KMZMSS Genel Şartları’nda değer kaybı zararlarının hesaplanması bakımından 01.06.2015…
Bunun yanında Genel Şartlar’da farklı tarihlerde değer kaybı hesaplamaları için farklı…
KMZMSS Genel Şartları’nda 2015, 2020 ve 2021 yılında yapılan değişikliklerle farklı…
2020 yılında(251) yürürlüğe giren hesaplama formülünde ise araç rayiç değeri esas alınarak belirlenen katsayı ile hasar tutarının araç rayicine oranına göre belirlenen hasar boyutu ve aracın yapmış olduğu kilometreye göre belirlenecek kullanılmışlık katsayısı dikkate alınarak değer kaybı zararı hesaplanması öngörülmüştür. Ancak bu hesaplama formülünün de sayılan parametreler için öngörülen katsayıların gerçek durumu gösterecek şekilde belirlenmediği, bu sebeple her motorlu araç için tazminat tutarının eşit şekilde belirlenemediği ve hesaplamanın birçok olay bakımından gerçek zarara aykırı şekilde sapmalara sebep olduğu eleştirileri yapılmıştır(252)…
Son olarak 2021 yılında(253) yürürlüğe giren hesaplama formülünde ise KTK m. 90’ın iptal edilmeden önceki haline uygun olarak aracın rayiç değeri ve kullanılmışlık düzeyi ve ayrıca araç türü göz önüne alınarak hasarlı parçalar ve yapılan işlem esaslı olarak, aracın kazadan önce başka hasara uğrayıp uğramadığı da gözetilerek belirlenen katsayılar üzerinden hesaplama yapılmaktadır. 2021 yılında yürürlüğe giren hesaplama formülüne ilişkin olarak uygulamada önemli bir eleştiri veya hukuka
