Ticari reklamların yönetmelikle sınırlandırılması başlığı altında, reklamlara ilişkin…
Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği incelendiğinde yönetmeliğin…
Yönetmelik tanımlar başlığı ile devam etmekte akabinde “Genel Esaslar”ı düzenlemektedir.…
Ancak, karşılaştırmalı reklamlarla ilgili olarak, yönetmeliğin dayanağı konumundaki…
Bu açıklamalar doğrultusunda, yönetmeliğin karşılaştırmalı reklamların doğasını sınırlandıracak…
Yönetmeliğin takip eden maddelerinde ispat külfeti, kötüleme, itibardan haksız yararlanma…
Yönetmeliğin devam eden maddelerinde “çekiliş, promosyon ve hediye içerikli reklamlar”a…
Yönetmelikte “tanıklı reklamlar”, “çevreye ilişkin beyan içeren reklamlar”, “çocuklara…
Yönetmeliğin devam eden maddelerinde ayrıca, finansal hizmetlere ilişkin reklamlara;…
Ancak yönetmeliğin bu bölümünde de kanaatimizce, reklamlara ilişkin kanunlarla getirilen…
Belirtmekte yarar vardır ki, yönetmelikte yer alan hükümlerin tamamı hukuki sistematik…
Öncelikle yönetmelikte yer alan düzenlemelerin yönetmelikle düzenlenmesinden bağımsız…
…tüketiciye yönelik olmayan ticari uygulamaların ya da tüketicinin taraf olmadığı ticari işlemlerin 6502 sayılı Kanun kapsamında değerlen
Yukarıda izah edilen durumlar dışında, sosyal medya platformlarında yer alan tüketiciye…
Misalen, kimi zaman Twitter üzerinde yapılan bir “yeniden paylaşım” (retweet) ile…
“Retweet” işlemine benzer şekilde “beğenme” davranışı ile de birtakım paylaşımların…
Özetle, yönetmelikle yer alan birtakım sınırlandırmalar, kanunla düzenlenmesi gerekirken…
Ayrıca yönetmeliğe sistematik açıdan getirilen başkaca eleştiriler de bulunmaktadır.…
