Görüntüleme Ayarları:
Sayfa numarasını gizle

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.

Sayfa 163

Av. Şahin Ardıyok*

ÖZET

Sanayinin gelişmesiyle iş modelleri de ayrışarak değişime uğramaktadır. Rekabet hukuku başta olmak üzere tüm hukuk alanları bu değişime adapte olmak adına görüş mesafesini genişletmekte ve gelişmelere ayak uyduran kurallar, yaklaşımlar benimsemektedir. Günümüzde online dünya ve e-ticaret hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş bulunmakta, iş dünyasında da online platformlar ve online pazar yerleri gibi yeni satış mecralarının revaçta olduğu gözlenmektedir. Rekabet hukuku bakımından ise bu mecralar üzerinden gerçekleştirilen satışlara getirilen kısıtlamalar gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bu kapsamda online satışlara getirilen kısıtlamalar bakımından dünya genelinde ve özellikle Avrupa Birliği yanı sıra Türkiye’de rekabet otoriteleri tarafından yeni incelemeler yürütülmekte, yeni düzenlemeler benimsenmektedir. Söz konusu incelemeler ve düzenlemeler incelendiğinde, özellikle bir sağlayıcının müşterisine, bir başka müşteriye kendisine sunulandan daha avantajlı şartlar sunmayacağını temin etmesini sağlayan en çok kayrılan müşteri koşullarının mercek altında olduğu ve söz konusu koşulların rekabet hukuku bakımından nasıl ele alınması gerektiğine ışık tutan gelişmelerin hâkim olduğu gözlenmektedir.

I. GİRİŞ