Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
I.TANIMI
1 Çevrimiçi pazaryerleri sayesinde bir yandan mal ve hizmetler düşük maliyetle, bununla birlikte hızlı bir şekilde piyasaya sunulabilir hale gelmiş, küçük girişimcilere de piyasada yer alabilme fırsatı yaratılmıştır. Diğer yandan bu pazaryerleri sayesinde çoğunluğunu tüketicilerin oluşturduğu alıcılar internet üzerinden benzer mal veya hizmetlerin özelliklerini ve fiyatlarını aynı çevrimiçi pazaryeri üzerinde kıyaslama imkanı bulmuş ve daha kolay ve ekonomik bir şekilde alışveriş yapabilir hale gelmiştir.…
2 Mal alım satımı, beslenme, ulaşım, eğitim hizmetleri gibi birçok farklı…
3 Çevrimiçi pazaryerlerini tanımlamadan önce, genel anlamda çevrimiçi ortamda faaliyet gösteren bir platformdan ne anlaşılması gerektiği
4 Çevrimiçi pazaryerleri ise alıcı-satıcı gibi farklı kullanıcı gruplarını bir araya getiren ve bunlar arasındaki işlemleri kolaylaştıran, satıcıların mallarını listelemesine ve alıcıların bu malları satın almasına imkan tanıyan çok yönlü platformlar olarak ifade edilebilir.…
5 Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelik’te (“E-Ticaret Yönetmeliği”)
6 Yürürlüğü dururulan Yönetmelik’ten bağımsız olarak, çevrimiçi pazaryeri işletmecisine ilişkin yukarıdaki tanımlar dikkate alındığında, iki boyutlu olarak kabul edilen alıcı-satıcı ilişkisinin çevrimiçi pazaryerinin katılımıyla birlikte üç boyutlu bir sözleşme ilişkisine evrilmekte olduğu ve bunun da ikinci ve üçüncü bölümlerde irdeleyeceğimiz bir takım hukuki komplikasyonları beraberinde getirdiği gözlemlenebilir.…
BİRİNCİ BÖLÜM - ÇEVRİMİÇİ PAZARYERLERİ
II.SINIFLANDIRILMASI