Şimdi benim yaşımda veya benden daha ileri yaşta katılımcılar, 4369 sayılı Kanun…
-
Git
: -
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült

On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi: Eylül 2022
Sayfa: 141 - 150
Ateş Oktar, Esra Ekmekci Çalıcıoğlu, Bumin Doğrusöz, Gamze Gümüşkaya, Gülsen Güneş
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
TARTIŞMALAR, SORULAR, CEVAPLAR, KATKILAR
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Evet, Ankara Yeminli Mali Müşavirler Odası Başkanı…
İkincisi de Vergi Usul Kanunu’nun 3. maddesi ışığında biz kanunları yorumlarken farklı…
Sakıp ŞEKER: Hocam ben de bir cümle kurmak istiyorum. Gerçekten söylediğiniz…
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Teşekkür ediyorum. Başka katkı ve soru varsa…
Doç. Dr. Neslihan KARATAŞ DURMUŞ: Sayın Hocam bana bir soru sormuş, Ersan Hocamız. Eğer uygun görürseniz onunla ilgili görüşümü söyleyeyim. Orada özellikle ülkeler bazında yani mikro bazda değil de uluslararası bazda ne gibi değişiklikler yapılabilir, nasıl bir çalışma
Doç. Dr. Yasemin TAŞKIN: Hocam Sayın Ersan Hocamın bana da bir sorusu vardı. Chat…
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Ben chat bölümünden Sakıp Bey’e yöneltilmiş…
Sakıp ŞEKER: Söyleyemeyiz Hocam. Şunun için; bu söylediğim olay Vergi Denetim…
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Teşekkür ederim. Şimdi sorular arasında bir de…
Nazlı Kübra ÇELİK: Öncelikle VEHAK platformuna ve Değerli Katılımcı Hocalarıma, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ne çok teşekkür ediyorum Hocam, böyle bir platformu ve imkânı bize sağladığınız için. Ben iki sorumu tek soru soruyormuş gibi birleştireyim. Belki Neslihan Hocam açar, Neslihan Hocam indirime
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Teşekkürler Kübra, sağ olasın. Buyurun Neslihan…
Doç. Dr. Neslihan KARATAŞ DURMUŞ: Tamam Hocam teşekkürler. Özellikle bu Belçika’daki Maliye Bakanı iyi niyetli mükellefe vurgu yapmıştı açıklamasında. Bizim burada genel tebliğ yayınlanmadığı için mükelleflere getirilecek olan yükümlülüklerin ne olduğunu bilemiyoruz. Bu açıdan da baktığımızda özellikle banka hesapları açılırken, bankalar arasındaki denetim nasıl sağlanacak? Yani bir youtuber,…
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Bu tür toplantılarda olağan süreyi aşma hakkını…
Sakıp ŞEKER: Değerlendirilebilir. Herhangi bir şey yok. Çünkü burada bir düzeltme…
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Çok teşekkür ediyorum.…
Yaren YİTKİN: Sayın Hocam sanırım görmediniz. Salim Ateş Hoca ve Bumin Hoca…
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Ben göremedim, buyursunlar.…
Prof. Dr. S. Ateş OKTAR: Gerek kalmadı, süre de sınırlı. Bumin Hocam buyu…
Dr. Bumin DOĞRUSÖZ: Peki teşekkür ederim Ateş Hocam. Ben çok kısa bir iki şey söylemek istiyorum. Bir tanesi sosyal medya kullanıcıları ile ilgili. Hadi onları istisna ediyoruz, teşvik ediyoruz, vesaire. Onların
Prof. Dr. Yusuf Ziya TAŞKAN: Sayın S. Ateş OKTAR’ın söyleyeceklerini de dinleyelim.…
Prof. Dr. S. Ateş OKTAR: Benim sadece Kanun sistematiği ile ilgili bir şey dikkatimi çekti. Bu tevkifat oranlarının 94. madde dışında Gelir Vergisi Kanunu’nda çeşitli yerlere dağılması, işte geçici 72. madde burada yine var, %15 vs. Yani bunun bir pratik yararı var mı acaba? Neslihan Hocamın sunumundan esinlenerek aklıma geldi doğrusu. Şimdi 94. maddede zaten malum onlarca şey var. Tevkifata tabi bir ödeme var, oranlar var. Bir de dağınık başka maddeler de var. Şimdi bunlar arasında bir fark öngörülüyor mu? Nihai vergi olması olmaması filan gibi yönlerden. Yoksa neden mesela %15 oranında gelir vergisi tevkifatı yapılır? Diyor ki ayrıca 94. maddeye göre tevkifat yapılmaz. 94. maddeye atıf yapılsa mesela 94. maddeye göre tevfikat yapılır dense de oraya konsa oran olmaz mıydı? Ya da 94. maddeyi mi dağıtmak lazım ilgili yerlere. Böyle bir ortaya karışık bir durum oluyor, maalesef tabiri caizse. Bir de
Doç. Dr. Neslihan KARATAŞ DURMUŞ: Profesyonel.…
Prof. Dr. S. Ateş OKTAR: Bir de orada bir figür vardı. Brüt ücret ya da Fransızcası yazıyordu. “Charges”…
Doç. Dr. Neslihan KARATAŞ DURMUŞ: Çok bir fark yok esasında. Ben figürler açısından renkli olsun diye öyle koymuştum ama charges yani…
Prof. Dr. S. Ateş OKTAR: Bir de son olarak basit usul ile ilgili bir husus vardı, müsaade buyurursanız. Bumin Hocamın söylediğine katılıyorum zaten Yasemin TAŞKIN Hocam da ifade etti, bunun aidiyet duygusu vs., vergi disiplini, vergi ahlakı açısından da sıkıntı yaratacağını. Vergiyi tabana yaymak derken vergiyi tabandan kaldırmış oluyoruz biraz da. Kayıt dışılığı teşvik etmesi, tabii o zaten tartışılmaz bir durum. Ben 4369 sayılı Kanun’u hatırlayanlardanım, tevellüdüm müsait biraz. Malum o dönemde yetişkin sayılırdık. İstiklal Caddesi’nde, üstatlar da gayet iyi bilirler, götürü usulde vergilendirilen tüccar var filan diye baya bir dedikodular vardı. Onun üzerine “Ya adamın koskoca dükkânı var Beyoğlu’nda ama götürü usule tabi, böyle rezalet olmaz.” Af buyurun, tırnak içinde söylüyorum. Ne yapalım? Bunları gerçek usule geçirelim. Hatırlarsınız bir gerçek usul söylentisi oldu birkaç ay, sonra kıyamet koptu. Onun üzerine, ne yapalım? Tabii vergi psikolojisi açısından güzel bir isim bulundu. “Basit usul”, yani gayet basit merak etmeyin ama aslında bunları hissettirmeden güya gerçek usule geçirecek idik. Böyle o bir ara kademe gibiydi. Fakat sonra basit usul baktık hiç böyle bir şey değil. Ben berbere gidiyorum. Benim berberim basit usule tabi. Şimdi 40 yıldır gittiğim berber, adama ne diyeceğim? Bana bir belge verir misin mi diyeceğim? Zaten bunun işleyen bir mekanizma olmayacağı belliydi. Sonra malum toplu