Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

Ekli “Ziraat Katılım Bankası A.Ş. Tarafından Tarımsal Üretime Dair Düşük Kâr Payı Oranlı Yatırım ve İşletme Finansmanı Kullandırılmasına İlişkin Karar”ın yürürlüğe konulmasına, 5570 sayılı Kanunun 1 inci maddesi gereğince karar verilmiştir.

Ziraat Katılım Bankası A.Ş. Tarafından Tarımsal Üretime Dair Düşük Kâr Payı Oranlı Yatırım ve İşletme Finansmanı Kullandırılmasına İlişkin Karar

Amaç, kapsam ve uygulamaya ilişkin esaslar

MADDE 1

(1) Üreticilerin tarımsal üretime yönelik finansman ihtiyaçlarının uygun koşullarda karşılanması amacıyla Ziraat Katılım Bankası A.Ş.'nin (Katılım Bankası) finansman kullandırımına ilişkin usul, esas ve kriterlerine uygun olmak koşuluyla, bu Kararda belirtilen usul, esas, limit ve oranlar dikkate alınarak;

a) Gerçek ve tüzel kişi üreticilere,

b) Sözleşmeli üretim yaptıran gerçek ve tüzel kişilere,

c) 24/4/1969 tarihli ve 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu kapsamında olup Tarım ve Orman Bakanlığının görev alanı içerisinde yer alan tarımsal amaçlı kooperatiflere,

ç) Tarımsal amaçlı üretici birliklerine,

d) Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğüne (TİGEM),

e) Yalnızca lisanslı depo yatırımlarına münhasır olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları ile bunların iktisadi işletmelerine,

f) Yalnızca ruhsatlı kuyulardan ve diğer kaynaklardan su çıkarmak ve bu suyu üyelerine dağıtmak amacıyla tesislerinin elektrik ihtiyacını karşılamak maksadıyla yapacakları güneş enerjisi sistemlerine ilişkin yatırımlara ve tarımsal elektrik bedeli ödemelerine münhasır olmak üzere 8/3/2011 tarihli ve 6172 sayılı Sulama Birlikleri Kanunu hükümlerine göre faaliyet gösteren sulama birliklerine,

Katılım Bankası tarafından, 1/1/2023-31/12/2023 tarihleri arasında (bu tarihler dâhil), Katılım Bankasınca tarım finansmanlarına uygulanmakta olan cari kâr payı oranlarından, finansman konulan itibarıyla aşağıdaki tabloda belirtilen oranlarda indirim yapılmak ve finansman üst limitleri aşılmamak suretiyle tarım finansmanı kullandırılabilir.

(2) Bu Karar kapsamında yalnızca Türkiye Cumhuriyeti sınırları (kara sınırı ve karasuları) içerisinde yapılan tarımsal üretim faaliyetleri için yatırım ve işletme finansmanı kullandırılabilir.

(3) Birden fazla üretim konusunda finansman talebinde bulunan üreticilere bu kapsamda kullandırılabilecek finansman üst limiti, finansmana konu ürünlerden en yüksek finansman üst limitine sahip ürüne göre belirlenir. Bu kapsamda;

a) Büyükbaş ve/veya küçükbaş hayvan yetiştiriciliği ve/veya besiciliği konularında faaliyet gösteren ve bu konularda finansman kullanan üreticilerin mevcut kapasiteleri ile uyumlu yem bitkisi üretimi için kullanacakları finansmanlar,

b) Modern basınçlı sulama sistemi alımına yönelik kullandırılacak finansman ürünleri,

c) Sözleşmeli üretim yaptıran gerçek veya tüzel kişilere, kendi adlarına sözleşmeli üretime konu ürünle aynı ya da farklı konularda yaptıkları tarımsal üretime yönelik kullandırılacak finansmanlar,

finansman üst limiti hesaplamasına dahil edilmez.

(4) 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun risk grubu tanımına giren işletmelere bu Karar kapsamında kullandırılacak finansmanların toplamı, üretim konulan itibarıyla aşağıdaki tabloda belirtilen finansman üst limitlerini aşamaz. Risk grubuna giren işletmeler bu Karar kapsamında tek bir işletme kabul edilir.

(5) Finansman üst limitlerinin hesaplanmasında, T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve Tarım Kredi Kooperatiflerince tarımsal üretime dair düşük faizli yatırım ve işletme kredisi kullandırılmasına ilişkin kararlar kapsamında T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve Tarım Kredi Kooperatiflerince kullandırılan kredilere ve bu kapsamdaki kredilerin ertelenmesine ilişkin olarak yayımlanan kararlar kapsamında ertelenen kredilere ilişkin riskler de dikkate alınır.

(6) İndirim oranlarının kademeli olarak uygulanacağı geleneksel (yaygın) hayvansal üretim ve geleneksel (yaygın) bitkisel üretim konularında finansman kullanacak üreticiler, indirim oranlarından, kullanacakları finansman tutarına göre kademeli olarak yararlanırlar.

(7) Mevcut işletmelerin satın alınmasına yönelik finansmanlarda da, satın alınacak işletmenin faaliyet konusu itibarıyla aşağıdaki tabloda belirtilen indirim oranları ve finansman üst limitleri dikkate alınır.

(8) Her üretim konusu için aşağıdaki tabloda belirtilen standart indirim oranları uygulanır. Özellikli kriter olarak belirlenen şartları sağlayan üreticiler standart indirim oranlarına ek olarak bu indirim oranlarından da yararlandırılır. Her halükarda üreticilere uygulanacak indirim oranı %100’ü aşamaz.

(9) Bu Kararda her bir üretim konusu için belirlenen finansman üst limitleri ile 2/1/2020 tarihli ve 2015 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla yürürlüğe konulan T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve Tarım Kredi Kooperatiflerince Tarımsal Üretime Dair Düşük Faizli Yatırım ve İşletme Kredisi Kullandırılmasına İlişkin Kararda her bir üretim konusu için belirlenmiş kredi üst limitleri tek bir üst limit olarak dikkate alınır.

(10) Bu Karar kapsamında finansman tahsis edilecek üreticilerin kredi değerliliklerinin ve finansman tahsis kriterlerinin belirlenmesi, finansman limitleri, vadeleri, yatırım ve ödemesiz dönemlerinin tespit edilmesi, finansmanların teminatlandırılması, özkaynak oranlarının belirlenmesi, geri ödeme koşullarının tespiti ile borçlandırma, kullandırma, takip ve tahsil vb. işlemleri Katılım Bankasının kendi usul ve mevzuat esasları dâhilinde yürütülür.

(11) Finansman kullandırımlarındaki teknik kıstaslar (hayvanların cinsi, yaşı, sertifikasyona ilişkin tanımlamalar gibi), özellikli kriterler ile bu kriterlerin uygulanmasına ilişkin esaslar ve bunlarla ilgili değişikliklerde, 25/3/2020 tarihli ve 31079 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve Tarım Kredi Kooperatiflerince Tarımsal Üretime Dair Düşük Faizli Yatırım ve İşletme Kredisi Kullandırılmasına İlişkin Uygulama Esasları Tebliği (No.2020/4) esas alınır.

(12) Sütçü ve kombine sığır yetiştiriciliği, damızlık düve yetiştiriciliği, büyükbaş hayvan besiciliği ve küçükbaş hayvancılık konularında belirlenen öncelikli bölgeler için on birinci fıkrada belirtilen tebliğ esas alınır.

(13) Bu Karar kapsamında finansman kullanmak suretiyle yapılan yatırımlardan sigortaya konu olabilecek varlıklar (ahır, kümes, hayvan ve benzeri), finansmana konu tarımsal ürünler ve doğrudan finansman konusu olmamakla birlikte, bu faaliyetin yapılabilmesi için gerekli girdilerin alınması amacıyla finansman kullanılan tarımsal varlıkların (örneğin, yalnızca yem giderlerinin finansmanı amacıyla finansman kullanılan hayvancılık faaliyetlerinde finansmana konu olmasa da yem alımına konu hayvanlar ve benzeri) finansman tutarı üzerinden sigorta ettirilmesi zorunludur. Finansman konusu varlığın 14/6/2005 tarihli ve 5363 sayılı Tarım Sigortaları Kanunu kapsamında olması halinde Devlet Destekli Tarım Sigortası aranır. Sigorta mevzuatından kaynaklanan nedenlerle (dönem uyumsuzluğu ve benzeri) finansman kullandırımı sırasında sigorta yaptırılması mümkün olmayan tarımsal ürünlerin sigortası, finansman kullandırma tarihinden itibaren azami 6 ay içerisinde tamamlanır. Hayvansal üretim faaliyetleri ile ilgili sigortalar, Katılım Bankasının kendi esas ve usulleri çerçevesinde geniş ya da dar kapsamlı olarak yapılabilir.

(14) 10/2/2005 tarihli ve 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanunu kapsamında faaliyet gösteren lisanslı depo işletmelerinin, aynı Kanuna dayanarak hazırlanan Elektronik Ürün Senedi Yönetmeliğine göre düzenlediği elektronik ürün senetleri (ELÜS) karşılığında, üretimini yaptığı ürünü lisanslı depoya teslim eden üreticilere üretim kapasitesine göre; tarımsal amaçlı kooperatif ve birliklere ise ortaklarının/üyelerinin üretim kapasitesine göre, yukarıda tabloda belirlenen finansman üst limitleri içerisinde kalmak kaydıyla, senet tutarının %75’ine kadar ve azami 9 ay vadeli finansman kullandırılabilir.

ELÜS’e bağlanan ürünün üretimine yönelik olarak yukarıdaki tabloda ELÜS'e konu üretim konusu (ürün) için belirlenen indirimler ile ELÜS karşılığı finansman için belirlenen indirimlerden aynı zamanda faydalanılmaz. Bu nedenle ELÜS’e bağlanan ürünün üretimine yönelik olarak, evvelce kullanılmış faiz/kâr payı indirimli tarım kredisi/finansmanı bulunması halinde, öncelikle söz konusu risk, tahsil ve tasfiye edilir. Bu işlem, ELÜS karşılığı kullandırılabilecek finansmandan mahsup edilmek suretiyle de yapılabilir.

(15) Sözleşmeli üretim modeli kapsamında, üreticiler ile imzaladığı sözleşmeler dâhilinde yetiştirilen ürünü almayı garanti etmek suretiyle tarımsal üretim yaptıran gerçek ve tüzel kişi üreticilere, söz konusu üretim faaliyetlerinin finansmanı amacıyla tabloda belirtilen tutara kadar sözleşmeli üretim finansmanı kullandırılabilir. Sözleşmeli üretim yaptıran kişilerle, sözleşmeli üretim yapan kişilere aynı üretim konusu için mükerrer finansman kullandırılmaz.

(16) Lisanslı depo kriterlerine uygun şekilde depo yaparak söz konusu depoyu işletmek üzere Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğüne kiralayan işletmelerin yatırımları da tabloda yer alan ilgili başlık kapsamda değerlendirilebilir.

(17) Tarımsal ürünlerin işlenmesi, bir tarımsal ürünün fiziksel durumunda ya da görünümünde değişiklik yapılarak yeni bir ürün elde edilmesi faaliyetlerini ifade eder. Bu kapsamdaki finansmandan, 19/10/2005 tarihli ve 2005/9617 sayılı Bakanlar Kumlu Kararı ile yürürlüğe konulan Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkında Yönetmelikte tanımlanan mikro ve küçük ölçekli işletmeler yararlanabilir.

(18) a) 6172 sayılı Kanun kapsamında faaliyet gösteren sulama birliklerinin, ruhsatlı kuyulardan su çıkarmak ve bu suyu üyelerine dağıtmak için gerekli elektrik enerjisini üretmek ve/veya karşılamak,

b) Modem basınçlı sulama sistemi kullanan/kullanacak gerçek ya da tüzel kişi tarımsal üreticilerin, kullandıkları/kullanacakları sulama sistemi için gerekli elektrik enerjisini üretmek ve/veya karşılamak,

amacıyla yapacakları güneş enerjisi yatırımlarına ilişkin yatırım finansmanı Modem Basınçlı Sulama Sistemi Yatırımları başlığından değerlendirilir.

(19) 1163 sayılı Kanun kapsamında faaliyet gösteren sulama kooperatifleri ve 6172 sayılı Kanun kapsamında faaliyet gösteren sulama birlikleri ile gerçek ya da tüzel kişi tarımsal üreticilerin tarımsal elektrik tarifesine tabi elektrik fatura ödemeleri, üretim konusu ayrımı yapılmaksızın, Tarımsal Elektrik Bedeli başlığından değerlendirilir.

Sulama kooperatifi ve sulama birlikleri ile gerçek ya da tüzel kişi tarımsal üreticilerin birikmiş/normal ödeme günü geçmiş/ödenmemiş/taksitlendirilmiş tarımsal elektrik borçları ile ilgili ödemeleri de bu kapsamda değerlendirilir. Bu maddede belirtilen ödemeler Katılım Bankası kendi esas, usul ve mevzuatları uygun olması halinde yerine getirilir.

Tarımsal Elektrik Bedeli başlığından yararlanmak isteyen sulama kooperatifleri ve sulama birlikleri ile gerçek ya da tüzel kişi tarımsal üreticilerin yeni faturalarını ödemek amacıyla bu finansmandan yararlanabilmesi için birikmiş/normal ödeme günü geçmiş/ödenmemiş/taksitlendirilmemiş tarımsal elektrik borcunun bulunmaması ve taksitlendirilerek ödenen/ödenecek borçları varsa bununla ilgili gecikmiş taksitinin bulunmaması gerekir.

Gelir kaybı tutarlarının hesaplanması, karşılanması ve tespiti

MADDE 2

(1) Katılım Bankası tarafından bu Karar kapsamında kullandırılan finansmanlar ile 3 üncü madde kapsamında ertelenen/taksitlendirilen finansman nedeniyle oluşan gelir kaybı tutarları, finansmanların kâr payı tahakkuk tarihlerinde, Katılım Bankasının tarım finansmanına uyguladığı kâr payı oranları ile finansman konulan itibarıyla indirim oranları uygulanarak üreticilere yansıyan kâr payı oranları arasındaki fark esas alınarak hesaplanır. Bu kapsamda finansmanı kullanan üreticiler adına yapılan gelir kaybı ödemeleri, Hazine ve Maliye Bakanlığınca ilgili yıl bütçelerine bu amaçla konulacak ödenekten karşılanır. Katılım Bankası, bu Kararın uygulanması sürecinde, belirlenen ödenek tutarının aşılmaması için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür.

(2) Katılım Bankası, bu Karar kapsamında kullandırılan finansmanlara ilişkin bilgileri ve vade/hesap devresi/taksit vadesi sonuna kadar hesaplanmış tahmini gelir kaybı tutarlarını, projeksiyon yapılabilmesini teminen, aylık olarak Hazine ve Maliye Bakanlığına iletir.

(3) Ödemeler, Katılım Bankasının, bu Karar kapsamında kullandırılan finansmanlara ilişkin vade/hesap devresi/taksit vadesi sonuna kadar hesaplanan ve her ay kendi kayıtlarına göre kesinleşmiş gelir kaybı tutarlarını Hazine ve Maliye Bakanlığınca bildirilen formatta iletmelerini müteakiben gerçekleştirilir.

(4) Bu Karar kapsamında yapılan ödeme ve ödemeye ilişkin işlemler yıllık bazda Hazine Kontrolörleri Kurulunca incelenir. İncelemeler sonucunda düzenlenen raporlar ile yapılan tespitler Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Katılım Bankası tarafından esas alınır. Bu Karar kapsamında incelemesi henüz tamamlanmamış gelir kayıplarına ilişkin olarak raporla tespit edilmiş lehte veya aleyhte tutarlar taraflarca kâr payı hesabı yapılmaksızın ödenir. Raporlar sonucu Katılım Bankasına fazla ödeme yapıldığının tespit edilmesi halinde fazla yapılan ödeme, ilgili kurum tarafından raporla tespit edilen tutarın kendisine tebliğini takip eden 10 iş günü içerisinde Hazine ve Maliye Bakanlığının ilgili hesabına aktarılır/yatırılır. Katılım Bankasına eksik ödeme yapıldığının tespiti halinde ise eksik yapılan ödeme, Hazine ve Maliye Bakanlığınca ilgili yıl bütçesinde gelir kaybı için ayrılan ödenekten karşılanır.

(5) Gelir kaybı uygulamasının sona ermesini müteakiben, raporlarla yapılan tespitler kapsamında, taraflar yükümlülüklerini dördüncü fıkrada belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde yerine getirir.

Doğal afetler nedeniyle finansmanların ertelenmesi/taksitlendirilmesi

MADDE 3

(1) Bu Karar kapsamında kullandırılan tarımsal finansmanlar, finansmana konu ürünlerin/varlıkların 1/1/2023-31/12/2023 tarihleri arasında meydana gelebilecek doğal afetlerden etkilendiğinin tespit edilmesi halinde, aşağıdaki esas ve usuller kapsamında kalmak kaydıyla, Katılım Bankasının kendi esas, usul ve mevzuatları çerçevesinde, vade tarihinden/hesap devresinden/taksit tarihinden itibaren ertelenebilir ya da taksitlendirilebilir. Bu Karar ile taksitlendirilen tutarlar erteleme kapsamında yer almaz.

(2) Finansmanların bu madde kapsamına alınabilmesi için, doğal afetler nedeniyle oluşacak hasarın finansman vadesinden/taksit tarihinden/hesap devresinden önce (vade/taksit tarihi/hesap devresi tarihi dâhil) meydana gelmiş olması gereklidir.

(3) Bu madde hükümlerinden, birinci ve ikinci fıkralarda belirtilen koşulları sağlamak kaydıyla, finansmanlarının vadesi/taksit tarihi/hesap devresi henüz gelmemiş olmakla birlikte bir yıl içerisinde dolacak olan gerçek ve tüzel kişi üreticiler faydalanabilir.

(4) Bu madde kapsamından yararlanmak isteyen gerçek veya tüzel kişi üreticiler, TARSİM hasar raporu ya da il/ilçe hasar tespit komisyonu karar tarihinden itibaren bir aylık süre içerisinde Katılım Bankasına yazılı olarak müracaat ederler.

(5) Mücbir sebeplerle hasar tespitinde ve/veya müracaat süresinde gecikme olması ve bu nedenle finansmanların vadesi/taksit tarihi/hesap devresinin geçmesi halinde, mücbir sebebin sona ermesini takip eden 15 gün içerisinde üreticilerin gerekli bilgi ve belgelerle birlikte başvurusu üzerine, Katılım Bankası tarafından gerekli değerlendirme yapılarak, finansmanların vadesinden/taksit tarihinden/hesap devresinden itibaren bu madde kapsamında ertelenebilir/taksitlendirilebilir.

(6) Ertelenen finansmanlar nedeniyle müracaat süresi sonuna kadar; borcun ertelenmesi halinde ise erteleme süresi sonuna kadar takip işlemi başlatılmaz.

(7) Erteleme işlemi borcun maddi ve şahsi teminatının sükûtunu icap ettirmediği gibi borçlunun müşterek borçlu ve müteselsil kefillerine de kefaletten çekilme hakkını vermez,

(8) Hasar tespitlerinin ve hasar oranlarının üretici bazında belirlenmesi zorunludur. Doğal afetler nedeniyle oluşan hasarların tespitinde TARSİM tarafından hazırlanan raporlar esas alınır. TARSİM’e konu olamayan durumlarda bu tespitler il/ilçe hasar tespit komisyonları tarafından yapılır.

(9) İl/ilçe hasar tespit komisyonlarında kimlerin yer alacağı, hasar tespitlerinin hangi esaslara göre yapılacağı, hangi doğal afetlerin bu kapsamda değerlendirileceği ve uygulamaya yönelik diğer hususlarda 1 inci maddenin on birinci fıkrasında belirtilen tebliğ esas alınır.

(10) Ertelenecek finansman tutarı, hasar oranına %10 oranında risk primi eklenmek suretiyle hesaplanacak oranı aşmamak kaydıyla, Katılım Bankası tarafından belirlenir. Yalnızca hasardan etkilenen ürünlere/faaliyete ilişkin finansmanlar bu madde kapsamına alınır. Hasar nedeniyle oluşan sigorta tazminatları ilgili üreticinin finansman borcundan düşülür (mahsup/tahsil edilir). Ertelenecek finansman tutarı, kalan anapara tutarı üzerinden hesaplanır. Anapara ödemesi dışındaki borç ve ferileri ödenmeden erteleme/taksitlendirme yapılmaz.

(11) Yatırım finansmanlarında, yalnızca ilgili yılda ödenmesi gereken taksit/finansman tutarı bu madde kapsamında ertelenebilir ya da taksitlendirilebilir.

(12) Katılım Bankasının kendi esas, usul ve mevzuatlarına uygun olarak bu madde kapsamında değerlendirilecek finansmanların ilgili yılda ödenecek kısmı (işletme finansman ürünlerinin üçüncü fıkraya göre belirlenecek anapara tutarı; yatırım finansmanlarında ise yine üçüncü fıkraya göre belirlenecek ilgili yıldaki taksit tutarı) vade tarihinden/hesap devresinden/taksit tarihinden itibaren bir yıl süreyle ertelenebilir ya da azami beş yıla kadar taksitiendirilebilir.

(13) Bu madde kapsamındaki finansmanlara, bu Karar çerçevesinde; üretim konusuna bakılmaksızın bir yıl süreyle ertelenmesi halinde %25, taksitlendirilmesi durumunda ise %20 oranında kâr payı indirimi uygulanır.

(14) Bir gerçek ya da tüzel kişi bu madde hükümlerinden aynı üretim konusuyla ilgili olarak ardarda en fazla üç kez yararlandırılabilir.

(15) Sözleşmeli üretim yaptıran gerçek ve tüzel kişiler bu madde hükümlerinden yararlanamaz.

Diğer hükümler

MADDE 4

(1) Tasfiye Olunacak Alacaklar Hesabında borcu bulunan üreticilere Katılım Bankası tarafından bu Karar kapsamında finansman kullandırılmaz ancak daha önce yayımlanmış, T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve Tarım Kredi Kooperatiflerince tarımsal üretime dair düşük faizli yatırım ve işletme kredisi kullandırılmasına ilişkin kararlar kapsamında borçları ertelenmiş veya yapılandırılmış ya da Yenilenen ve İtfa Planına Bağlanan Alacaklar Hesabına alınmış olan gerçek ve tüzel kişilere bu Karar kapsamında finansman kullandırılabilir.

(2) Bu Karar kapsamında açılan finansmanlar, vadesinde/hesap devresinde/taksit vadesinde ödenmemesi halinde, vade tarihinden/hesap devresinden/taksit vadesinden itibaren geciken tutarlar için gelir kaybı hesaplanmaz. Vade tarihinden/hesap devresinden/taksit vadesinden itibaren geciken tutarlar Katılım Bankası mevzuatı çerçevesinde tahsil ve tasfiye edilir.

(3) Üreticilerin mevcut finansmanlarının, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun 1/11/2006 tarihli ve 26333 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bankalarca Kredilerin ve Diğer Alacakların Niteliklerinin Belirlenmesi ve Bunlar İçin Ayrılacak Karşılıklara İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik çerçevesinde Tasfiye Olunacak Alacaklar Hesabına alınmaları halinde bu finansmanlar, gelir kaybı uygulaması kapsamından çıkarılır. Vade tarihinden/hesap devresinden/taksit vadesinden itibaren geciken tutarlar Katılım Bankası mevzuatı çerçevesinde tahsil ve tasfiye edilir.

(4) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının faiz/kâr payı desteği niteliğindeki desteklerinden faydalanan işletmelere bu Karar kapsamında aynı konuda finansman kullandırılmaz. Finansman kullanacak işletmelerden aynı konuda diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan faiz/kâr payı desteği niteliğindeki desteklerden yararlanmadıklarına, bu desteklerden yararlandıklarının tespiti halinde bu Karar kapsamındaki kâr payı oranı desteğinin iptal edileceğini kabul ettiklerine dair taahhütname alınır.

(5) Bu Kararda yer almayan hususlarda, 5411 sayılı Kanun hükümleri ile Katılım Bankasının finansman kullandırım esas, usul ve mevzuatı uygulanır.

(6) Katılım Bankası tarafından finansman ortaklığı haricindeki iştiraklerine bu kapsamda finansman kullandırılamaz.

(7) Hazine ve Maliye Bakanlığı, gerekli hallerde bu Kararın uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.

Yürürlük

MADDE 5

(1) Bu Karar 1/1/2023 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 6

(1) Bu Karar hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.