(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.…
-
Git
: -
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Ayıplı Mal ve Hizmetler
BİRİNCİ BÖLÜM
Ayıplı Mallar
Ayıplı Mal (TKHK m.8)
(1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.…
Fıkra 1 ve 2- Ayıplı mal kavramı ve bu kavramın sigortacılık etkinliği bakımından önem taşıyıp taşımadığı…
Sigorta bir (finansal) hizmet sayıldığından, “mal satışı” hakkındaki kuralların sigorta…
Motorlu araçlarla ilgili sigortalarda, bazı sigorta şirketleri, hasarlanan aracın…
Sigortacının sigorta ettirenle satış sözleşmesi ilişkisi içinde olmaması dolayısıyla,…
İKİNCİ BÖLÜM
Ayıplı Hizmetler
Ayıplı hizmet (TKHK m.13)
(1) Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir.…
(2) Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır.…
Sigortacılık alanında hizmetin ayıplı olduğu hallerin aldatıcı, yanıltıcı reklam…
Kanımızca sigortacı esas olarak ayıplı hizmet sunmuş olması dolayısıyla değil, sözleşme…
Ayıplı hizmetten sorumluluk (TKHK m.14)
(1) Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür. …
(2) Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu veya hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz. …
TKHK m.14(1) “hizmetin sözleşmeye uygun olarak ifa edilmesi gerektiğini hükme bağlarken…
- Reklam yoluyla yapılan açıklamadan haberinin olmaması ve olmasının da beklenme…
- Açıklamanın içeriğinin sigorta sözleşmesi tarihinde “düzeltilmiş” olması (bu bağlamda…
- Sigorta ettiren tüketicinin sigorta sözleşmesini kurma yolundaki kararı ile reklam…
oluşturur.…
TKHK “ayıplı hizmet” halinde doğacak sonuçları da hükme bağlamaktadır. Ancak sigorta…
TKHK m.15 ayıplı hizmet halinde tüketicinin sahip olacağı hakları…
– bedelden indirim…
– dönme (cayma)…
– yukarıdakilerle birlikte tazminat…
olarak saymıştır. Bunların nasıl uygulanabileceği şu an için belirsizliğini korumaktadır.…
Zamanaşımı (TKHK m.16)
(1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı hizmetten sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, hizmetin ifası tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. …
(2) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.…
Bir an için sigortacının ayıplı hizmet dolayısıyla sorumlu olacağı varsayıldığında,…
TKHK m.16, ayıplı hizmet halinde söz konusu olacak zamanaşımı süresini özel olarak…
Sigortacının reklamlarında kamuya duyurulmuş olandan daha dar kapsamlı bir sigorta…
Bu arada, sigorta ettirene satılan ürünün (dar) kapsamı gereği gibi bilgilendirme…
Ayıplı hizmete ilişkin hükümler arasında yer alan TKHK m.16(2), ayıbın ağır kusur…
