Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin görevleri ile işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin teşkilat yapısı, görev, yetki ve sorumlulukları ile işleyişe ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 03/06/2011 tarihli ve 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 3,6, 19 ve 28 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen:
a) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığını,
b) Bakan: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanını,
c) Müşavirlik: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı merkez teşkilatında yer alan Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğini,
ç) Müşavir: Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirini,
d) İl Müdürlüğü: Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünü,
e) Bağlı Birim Yöneticisi: Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği bünyesinde oluşturulan birimlerin yöneticilerini,
f) Bağlı Birim: Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği bünyesinde oluşturulan birimleri,
g) Çağrı Merkezleri: 144 kısa numaralı “Alo Sosyal Yardım Hattı”nın işletilmesi hizmetinin sağlanacağı merkez ile 183 kısa numaralı “Kadın, Aile, Çocuk, Özürlü ve Sosyal Hizmet Danışma Hattı”nın işletilmesi hizmetinin sağlanacağı merkezi ve ihtiyaca göre kurulması muhtemel çağrı merkezlerini,
ğ) Operatör: Çağrı Merkezlerine gelen bildirimleri alıp kaydettikten sonra ilgili birimlere ileten ya da kendilerine verilen yetkiler doğrultusunda çağrı sahibine bilgi veren eğitim almış personeli,
h) Acil Müdahale Ekip Sorumlusu: Çağrı Merkezleri tarafından yönlendirilen vakalara müdahale etmek üzere İl Müdürlükleri tarafından 24 saat hizmet verecek şekilde görevlendirilen personeli,
ı) Acil Müdahale Ekibi: Çağrı Merkezleri tarafından yönlendirilen vakalara müdahale etmek üzere İl Müdürlüklerinde 24 saat hizmet verecek şekilde oluşturulan yeterli sayıda meslek elemanı, şoför, araç ve ihtiyaç duyulan diğer personelden oluşan ekibi,
i) İlk Adım İstasyonu: Şiddet, ihmal ve istismar mağduru kadın, çocuk, yaşlı, özürlü ve evsizlerin ilk müdahaleden sonra geçici süre barındırılması amacıyla her ilde bir ve ihtiyaca göre birden fazla olmak üzere açılacak ve giderleri vilayet imkanları dahilinde karşılanacak kuruluşları,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
(1) 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3, 6 ve 19 uncu maddelerine göre kurulan Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin teşkilatı ekli (1) sayılı teşkilat şemasında gösterilmiştir.
Müşavirliğin görevleri
(1) 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 19 uncu maddesine göre Müşavirliğin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Bakanlığın basın ve halkla ilişkilerle ilgili faaliyetlerini planlamak ve bu faaliyetlerin belirlenen usul ve esaslara göre yürütülmesini sağlamak,
b) Bakanlık ve bağlı kurumlar hakkında medyada (yazılı, görsel, işitsel ve internet ortamında) çıkan haber, yorum ve eleştirileri izlemek, ilgili makamları bilgilendirmek, acil müdahale gerektiren haberler hakkında işlem başlatılması için gerekli düzenlemeleri ve takibi yapmak,
c) Cevap ve düzeltme hakkı gerektiren haberlerle ilgili Hukuk Müşavirliği ve diğer ilgili birimlerle koordineli olarak çalışmak,
ç) Bakanlık merkez teşkilatı birimlerine basın yayın organları tarafından yapılan çekim, röportaj, programa davet vb. talepleri değerlendirerek, gerekli izin işlemlerini yürütmek,
d) Bakanlığın etkinlik ve organizasyonlarında fotoğraf, kamera çekimi, editing, grafik tasarım işlemlerini yapmak, bunları arşivlemek,
e) Bakan adına özel günlere ilişkin mesajlar hazırlamak,
f) Basın yayın organları ile olan ilişkileri düzenlemek,
g) Protokolde basın ve halkla ilişkilerle ilgili çalışmalara katılmak,
ğ) Basın haberleri, basın bültenleri ve basın duyuruları hazırlamak ve yayınlanması amacıyla ilgili medya kuruluşlarına göndermek,
h) 9/10/2003 tarihli ve 504982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan başvuruları değerlendirmek, ilgili birimlere havalesini yapmak, başvuruları etkin, süratli ve doğru bir şekilde sonuçlandırmak üzere gerekli tedbirleri almak,
ı) Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) kanalı ile yapılan başvuruları değerlendirmek, ilgili birimlere havalesini yapmak, başvuruları etkin, süratli ve doğru bir şekilde sonuçlandırmak üzere gerekli tedbirleri almak,
i) Vatandaşların mektup, e-mail, telefon vb. yollarla ilettikleri talep, şikayet, görüş ve önerilerine ilişkin başvuruları almak, ilgili birimlere havalesini yapmak, başvuruları etkin, süratli ve doğru bir şekilde sonuçlandırmak üzere gerekli tedbirleri almak,