Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Sayfa 752.4.2.4. Doğru ve Dürüst Olmak
Tıpkı tüm hukuki işler gibi reklamların da doğru ve dürüst olması gerekmektedir.…
Yönetmelik yanıltmayı 7. maddenin 5. fıkrasında epey detaylı şekilde açıklamış ve…
Reklamlar, aşağıda sayılan haller başta olmak üzere, hiçbir konuda tüketiciyi doğrudan…
a) Malın; yapısı, bileşimi, tedariki, faydası, riski, aksesuarları, üretim yöntemi…
b) Hizmetin nitelikleri,…
c) Mal veya hizmet sunan kişi ya da kuruluşun ticaret unvanı, işletme adı, statüsü…
ç) Mal veya hizmetin değeri ve ödenecek gerçek toplam fiyatı,…
d) Kiralama yoluyla satış, kiralama, taksitle satış ve kredili satış gibi diğer ödeme…
e) Teslim, değiştirme, geri alma, garanti, satış sonrası hizmetleri, yedek parça…
f) Fikri ve sınai mülkiyet hakları,…
g) Resmi tanınma ya da onay, madalyalar, ödüller, diplomalar ve benzeri belgeler…
ğ) Sosyal amaçlı yardımlar,…
h) Tüketicilerin yasal hakları veya karşılaşabileceği riskler.…
Yönetmeliğin 13. maddesinin ilk fıkrasında reklamlarda fiyat bulunması halinde fiyatın…
Son olarak yönetmeliğin 17. maddesinde çevreye ilişkin beyan içeren reklamlarda da…
Ayrıca Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari…
2.4.2.3. Açık ve Anlaşılır Olmak
2.4.2.5. Kötülememek