Yargıtay da 1 Kasım 2022 tarihli kararında, “…sendika üyesi olmadıkları hâlde toplu iş sözleşmesinden yararlandırıldıkları ve davalı işverenin bu nedenle eşit işlem borcuna aykırı davrandığı iddiasıyla davacı tarafından isimleri bildirilen işçilerin, dayanışma aidatı ödemek suretiyle toplu iş sözleşmesinden [yararlanma] yönünde talepte bulundukları anlaşılmakla davacı ile aynı konumda kabul edilemeyecekleri ve dolayısıyla davalının eşitler arasında farklı uygulama yaparak eşit işlem borcuna aykırı davrandığından söz edilemeyeceği…”…
