İlk olarak, çoğu çevrimiçi reklamcılık faaliyetleri hem kapsam ve içerik olarak hem…
Günümüze kadar çevrimiçi reklamcılık endüstrisi hızlı bir şekilde evrim geçirmeye…
90’larda ortaya çıkan bazı öncül reklam sunma teknolojileri günümüzdeki çevrimiçi…
Bütün bu değişim ve evrimler gerçekleşirken, reklam sunma yazılımlarını geliştiren…
Çevrimiçi reklamcılık dünyası daha bunun gibi birçok farklı teknoloji ve model geliştirmeye…
Ponemon Institute(8) adlı Pazar araştırma şirketinin pazarlama ve reklamcılık piyasası ile ilgili yaptığı çalışmada performans açısından reklam şirketleri tarafından en çok kullanılan reklam verme yöntemleri arasında bir sıralama yapılmıştır. Bu yapılan araştırmada reklam şirketlerinin yüz-
Genel olarak dijital reklamcılık dünyasına bakıldığında bu pazarın rakamsal olarak…
Dijital reklamcılığı geleneksel reklamcılık modelinden ayıran en önemli iki unsur…
Ölçülebilirlik açısından bakıldığında geleneksel reklamcılığın etkililiğini ölçebilmek…
Öte yandan, çevrimiçi reklamcılık dünyasında bütün reklam faaliyetleri ölçülebilirdir
Ölçülebilirliğin yanı sıra, reklam yayıncıları belirli izleyici alt kümesi belirleyerek…
Dijital reklamcılık pazarına genel olarak baktığımızda 4 çeşit reklamcılık yöntemi…
Bunlar;…
1. Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık (ÇDR) …
a. Birinci taraf davranışsal reklamcılık (First party behavioral advertising)(14);…
b. Üçüncü taraf davranışsal reklamcılık (Third party behavioral advertising)(15);…
c. İnternet servis sağlayıcı tabanlı davranışsal reklamcılık (ISP based behavioral advertising)(16);…
2. Demografik reklamcılık (Demographic Advertising); Demografik veriler…
3. İçeriksel Reklamcılık (Contextual Advertising); Durum ve içerik…
4. Hedef kitle bağımsız reklamcılık (Non Targeting Advertising); Hedef…
II. Yenilikçi Bir Dijital Reklamcılık Yöntemi; Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık (ÇDR)
Çevrimiçi davranışsal reklamcılık artık günümüzde giderek yaygın bir şekilde kullanılmaya…
Birinci taraf davranışsal reklamcılık (First party behavioral advertising); Birinci…
Üçüncü taraf davranışsal reklamcılık (Third party behavioral advertising); Üçüncü…
İnternet servis sağlayıcı tabanlı davranışsal reklamcılık (ISP based behavioral advertising); İnternet…
“Yukarıda belirtilen bu tekniklerin yanı sıra internet ortamında başka platformlarda…
Yukarıda da görülebileceği gibi internet üzerinden ücretsiz e-posta hosting hizmetleri…
E-posta şirketlerinin yürütmekte olduğu çevrimiçi davranışsal reklamcılık faaliyetleri…
Bunların en bilinen örneklerinden birisi ise Gmail hizmetidir. Gmail sayfasında e-posta…
Bunlardan bir diğeri ise sosyal medya üzerinden yine kullanıcıların profillerinde…
Çevrimiçi davranışsal reklamcılık, “ÇDR” müşterilerin çevrimiçi faaliyetlerini takip…
Davranışsal reklamcılığın nasıl çalıştığını daha iyi anlatabilmek için şu örnek verilebilir;…
Bu örnekte de görülebileceği gibi, kullanıcının araştırmasını gerçekleştirdiği seyahat…
Daha karmaşık bir örnekte ise, kullanıcının seyahat sitesi üzerindeki faaliyetleri…
Aşağıdaki şemada kullanıcıların çevrimiçi dünyadaki faaliyet bilgilerinin kimlerle…
A. Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık (ÇDR) Dünyasının Aktörleri ve Fonksiyonları
Çevrimiçi davranışsal reklamcılık sektöründe birçok oyuncu(25)…
1) Reklam Veren: Reklam için bütçe ayırmış ve kendi adını daha fazla duyurmak isteyen…
2) Yayıncılar: İçerik sahibi olan şirketler ve bu içeriği satıp para kazanmak isteyen…
3) Reklam ağları: Reklam ağı altyapısına sahip ve bu ağ üzerinden para kazanmak isteyen…
4) Kullanıcı.…
1. Reklam Veren (Advertisers)
Reklamcılar olmadan çevrimiçi reklam dünyası düşünmek imkansızdır. Dünya’daki bütün…
Reklamın kendisini yayınlamanın yanı sıra, reklamcının bir diğer görevi ise reklam…
2. Yayıncılar (Publishers)
Yayıncıların geleneksel medyadaki TV yayıncılarından veya gazete ve dergi yayıncılarından…
Yayıncılar, paralarını en çok ellerinde var olan reklam envanterini en iyi ve verimli…
3. Reklam Ağları (Ad Networks)
Reklam ağlarının asıl amacı reklamcılar ile yayıncıları buluşturmak ve aynı sorun…
Genellikle, bir reklam ağının hem yayıncılar hem de reklamcılar ile geniş kapsamlı…
Bir reklam ağının görevi bütün sürecin sorunsuz gitmesini sağlamaktır. Reklam ağları,…
Bu üç ana oyuncunun yanı sıra reklam ajansları da bu ekosistemin içerisinde yer almaktadır
Yukarıda belirtilen bu dört grubun dışında davranışsal reklamcılık pazarında oyuncu…
