2.Yararlanma İlkesi Bakımından
Yurt dışına çıkış karşılığı tahsil edilen bedelin harç olarak nitelendirilmesi gerek…
“Harç” kavramı Anayasa’da ya da kanun düzeyinde tanımlanmamıştır. Öte yandan 492…
492 sayılı Harçlar Kanunu ve Kanun gerekçesinden, yine anılan Kanun ve 2464 sayılı…
•Harç, tüm mali yükümler gibi, kamusal güce dayalıdır ve kamu harcamalarının finansmanına…
•“Verginin genelliği ilkesinden” farklı olarak “harcın genelliği ilkesi” söz konusu…
•Bir hizmetin harç konusu olabilmesi için;…
1-Kişinin bir kamu kurum ya da kuruluşunun sunduğu hizmetten yararlanması,…
2-Kişiye kamu eliyle özel bir yarar sağlanması,…
3-Kamu idaresinin kişinin bir işiyle uğraşması gerekir.Sayfa 386…
•Sunulan yarar sadece harç yükümlüsüne ait olup; özel, bireysel bir yarardır, benzeri…
Bu bağlamda harcı gerek vergilerden gerekse benzeri mali yükümlerden ayıran en önemli…
Anayasa’da vergiler bakımından “mali güce göre vergilendirme ilkesi” açıkça düzenlenmişse…
Yurt dışına çıkışlarda alınan bedelin, “harç” olarak nitelendirilmesi sonucunda bu…
Daha önce de belirtildiği gibi, yurt dışına çıkış harcının tarihsel süreci boyunca…
Bizim görüşümüz; yurt dışı çıkış harcı karşısında hiçbir kamu hizmetinin bulunmadığı…
Anayasa’nın 65’inci maddesinde Devletin Anayasa’da belirtilen ekonomik ve sosyal…
Sosyal hukuk devleti perspektifinden bakıldığında; anılan harcın niteliği gereği…