Sayfa 385KAYNAKÇA
Alma, D.: “Avrupa Birliği ve Türkiye Rekabet Hukukunda Alıcı Gücü ve Alıcı Gücüne Yönelik Rekabet Politikası Tasarımı”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hukuk Yüksek Lisans Programı, 2021 (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
Amore, R.: Three (or more) is a magic number: hub & spoke collusion as a way to reduce downstream competition, European Competition Journal, 12:1, 2016, 28-53, DOI: 10.1080/17441056.2016.1191226
Arı, M. H.: “Yeniden Satış Fiyatının Tespiti: Üç Dönemin Hikayesi ve Çıkarımlar”, Rekabet Hukukunda Dikey Anlaşmaların Son 10 Yılı kitabı içerisinde (ed. Kerem Cem Sanlı), On İki Levha Yayınları, 2019, s.179-222
Carstensen, P.C.: “Competition Policy and Control of Buyer Power”, Edward Edgar Publishing, 2017
Chen, Z.: ‘Defining buyer power’, Antitrust Bulletin, 53(2), 2008
Deliçay, M.: “Perakende E-ticaretin Yükselişi: Fırsatlar, Sorunlar ve Öneriler”, Türkiye Cumhuriyeti Strateji ve Bütçe Başkanlığı, 2021
Demir, K.: “Hub & Spoke Kartelinin Özellikleri – Uygulamanın Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesine Yönelik Tartışmalar ile İlgisi, Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2019/1, s.3-16 (https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/863715)
Dobson, P. W., Inderst, R.: ‘The waterbed effect: Where buying and selling power come together’, Wisconsin Law Review , 2008(2)
Erdoğan, T.: “Rekabet Hukuku Açısından Perakende Sektöründe Alım Gücü”, Rekabet Kurumu Uzmanlık Tezi, 2003, Ankara
Ezrachi A.: Ahuja K. Private Labels, Brands and Competition Law Enforcement, s.1 Oxford University Centre for Competition Law and Policy Working Papers. (https://www.law.ox.ac.uk/sites/files/oxlaw/cclp-l-9-privatelabelsandbrands.pdf)
Ezrachi, A.: ‘Unchallenged Market Power? The Tale of Supermarkets, Private labels and Competition Law’ 33(2), 2010, World Competition
Gürsel, V.: “Perakendecilerin Ölçeğindeki Büyümenin Sebepleri ve Ekonomik Sonuçları”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.14, Vol.14, 2009,
Sayfa 386
İnce, E.: “Alıcı Gücü: Perakende Sektörü Özelinde Kaynakları, Sonuçları, Ele Alınışı ve Politika Yansımaları”, 2012, Rekabet Kurumu Uzmanlık Tezleri
Köksal, E. ve Sesli E.: “Rekabet Kurulu’nun Uyumlu Eylem Kararları Sanayi İktisadı Öngörüleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği İçtihatlarıyla Ne Kadar Uyumlu?”, Uygulamalı Rekabet Hukuku Seminerleri 2020 kitabı içinde (Ed. Kerem Cem Sanlı, Dilan Alma), On İki Levha Yayınları, 2021, s. 84 -114.
Odudu, O.: “Indirect Information Exchange: The Constituent Elements of Hub and Spoke Collusion, European Competition Journal, vol. 7(2), 2011, s. 205-242
Sanlı, K.C.: “Dikey Sınırlamalar Alanında Geçmiş On Yıla Bakış ve Dikey Anlaşmalara İlişkin Kılavuz’un Getirdikleri”, Rekabet Hukukunda Dikey Anlaşmaların Son 10 Yılı kitabı içerisinde (ed. Kerem Cem Sanlı), On İki Levha Yayınları, 2019, s. 21-82
Sözler, Y.: “Fahiş Fiyat Artışlarına Karşı İdari Yaptırım Uygulanmasında Yetki Çatışması”, İstanbul Hukuk Mecmuasi, 2021 (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1735099)
Şahin, A.: “Rekabet Hukukunda Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi: ABD, AB ve Türkiye Uygulamaları”, Rekabet Kurumu Uzmanlık Tezleri, 2020, Ankara.
Raporlar ve Çevrimiçi Kaynaklar
Rekabet Kurumu, 2012 tarihli Hızlı Tüketim Malları Perakendeciği Sektör Araştırması Raporu (Anılış: “2012 tarihli Sektör Raporu”) https://www.rekabet.gov.tr/Dosya/sektor-raporlari/6-hizli-tuketim-mallari
Rekabet Kurumu, 2021 tarihli Hızlı Tüketim Malları Perakendeciği Sektör Araştırması Sektör Araştırması Ön Raporu (https://www.rekabet.gov.tr/Dosya/sektor-raporlari/htmperakendeciligisektorincelemesionraporu-20210705115428725-pdf)
Rekabet Kurumu 2021 tarihli E-pazaryerleri Sektör İncelemesi Ön Raporu (https://www.rekabet.gov.tr/Dosya/sektor-raporlari/e-pazaryeri-si-on-rapor-20210705115502897-pdf)
Sayfa 387
PwC, Dönüşürken Büyüyen Türkiye Perakende Sektörü Raporu, 2016 (https://www.pwc.com.tr/tr/publications/industrial/retail-consumer/pdf/donusurken-buyuyen-turkiye-perakende-sektoru-raporu.pdf)
KPMG, Sektörel Bakış-Perakende, (https://home.kpmg/tr/tr/home/gorusler/2020/01/sektorel-bakis-2020-perakende.html)
TÜBİSAD (2019), “E-ticaret Pazar Büyüklüğü Raporu”
https://www.tubisad.org.tr/tr/images/pdf/tubisad_e-ticaret_2019_pazar_buyuklugu_raporu.pdf
Financial Times, Inflation tracker: latest figures as countries grapple with rising prices (https://www.ft.com/content/088d3368-bb8b-4ff3-9df7-a7680d4d81b2)
OECD, “Monopsony and Buyer Power”, DAF/COMP(2008)38 http://www.oecd.org/dataoecd/38/63/44445750.pdf
Editörün Notu: Uygulamalı Rekabet Hukuku Seminerleri 2021 adlı eserde yer alan KISALTMALAR DİZİNİ, eserde mevcut tüm makalelerin sonuna editör tarafından sonradan eklenmiştir.