IV — TÜRKİYE’NİN KONVANSİYONU ONAYLAMASI SORUNU.
Konvansiyonun onaylanması sorununu batılı ülkeler geciktirme, gelişmekte olan devletler…
— Konvansiyon mali sorumluluk sigortasını ve navlunu pahalılaştırıcıdır.…
— Konvansiyon bükümlerinin iyice anlaşılması ve mahkemelerin eğiliminin belirlenmesi…
— Konvansiyonun yürürlüğe girişinin geciktirilmesi taşıyan, sigortacı gemi yapımcılarının…
Gelişmekte olan ülkelerin belirtilen nedenleri kabul etmek istemedikleri grup çalışmalarından…
—Konvansiyon en kısa sürede yürürlüğe girmeli ve taşıyanın objektif sorumluluğu yollarını…
— Gelişmekte olan devletler konvansiyonun hazırlanmasındaki çabalarım onu yürürlüğe…
— Gelişmekte olan ülkeler tekel niteliğindeki düzenli hat konferanslarına boyun…
— Hamburg kuralları 1924 Lahey kurallarına göre taşıyanın aleyhinedir. Bu olanaktan…
Türkiye'nin bu iki görüşten hangisine uyacağı tartışılabilir. Türkiye’nin dışalım…
Gemi tonajı kadar yük ve navlun piyasası da önemlidir. Türkiye’de yük ve navlun piyasasının…
Yukarıdaki açıklamalar Türkiye'nin daha uzun yıllar taşıtan olmağa devam edeceğini…
D. B. Deniz Nakliyat şişkin kara personeli bulunan ve zararına çalışan bir teşekküldür.…
— Türkiye’nin okyanuslararası düzenli sefer yapan örgütleri bulunmadığı,…
— D. B. Deniz Nakliyat kuruluşunun taşımacılığında devlet kesiminin dışalım…
— Türkiye’nin yük ve navlun piyasasının yabancı acentelerden elinde bulunduğu, …
— Ülkenin halen dış alım ve satımının yüzde altmışın üstündeki kısmım yabana bandıralı…