Fonksiyonel kuvvetler ayrılığına göre devlet iktidarının üçe ayrılması ve her organın…
Buna ilaveten Montesquieu’nun ortaya attığı kuvvetlerin şahsi bakımdan ayrılması…
“Her organın kendi iktidar alanında tam bağımsız ve egemen olacağı bir devlet düzeni düşünülemez. Bu durumda devlet, karşıt yönlerden eşit kuvvetlerle çekilen bir cisim gibi hareketsiz kalır, yani iş göremez olur.”(113)…
Belirtmek gerekir ki kuvvetlerin sınırlarının belirlenmesi yetmemektedir. Bu yetkilerin…
Monarşi ve aristokrasinin kaçınılması gereken kötülükler olarak görülmesi, şahsi…
Sınırlı iktidar anlayışının yerleşmesine olan katkısının ölçülemeyeceği kuvvetler…
Teziç, bir rejimin liberalliğinin yasama yürütme ayrılığından çok, iktidar muhalefet…
“Özellikle anayasal monarşi zamanında yaşanan yasama ve yürütme arasındaki tansiyonun temeli artık değişmiştir. Parlamenter bir demokraside çoğunluk partisi genellikle yasamaya da hâkimdir. Günümüzde artık yasamadaki fraksiyonlar ile yürütme arasındaki gerilim, iktidar ve muhalefet partileri üzerinden işlemektedir. Bu sebeple parlamenter sistemlerdeki meclis çoğunluğu yürütmeyi denetlememektedir. Bu görev artık muhalefete aittir... Muhalefetin yersiz bir şekilde zayıflatılması…
