Danıştay 4. Dairesi ise aynı konu ile ilgili verdiği bir kararında, Danıştay 3. Dairesinin…
-
Git
: -
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi:
Ocak 2025
Son Güncelleme:
Ocak 2025
ISBN:
978-625-5994-93-6
eISBN:
978-625-5930-05-7
Sürüm:
1
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
iv.Belgenin Hiç Düzenlenmemiş Sayılması
Yukarıda da belirtildiği üzere düzenlenmiş olan belgelerin Vergi Usul Kanunu’nun…
İlk olarak tartışılması gereken nokta belgelerin “noter tasdiki” olmadan düzenlenmiş…
Faturaların noter tasdiki ile kullanılması zorunluluğu 18602 sayılı Resmî Gazete’de…
Bu durum ise Anayasa’da yer alan suçların ve cezaların kanuniliği ilkesine açıkça…
Danıştayın da isabetle belirttiği üzere(697) Yürütme organı içinde idari bir birim olan Hazine ve Maliye Bakanlığına Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 257. maddesi ile kanunun tayin ettiği suç unsurlarını değiştirme yetkisi verildiğini söylemek mümkün değildir. Kanunla düzenlenmiş alanda idareye tanınacak düzenleme yetkisinin konusu ancak bu Kanun’un uygulanmasını sağlamak üzere gerekli teknik konulara ve teferruata ilişkin olabilir. Ayrıca yürütme organına verilecek teferruatı düzenleme yetkisinin mutlak surette kanunda konusu sayılmış hususlara ilişkin olması gerekir. Noterden tasdik ettirilmemiş veya anlaşmalı matbaada bastırılmamış fatura kullanılması halinde, bu belgelerin hiç düzenlenmemiş sayılacağı yolundaki idari tasarrufa dayanılarak dava konusu cezanın Anayasa’nın 38. maddesiyle öngörülen “suçun kanunla belirlenmesi” ve “idari kararla suç ihdası mümkün bulunmadığı” yolunda Anayasa kuralına aykırı bulunduğu açıktır. Kanunun tayin ettiği suç unsurlarının Hazine ve Maliye Bakanlığınca değiştirilmesi mümkün olamayacağından, anılan tebliğe dayanılarak özel usulsüzlük cezası kesilmesi de açıkça hukuka aykırıdır.(698)…
VUK md. 353/1 gereğince belgelerin yok sayılmasını gerektiren durumlar VUK md. 227,…
Örneğin faturada olması gereken hususlar VUK md. 230’da düzenlenmiştir. Buna göre;…
Ancak bu, ilgili hükümde yer alan unsurlarda bir eksikliğin olması durumunda faturanın…
Danıştay da her durumda bu eksikliklere sahip olan faturaların düzenlenmemiş sayılarak…
VUK md. 231 ise fatura düzenine ilişkin hükümler getirmektedir. İlgili hükme göre;…
Görüldüğü üzere şekli bazı hususların yanı sıra, faturanın malın teslimi veya hizmetin…
Bu noktada 7 günlük sürenin başlangıcının ne zaman olduğuna yönelik ihtilaflar ortaya…
Vergi hukuku açısından tartışılması gereken bir diğer husus da 7 gün içinde düzenlenmediği…
VUK md. 231/5 benzeri bir düzenleme (faturanın 7 gün içinde düzenlenmemiş olması…
Benzer şekilde VUK md. 234’te ise gider pusulasında yer alması gereken hususlar sayılmıştır.
Belirtmek gerekir ki kanunilik ilkesi gereği kanunda yer almayan bir unsurun fatura…
Ne bis in idem ilkesinin, uygulamadaki gibi yok sayıldığı durumlarda, faturanın düzenlenmemiş sayılabileceği son bir hal de sahte veya muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belgenin düzenlenmiş/kullanılmış olduğu durumlardır. Muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belgenin düzenlenmiş olduğu durumlarda, yapılan asıl işleme ait olan fatura hiç düzenlenmemiş oldu-
Örneğin belgesiz satılan bir malın belgelendirilmesi amacıyla sahte belge kullanılmış…
Mükelleflerin giderleri arttırmak veya hasılatı düşürmek amacıyla da sahte belge…
Bu bağlamda değerlendirildiğinde sahte ve muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belge…
Son olarak tartışılması gereken bir diğer husus da yanlış belge kullanılması halidir.…
