2021 tarihli Ön Rapor’da yer alan ve 2012 tarihli rapordaki tespitlerden önemli ölçüde…
-
Git
: -
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült

On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi: Mayıs 2022
Sayfa: 360 - 364
Dilan Alma
Editör:Kerem Cem Sanlı, Deniz Tanlı, Dilan Alma
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
B.2021 Tarihli Sektör Araştırması Ön Raporu
Kurul, 2017 yılında izin verilen Migros-Tesco Kipa devralma işlemi kapsamında yaptığı…
• İndirim marketleri, organize perakende kanalındaki en güçlü teşebbüsler haline gelmiştir.…
• İndirim marketlerinin öne çıkması pazarda satılan özel markalı ürün sayısını artırmış, bu durum da ulusal markalı ürünlerin bulabildiği …
• 2019 yılı itibariyle pazardaki ilk 4 teşebbüsün yoğunlaşma oranları %50’nin üzerindedir.…
• Pazarda yüksek seviyede giriş engelleri bulunmaktadır. Raporda, organize…
• Organize perakende sektöründeki teşebbüslerin alıcı gücü son on yılda, ciddi ölçüde artarak hem tedarik pazarındaki hem de perakende pazarındaki rekabeti olumsuz etkileyecek düzeye ulaşmıştır.
Ön raporda yer alan ve 2012 tarihli rapordaki tespitlerle örtüşen tespitler:…
• Türkiye HTM perakendeciliği sektöründe geleneksel perakende kanalı ağırlığını korumaktadır.
• Organize perakende kanalı Türkiye’de hala gelişiminin erken dönemlerindedir ve gelecekte ağırlığını daha da artıracağı öngörülmektedir. • Bölgesel/yerel zincirler de ulusal pazarda etkin birer rakip olmaya aday görünmektedir.…
Yukarıda yer verilen tespitler ışığında Rekabet Kurumu tarafından aşağıda politika…
• Haksız ticari uygulamalar için yeni mevzuat ihdas edilmeli ve bu uygulamaları denetlemek üzere yeni bir idari otorite kurulmalıdır.
• Rekabet Kanunu’nun 4. maddesindeki uyumlu eylem karinesi ve 6. maddesindeki birlikte hâkim durum kurumunun perakende sektörüne yönelik soruşturmalarda daha sık kullanılmalıdır. • Coğrafi pazarın daha dar belirlendiği daha sıkı bir yoğunlaşma denetimi uygulanmalıdır. Raporda…
• Perakende sektörüne özel muafiyet eşiği getirilmelidir. Rapordaki önerilerden biri, 2002/2 sayılı Tebliğ’de dikey sınırlamalar içim belirlenen %40’lık eşiğin alıcı gücüne yönelik olarak düşürülmesi veya yalnızca perakende sektörüne özel bir eşik belirlenmesidir.(118)…
• Alıcılar tarafından uygulanan tek alıcıya sağlama ve münhasırlık dikey sınırlamalar yeniden değerlendirilmeli ve bunlardan bazıları yasaklanmalıdır. Rapordaki…
• Perakendecilerin özel markalı ürünler ve ulusal markalı ürün tedarik birimleri ayrıştırılmalıdır. Raporda,…
• Küçük perakendeci birliklerine muafiyet tanınmalıdır. Raporda ayrıca küçük veya yerel perakendecilerin büyük zincir marketlerle daha etkin biçimde rekabet edebilmesinin sağlanması amacıyla bu teşebbüslerin kuracağı birliklere muafiyet tanınması önerilmiştir.(121)…
Genel çerçevede 2012 tarihli raporun aksine devam eden sektör araştırması kapsamında…