- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Referans kopyala
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
No.: 2006/11106
Kurum: Bakanlar Kurulu
Kabul Tarihi: 16.10.2006
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 01.01.2007
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarının, 2007 yılına ait Genel Yatırım ve Finansman Programının, ekli Karar’da belirtildiği şekilde tespiti; Devlet Bakanlığı’nın 16/10/2006 tarihli ve 54398 sayılı yazısı üzerine, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 29 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 16/10/2006 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Bu Karar kapsamındaki kuruluşlar, 2007 yılı faaliyetlerini, Hükümetin uyguladığı ekonomik program hedefleri doğrultusunda ve Genel Yatırım ve Finansman Programı çerçevesinde aşağıda belirtilen ilkelere uygun olarak yürüteceklerdir.
Mal ve hizmet üretim faaliyetleri
2007 yılı Genel Yatırım ve Finansman Programı’nın belirlenen hedeflerle tutarlı bir biçimde uygulanabilmesi için bu Karar kapsamındaki kuruluşlar;
Üretim faaliyetlerinde verimliliğin artırılması; üretimde maliyet düşürücü tasarruf önlemlerine uyulması; üretim dışında kalan personel giderlerinin en aza indirilmesi; atıl personelin ihtiyaç duyulan diğer üretim birimlerine kaydırılması; stok yönetiminde gereken özenin gösterilmesi; tarımsal kamu iktisadi teşebbüsleri tarafından gerçekleştirilen ürün alımlarında, alım fiyatlarının, teşebbüslerin finansman durumu ve ilgili ürünlerde dünya fiyatları dikkate alınarak, fiyat artış oranının hedeflenen on iki aylık ÜFE değişim oranını aşmayacak şekilde tespit edilmesi ve alım miktarlarının programlanan miktar seviyesinde tutulması,
hususlarında gerekli her türlü önlemi almakla yükümlüdürler.
Fiyatların belirlenmesi
Bu Karar kapsamındaki kuruluşlar, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 35 inci maddesinin (2) numaralı fıkrası ve yürürlükteki diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, maliyet azaltıcı önlemleri göz önüne alarak, uygulanan ekonomik programda yer alan ilke ve politikalara paralel olacak şekilde, ürettikleri mal ve hizmetlerin fiyat ve tarifelerini saptamakta serbesttirler.
Kuruluşlar fiyat ve tarifelerini saptarken, maliyet unsurlarındaki gelişmelerle Genel Yatırım ve Finansman Programı kapsamındaki kar-zarar, faiz dışı fazla ve diğer hedefleri göz önünde bulundurmak zorundadır.
Kuruluşlar fiyat ve tarifelerini belirlerken ve/veya fiyat/tarife ayarlamalarını yaparken, ilgili düzenleyici ve denetleyici üst Kurulun uygulamaları ile gerekli koordinasyonu sağlamakla yükümlüdür. Kuruluşlarca düzenleyici ve denetleyici üst kurullara yapılacak tarife ayarlama başvurularının bir örneği bilgi için Hazine Müsteşarlığına, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına ve ilgisine göre Özelleştirme İdaresi Başkanlığına eş zamanlı olarak gönderilecektir.
Bu Karar kapsamındaki tüm kuruluşlar, ürettikleri mal ve hizmet fiyatlarında yapılan değişiklikleri ve bu değişiklikler sonucu oluşacak ek hasılatları, değişikliğin yapıldığı günü izleyen 7 gün içinde Hazine Müsteşarlığına ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirirler.
İstihdama ilişkin hükümler
Bu Karar kapsamında bulunan kuruluşlar, mal ve hizmet üretiminde verimliliği artıracak şekilde, etkin ve rasyonel bir istihdam politikası izlenmesi için gerekli her türlü önlemi almakla yükümlüdürler.
a) Açıktan ve naklen atama
Özelleştirme programında olup maaş ve ücret ödemelerinin karşılanması amacıyla Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca sermaye transferi yapılan veya kredi verilen veya özelleştirme sürecinde son aşamalara gelinmiş veya tasfiye sürecinde olan veya mal ve hizmet üretim faaliyeti olmayan kuruluşlarda, bu Karar kapsamında 2007 yılında yeni personel istihdamı yapılmayacaktır.
Kuruluş içi eleman nakli suretiyle personel ihtiyacının karşılanmasının mümkün olmadığı zorunlu hallerde, 2006 yılında ayrılan eleman sayısının (askerlik hariç) en fazla yüzde on (%10)’u kadar nitelikli personelin açıktan ve naklen atanması konusunda kuruluş yönetim kurulu yetkilidir. Bu kapsamda istihdam edilecek personelde kuruluşun faaliyet konusu mal ve hizmetlerin üretildiği birimlerde doğrudan çalışması veya teknik nitelikleri haiz olması şartları aranır.
Özelleştirme uygulamaları nedeniyle Devlet Personel Başkanlığına bildirilen nakle tabi personelden istihdam edileceklerin kuruluşun mevcut personel sayısının yüzde iki (%2)’sine kadar olan kısmı yukarıda belirlenen yüzde on (%10)’luk limit kapsamında değerlendirilmez. Bu kapsamda istihdam edileceklerde de bu fıkranın ikinci paragrafında nitelikli personele ilişkin olarak sayılan şartlar aranır.
Uluslararası standartlar çerçevesinde istihdamına gerek görülen özel niteliklere sahip personel ile yeni üretim tesisi ve hizmet birimlerinin faaliyete geçmesi halinde bu tesisler için gerekli personele ilişkin talepler, Hazine Müsteşarlığınca ayrıca değerlendirilir. Bu talepler Hazine Müsteşarlığının uygun görüşüne dayanarak, Devlet Personel Başkanlığınca unvan değişikliği yapılmaksızın sonuçlandırılır.