Şekil-2. İnternet Satışlarına Yönelik Kısıtlamalar(14)…
- İçindekiler
- Metin
- Referans kopyala
-
Git
: - Sayfaya Git
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi: Haziran 2019
Sayfa: 70 - 75
Emin Köksal
Editör:Kerem Cem Sanlı
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
IV. İNTERNET ÜZERİNDEN SATIŞLARIN KISITLANMASI
Sağlayıcılar tarafından satıcıların internet üzerinden satışlarının kısıtlanması…
Sıkça referans verilen Avrupa Birliği Adalet Divanı’nın (“ABAD”) Pierre Fabre kararı
Ülkemize baktığımızda ise Rekabet Kurulu Yatsan(18) kararında,…
ABAD, Metro kararında(19) ise, seçici dağıtım anlaşmalarındaki objektif niteliksel kriterlerle sağlayıcıların ürünlerinin kalite ve şöhretlerini koruyabileceğini belirtmiştir. Bahse konu karardan marka imajı, dağıtım kalitesi, müşteri hizmetleri, ürünün sergilenme biçimi vb. bazı niteliksel kriterlerin rekabeti kısıtlamayacak şekilde ve orantılı bir biçimde uygulanabileceği anlaşılmaktadır. Bu durum AB Kılavuzu’nun 54. paragrafının ilk kısmında da yer bulmaktadır. Rekabet Kurulu’nun Mart 2018’de güncellediği Dikey Anlaşmalara İlişkin Kılavuz’da(20)…
Sözleşme yoluyla veya fiili olarak online pazaryerleri üzerinden satışların engellenmesi…
• sağlayıcının domain name’i dışında faaliyet gösteren internet siteleri,…
• satıcı tarafından işletilmeyen siteler, …
• sağlayıcının logosu dışındaki logoları taşıyan siteler. …
AB Kılavuzu’nda 54. paragrafın son bölümünde yer alan söz konusu kısıtlama oldukça…
Bu tartışmaların temeli, online pazaryerlerindeki satışlara yönelik kısıtlamaların…
Örneğin Almanya’da, üçüncü taraf internet siteleri üzerinden satışlara yönelik kısıtlamalar…
Benzer şekilde, Adidas(27) kararında ise Bundeskartellamt,…
Buna karşın AB Komisyonu, Alman rekabet otoritesinin online platformlara getirilen…
Ülkemize baktığımızda ise, Rekabet Kurulu’nun yakın zamanda verdiği BSH kararı(30)…
Öte yandan, lüks kozmetik ürünleri üreticisi Coty tarafından dağıtıcısı Parfümerie Akzente’ye yönelik…
ABAD’ın çok yakın zamanda dosyayı inceleyerek yaptığı değerlendirme, “ürünlerin lüks imajını korumak için gerekli kısıtlamaların ötesine geçmeyen seçici dağıtım sözleşmelerinin rekabet ihlali teşkil etmediği” yönündedir.…
Coty kararı incelendiğinde, online pazaryerlerine yönelik kısıtlamaların (1) dağıtımda iyileşmeye, (2) etkinlik kazançlarına ve daha da önemlisi (3) tüketici refahına nasıl katkıda bulunduğuna dair genelleştirilebilecek argümanlar sunmadığı görülmektedir. Öte yandan, söz