Cornioley çalışmasında obligatio naturalis ile Roma hukukunun fides’ini ilişkilendirmektedir.(79)…
-
Git
: -
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
III.CORNIOLEY’İN TEORİSİ
Genel olarak doktrin; Perozzi-Gradenwitz ve Siber’in teorileri arasında bölünmüşken…
Cornioley’in Gai. 3.119a ile ilgili düşünceleri gerek Perozzi ve gerekse de Siber’inkilerden…
Cornioley ardından obligatio naturalis’e ilişkin ikinci önemli metin olan D.46.1.16.3-4’ü incelemeye geçiyor. Cornioley, Gradenwitz’in de incelediği “eorum nomine”…
Cornioley için “naturalis” terimi de sadece belirli durumlarda ve bir anti-teze karşıt olarak hukuki açıdan bir anlam ifade etmektedir. Buna karşın Gaius’un…
Cornioley’e göre obligatio naturalis, basit bir şekilde sadece ius gentium’dan…
Fides, obligatio naturalis’in varlığı için gerekli bir unsurdur zira ancak fides’in…
Cornioley obligatio naturalis’in Roma hukukundaki gelişimi üzerine ise şöyle düşünmektedir: Önceleri ius gentium’a…
Cornioley’e göre obligatio naturalis’in anlamı henüz klasik dönemin sonlarından başlayarak dava hakkı vermeyen ve fer’i sonuçlara sahip borç ilişkisi anlamında kullanılmaya başlansa da bu yeni anlamın hiçbir zaman stipulatio’dan…
Klasik dönem sonrası sosyal ve toplumsal ödev mahiyetindeki birtakım ilişkilerin…
Cornioley’in teorisinde üzerinde durulması gereken ilgi çekici noktalar var. Cornioley’e…
Cornioley, Siber’in yolundan giderek obligatio naturalis’i ius gentium…
Cornioley’in üzerinde çalışmış olduğu metinlerde vardığı sonuçlar da tartışmaya açıktır.…
Cornioley’in Gai. 3.119a’ya ilişkin yorumları ise doktrindeki genel eğilime uygu…
İlginç olan, Cornioley’in teorisinin en yenilik getiren tarafının aynı zamanda en…
