Bir markanın tanınmış olması, sahibine öncelikle, aynı ya da benzer bir işaret için üçüncü kişi tarafından yapılan marka tescil başvurusuna itiraz edebilme ve başvurunun reddedilmesini sağlama hakkı vermektedir (SMK m. 6.5). Ancak bunun için öncelikle itiraz eden marka sahibinin, markasının, Türkiye’de tanınmışlık düzeyine eriştiğini ve başvuru konusu markanın kendi markası ile aynı ya da benzer olduğunu ispatlaması gereklidir. Tanınmış marka sahibi, ayrıca, markasının Türkiye’de ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız bir yararın sağlanabileceğini ya da markasının itibarının zarar görebileceğini veya ayırt edici karakterinin zedelenebileceğini (markanın sulandırılması(4))…
Benzer şekilde, haklı sebep def’i, şartları varsa, tanınmış marka ile aynı ya da…
Çalışmamızda tanınmış marka korumasının kapsamını tescile itiraz ve kullanıma ilişkin…
SMK’nın ilgili düzenlemelerine 2017/1001 sayılı Avrupa Birliği Markası Tüzüğü(10)…
Avrupa Birliği Adalet Divanı ve Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi kararlarına göre,…
Diğer haklı sebep durumu ise: tanınmış markanın kullanılmasının zorunluluk arz ediyor…
Haklı sebebin varlığı, tanınmış marka sahibine, kendi markası ile aynı ya da benzer…