Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
3.1.3. İthalatçı ve Üreticinin Ayıplı Hizmet ve Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumluluğu
3.1.3.1. Ayıplı Hizmet Sorumluluğu
TKHK Md. 15 hükmü ile tüketicinin ayıplı hizmet sebebiyle sahip olduğu seçimlik hakları…
Ayıplı Hizmetler…
Tüketicinin seçimlik haklarıSayfa 219…
MADDE 15- (1) Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.…
(2) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. …
(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhâl tüketiciye iade edilir. …
(4) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin seçildiği hâllerde, hizmetin niteliği ve tüketicinin bu hizmetten yararlanma amacı dikkate alındığında, makul sayılabilecek bir süre içinde ve tüketici için ciddi sorunlar doğurmayacak şekilde bu talep sağlayıcı tarafından yerine getirilir. Her hâlükârda bu süre talebin sağlayıcıya yöneltilmesinden itibaren otuz iş gününü geçemez. Aksi takdirde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.…
Md. 15 kapsamında her ne kadar sağlayıcı tarafından işlemlerin gerçekleştirileceği…
Md. 15 hükmünden tespit edilebileceği üzere ayıplı hizmet açıklamalarında herhangi…
Müteselsil sorumluluğa ilişkin Yargıtay bir Kararı’nda…
3.1.2. Avrupa’da Ayıplı İfa Sebebiyle Üretici ve İthalatçının Sorumluluğu Örnekleri
3.1.3.2. Satış Sonrası Hizmetler Sorumluluğu