Görüntüleme Ayarları:
Sayfa numarasını gizle

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.


Sayfa 83

Prof. Dr. Sevilay Uzunallı*

ÖZET

İnternetin yaygınlaşması ile birlikte, e-ticaret ve internet perakendeciliği önemli ölçüde gelişmiştir. Tüketicilere sağladığı fiyat ve işlem maliyeti avantajları nedeniyle internet perakendeciliği dağıtım kanallarındaki rekabeti artırmış ve özellikle geleneksel kanalın küçülmesine neden olmuştur. Bu da sağlayıcıları, kaçınılmaz olarak ürünlerinin internet üzerinden satışını kontrol etmeye itmiştir. İnternet satışlarının kısıtlanması, rekabet hukukunun müdahalesi ile karşılaşmış ancak sağlayıcıların bazı kurgularda meşru menfaatlerinin varlığı, rekabet hukukunun müdahalesinin kapsamı konusunda bir düzenleme ihtiyacı doğurmuştur. İşte dikey anlaşmalara ilişkin kılavuz değişikliği de bu gelişmeler üzerine yapılmıştır. Bu çalışmada, internet üzerinden satış sınırlamalarının Türk rekabet hukukunda nasıl değerlendirildiği ele alınmaktadır. Bu bağlamda internetten satışa dair sınırlamaların önce ilgili tebliğ akabinde ilgili kılavuz kapsamındaki konumu, Alman ve Avrupa Birliği hukukundan da örnek kararlar ile ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Özellikle sağlayıcının meşru menfaatinin hangi şartlar altında himaye edileceği ve satış sınırlamasına ne zaman müsaade edilebileceği değerlendirilmiştir. Bunu takiben Rekabet Kurulu kararlarında bu sınırlamalara nasıl yaklaşıldığı inceleme konusu yapılmıştır. Kararlar, Rekabet Kurulu’nun bu konuda tutarlı bir politikayı henüz benimsemediğini gösterse de, kılavuzun yayımlanmasından sonra buna uygun, tutarlı bir yaklaşımın izlenmesi son derece muhtemeldir.

İÇİNDEKİLER

I. GİRİŞ