Temel insan hakları hukuku ve anayasa hukuku ilkelerinin ceza hukukuna doğrudan etkisi…
Yukarıda bahsi geçen Anayasa Mahkemesi ve Yargıtay kararları incelendiğinde salt…
Yargıtay Ceza Genel Kurulu, 2017 tarihinde verdiği bir kararında(504)…
“’suçüstü’ hali ile karşılaştıkları ve buna bağlı olarak da suç işlerken rastlanan sanığı, CMK’nun 90. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendi ile aynı maddenin 4. fıkrası ve PVSK’nun 13. maddesinin 1. fıkrasının (A) bendi ile Ek 6. maddesi gereğince yakaladıkları, ardından bu maddelerin verdiği yetkiye dayanarak, kaçmasını veya kendisine ya da başkalarına zarar vermesini engellemek ve yine işlenmiş olan suçun delilinin tespit edilmesi ve karartılmasını önlemek amacıyla derhal gerekli tedbirleri alarak, bu kapsamda uyuşturucu maddeleri muhafaza altına aldıktan sonra uyguladıkları tedbirler ile somut olay hakkında Cumhuriyet savcısına bilgi vererek, aldıkları emirler doğrultusunda soruşturma işlemlerine başladıkları, yine PVSK’nun Ek 6. maddesini açıklayıcı nitelikte olan Adli ve Önleme Aramaları Yönetmeliğinin 8. maddesinin (f) bendindeki düzenlemeye göre de; suçüstü halinde ayrıca bir arama emri ya da karar alınmasına gerek bulunmadığı, dolayısıyla suçun delili ve konusunu oluşturan uyuşturucu maddelerin ele geçirilip muhafaza altına alınmasının hukuka uygun olduğu ve hukuka aykırı bir delilden söz edilemeyeceği”…
sonucuna varmıştır. Çalışmamız boyunca eleştirel bir yaklaşımla ele almaya çalıştığımız…
Olaya dönecek olursak, şüpheli yakalanmış, fiilen denetim altına alınmıştır. Suçüstü…
Yıldan yıla tablonun ağırlaştığı, ceza muhakemesi usulünden kaynaklanan güvencelerin…
“Havalimanı otoparkından sorumlu özel güvenlik görevlileri ... ve ... tarafından yapılan denetim sırasında, sanığın kullanımında
sonucuna ulaşmıştır. Buna göre “özel güvenlik görevlileri”nce “aracın bagajında bulunan çantanın muhafaza altına alınması” için…
Başa dönecek olursak Anayasa Mahkemesi ve Yargıtay Ceza Genel Kurulu’nun 2014 ve…
İçinden geçmekte olduğumuz süreçte, çalışmamızda merkeze aldığımız konu ve kavramların…
OHAL Sonrası Dönemde Jandarma ve Bekçi…
Genel olarak genel kolluktan polis belediye sınırları, Jandarma ise belediye sınırları…
2803 sayılı Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanunu’nun 4. Maddesi “Jandarma Genel Komutanlığı, Türk Silahlı Kuvvetlerinin bir parçası olup, Silahlı Kuvvetlerle ilgili görevleri, eğitim ve öğrenim bakımından Genelkurmay Başkanlığına, emniyet ve asayiş işleriyle diğer görev ve hizmetlerin ifası yönünden İçişleri Bakanlığına bağlıdır. Ancak Jandarma Genel Komutam, Bakana karşı sorumludur.”…
Jandarma’ya askeri görev verilmesi, 2803 sayılı Kanunun 7. ve 8. madde ile belirlenen…
Bu noktaya kadar aktardığımız düzenlemeler, Jandarma kuvveti ile ilgili olarak yakın…
OHAL dönemi sonrasında ise yeni bir uygulama görülmeye başlanmıştır. İstanbul’da…
Jandarmanın polis ile bir teşkilat altında birleşmesinin Bakanlık düzeyinde nasıl…
Uzun zamandır, kadro ihdası ve yeni alım yapılmadığı için sokak bazımda bekçi varlığı…
Bekçilik, esasen mer’i 1966 tarihli 772 sayılı Çarşı ve Mahalle Bekçileri Kanunu…
Önleyici Yakalamada İsrail Modeli…
Kişi özgürlüğünün idari kararla, somut bir suç atfı olmaksızın ortadan kaldırılması…
İsrail askeri mevzuatının bir parçası olan 1591 sayılı İdari Tutulmaya İlişkin Emir
5739 sayılı Acil Durum Yetkileri (Alıkoyma) Kanunu(522) Gazze ve Batı Şeria dışında İsrail’in elinde tuttuğu sahalarda esas olarak İngiliz Manda İdaresi döneminde kabul edilmiş, işgal altındaki bölgelerde Filistinlilere nadiren uygulanan bir düzenlemedir(523).…
Yasadışı Savaşçıları Hapsetme Kanunu(525) 5739 sayılı Acil Durum Yetkileri (Alıkoyma) Kanunu’ndan farklı olarak İsrail devletinin topyekûn savaş ilan ettiği yapıların içerisinde yer alan, İsrail’e karşı doğrudan ve dolaylı düşmanca eylemler içerisinde olduğu İsrail tarafından kabul edilen “yabancı kişilerin (siviller dâhil)” devlet güvenliği gerekçesiyle alı-
Özetlemeye çalıştığımız düzenlemelerden de anlaşılacağı üzere, İsrail, Filistin’de…
İsrail, 2018 yılında 920, 2019 yılında 1.022 idari tutma emri yayınlamıştır, 2019…