için içinde bulunduğu durum ve ... gemi kaptanının sorumluluğu ise TBK'nın 49. Maddesindeki haksız fiil hükümlerine dayanmaktadır. Dosya kapsamında alınan bilirkişi raporlarında tespit
... Vin dümen vazifesi ile kıçtan çekmek suretiyle kontrolü sağlamak amacıyla fazlaca yavaşlatması olduğu, Bu kontrolün ise Kılavuz Kaptan'ın sorumluluğunda
kaptanı, sorumluluk sigortası temsilcisi şirket, gemi maliki vekilleri tarafından karşılanmadığından TTK 1352. madde uyarınca İstanbul 17. Asliye Ticaret
cezai şart • hapis hakkı • donatan • donatanın talimatı • rehin hakkı • rehin ve hapis hakkı • tazminat davası • acente • bilirkişi raporu • yediemin • kanunî rehin • kanuni rehin hakkı • kaptanın sorumluluğu • yük üzerinde • limited şirket • navlun sözleşmesi • navlun • cevap dilekçesi • davanın kabulü • görevsizlik kararı • istinaf dilekçesi • istinaf yolu • karar verilmesine yer olmadığına karar verilmesi • ön inceleme • gemi • gemi adamları
sorumlu olduğunu ileri sürülmüş ise de, belirtilen Kanun'un 972 ile 1015 maddeleri arasında düzenlenen kaptanın sorumluluğuna ilişkin hükümlerinin somut
kaptanının sorumluluğu üstlendiğini yasalara uygun olarak taahhüt ettiğini, bu nedenle de müvekkilinin yangınla ilgili hiç bir sorumluluğu olmadığını
işveren olduğu durumlar için çalışma izin formu'' yazısını dilekçeleri ekinde sunduklarını, gemi kaptanının sorumluluğu üstlendiğini ve yasalara uygun
hızı 2 knots, geminin hızının ise 1,5-1,7 knots iken manevraya başlandığı, geminin pozisyonu, yanaşma açısı ve hızının tümüyle kaptanın sorumluluğunda
gemi kaptanı, sorumluluk sigortası temsilcisi şirket, gemi maliki vekilleri tarafından karşılanmadığından TTK 1352. madde uyarınca İstanbul 17. Asliye